Het is groen en het

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Het is groen en het

Postby Richard » 01 Jul 2015 18:42

rijdt weer. Vandaag met Vvoister zijn auto opgehaald bij garagist. Probleemloos naar W'naar gereden alwaar we nu nog heerlijk buiten zitten.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Richard

'63 356B
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby horsepowerjunkie » 01 Jul 2015 19:47

kleeft aan de weg zeg !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby Richard » 01 Jul 2015 20:20

Zo beter.
Richard



'63 356B
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby Petwin » 01 Jul 2015 20:25

Yeh..eindelijk. Vorster heeft geen excuus meer :)
Proficiat !
Every Part a Piece of Art
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby Vvoister » 02 Jul 2015 18:29

Dit uitzicht heb ik lang moeten missen. Helaas was het plezier nog even van korte duur. Toen ik even thuis was na een langere rit, startte de wagen al niet meer. Er zit dus nog steeds een probleem helaas. Startmotor ging nauwelijks rond en knipperlichten deden het ook nauwelijks meer. Op de terugweg was het donker dus wel langere tijd met de verlichting aan gereden. Monteur vandaag gebeld en zij denken dat het wellicht met de regelaar te maken kan hebben. Startmotor is uitgesloten want die is dus net helemaal nagezien. Iemand nog suggesties?

Image
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby horsepowerjunkie » 02 Jul 2015 20:11

Ja, mijn suggestie is een keertje meten hoeveel volt je dynamo nog kan maken, ik heb ook eerst accu, en dan regelaar gedacht, was het toch de dynamo. nieuwe koolborstels is natuurlijk de eerste stap, maar dat was het bij mij ook niet. Ik heb 'm van ebay ik zal wel even zoeken van wie. Sinds die tijd kan ik gewoon mijn navigatie inpluggen :D
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby horsepowerjunkie » 02 Jul 2015 20:23

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby Vvoister » 02 Jul 2015 21:08

Dank je Horsepowerjunkie. De accu is ook net nieuw, dus dat zal het vermoedelijk ook niet zijn bij mij. Ik zal de koolborsteltjes ook eens even proberen dat is een kleine moeite.

De link zal ik even bewaren voor het geval ik ook aan een nieuwe dynamo moet.
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby JDMM » 02 Jul 2015 22:32

Was het rode laadstroomcontrole lampje uit tijdens de rit ?
Zo ja, levert de dynamo wel spanning maar zijn de regelaar contacten verdacht.
Of natuurlijk de bekabeling aan de regelaar of de massa verbinding.
Als b.v. de aansluiting B+ niet met de accu verbonden is gaat het lampje wel uit maar kan de dynamo de accu niet bijladen.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby Petwin » 03 Jul 2015 06:54

Meten is weten. Met de spanningsregelaar losgekoppeld moet de dynamo zo'n 8 volt leveren. Doet ie dat, dan is ie waarschijnlijk goed. Na de spanningsregelaar moet dit 7,2 zijn. Meet je minder, wat waarschijnlijk het geval is bij jou, dan zou ik het inderdaad in de Spanningsregelaar zoeken.
De contacten kunnen vervuild zijn. Deze unit gaat niet vaak kapot maar moet soms wel schoongemaakt en opnieuw afgesteld worden. Dat laatste, als je het nog nooit gedaan hebt, is een beetje "finicky" en zou ik aan iemand overlaten die het al eens gedaan heeft.
Succes, P
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby horsepowerjunkie » 03 Jul 2015 12:38

Je kunt ook nog een keer proberen om de dynamo te polariseren (hielp bij mij ook niet :-) )
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby Petwin » 03 Jul 2015 18:10

Is geen slecht idee HPJ, de auto heeft immers lang stil gestaan.
Every Part a Piece of Art
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby Vvoister » 03 Jul 2015 19:33

Jan en Edwin, jullie ook bedankt voor het meedenken.

Het lampje van de laadstroom brandde niet tijdens de rit.

Ik heb vandaag nog even geprobeerd de auto te starten, maar de accu is duidelijk plat.

Dankzij jullie tips ben ik wel verder geholpen. Ik ga even een vriend inschakelen die goed thuis is in de elektrotechniek en samen met hem de verschillende dingen testen/proberen. To be continued...
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Het is groen en het

Postby JDMM » 04 Jul 2015 09:09

Misschien kan dit van pas komen......

https://porsche356registry.org/article/ ... NS_gen.pdf

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 68 guests