Nieuw boek.

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Nieuw boek.

Postby Roma » 30 Aug 2010 11:45

Kent iemand dit boek? Is uitgegeven door teNeues en de foto's zijn van Frank M. Orel. Ben wel weer benieuwd...
http://www.teneues.com/shop-int/books/d ... -book.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Re: Nieuw boek.

Postby Roger » 31 Aug 2010 07:02

Ik heb in de Porsche Shop van het museum in Zuffenhausen diverse nieuwe boeken gezien waaronder deze. Ze hebben geen website maar als je ze een mail stuurt kun je er volgens mij wel bestellen.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: Nieuw boek.

Postby Roma » 13 Nov 2010 23:25

Heb het boek vandaag kado gekregen van m'n meisje (want woensdag jarig). Het is kolossaal en magistraal!
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: Nieuw boek.

Postby Roma » 14 Nov 2010 19:53

Petwin wrote:Hoi Mart,

Proficiat nog! Besef je wel dat je ook op 11/11 geboren had kunnen worden?

Vertel eens iets meer over het boek. Typische chronologische typen beschrijvingen?


Nee, integendeel. Het is een KUNSTBOEK, anders kan ik het niet noemen. Er is geen 'chronologische' volgorde, maar een thematische. Het eerste thema is 'Airstream', het tweede 'Light', het derde 'Lite' en zo gaat het 304 pagina's door. De fotografie is geweldig. Mijnheer Orel fotografeert Porsches zoals Helmut Newton vrouwen pleegde te fotograferen. Teksten zijn kort en 'filosofisch bespiegelend'. Geen 'facts and figures' ditkeer. De koffietafel dient wel voldoende solide te zijn. Het ingenaaid en gebonden boek meet 29 x 37 cm, telt 304 pagina's en weegt wel een paar kilo. Het bevat 173 kleurenfoto's (double-spreads). Prijs is 98 euro. Wij liepen er tegenaan in een design meubelwinkel in Amsterdam. Overigens nog twee interessante titels (allen uitgaven van teNeues i.s.m. het museum) 'PORSCHE I C O N S' in z'n geheel gewijdt aan Typ 64 en 'Generation PORSCHE', dit laatste is wel chronologisch en behandelt hoofdzakelijk in beelden de drie generaties PORSCHE. Een heerlijk dik bladerboek voor 'ons soort jongens'.

PS. pas woensdag a.s. wordt ik zo oud als het jaar waarin de Speedster werd geintroduceerd (-1900).
Last edited by Roma on 15 Nov 2010 20:42, edited 1 time in total.

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 74 guests