Houston we have a problem

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Houston we have a problem

Postby Hirth » 30 Oct 2015 10:07

the next challenge
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby horsepowerjunkie » 30 Oct 2015 13:12

priegel las-werkje :shock:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby Bos » 30 Oct 2015 20:55

Duct tape!
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby horsepowerjunkie » 30 Oct 2015 21:04

dan beter Loctite® 3463 Metal Magic® Steel Stick



Duck tape verouderd zo snel

locktite.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby Petwin » 31 Oct 2015 01:30

Hirth wrote:the next challenge


Welk materiaal zijn deze koppen van gemaakt?

Ik heb in Essen een demo gezien van een robot lasapparaat. Dat ding kon tot in de kleinste hoekjes komen.
Deze jongen kon ook onder vacuum magnesium legeringen doen.

Ik had zijn kaartje meegenomen maar kan het nergens mer vinden. Hij zat net ver uit de buurt.

Zal nog eens zoeken.
Every Part a Piece of Art
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby JDMM » 31 Oct 2015 11:52

Het vreemde is dat de scheur ook in de klepzitting zit ?
Is dit een inlaat of een uitlaat kanaal ?
Denk wel dat dit goed te lassen is.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby stefan » 31 Oct 2015 11:57

volgens mij kun je op internet zien welke bedrijven aan de beurs in essen als deelnemer waren.
daar even kiek'n.

stefan
t'is mistig bovenin
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby JDMM » 01 Nov 2015 00:09

stefan wrote:t'is mistig bovenin

Van de Beerenburger zeker ? :shock:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby Hirth » 01 Nov 2015 16:11

Pet,

Materiaal is KS1275/LM13. Koppen zijn op dit moment op voorspraak van Adrian Gang onderweg naar Urs Gretener. Urs heeft veel ervaring met het lassen van koppen en carters en gaat kijken wat hij kan doen.

Het laserlassen heb ik ook eerder van gehoord. Moet ik eens onderzoeken. Hloch in Duitsland schijnt hier goede ervaring mee te hebben.

Jan, het gaat om het uitlaatkanaal. De vroege Carrera koppen barsten hier vaak. Klepzitting is niet gebarsten, lijkt maar zo op de foto.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Houston we have a problem

Postby Petwin » 02 Nov 2015 16:16

Dacht dat Urs alleen alu bodies deed/last?
Every Part a Piece of Art

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 76 guests