Page 1 of 1
Houston we have a problem
Posted: 30 Oct 2015 10:07
by Hirth
the next challenge
Re: Houston we have a problem
Posted: 30 Oct 2015 13:12
by horsepowerjunkie
priegel las-werkje

Re: Houston we have a problem
Posted: 30 Oct 2015 20:55
by Bos
Duct tape!
Re: Houston we have a problem
Posted: 30 Oct 2015 21:04
by horsepowerjunkie
dan beter Loctite® 3463 Metal Magic® Steel Stick
Duck tape verouderd zo snel
locktite.jpg
Re: Houston we have a problem
Posted: 31 Oct 2015 01:30
by Petwin
Hirth wrote:the next challenge
Welk materiaal zijn deze koppen van gemaakt?
Ik heb in Essen een demo gezien van een robot lasapparaat. Dat ding kon tot in de kleinste hoekjes komen.
Deze jongen kon ook onder vacuum magnesium legeringen doen.
Ik had zijn kaartje meegenomen maar kan het nergens mer vinden. Hij zat net ver uit de buurt.
Zal nog eens zoeken.
Re: Houston we have a problem
Posted: 31 Oct 2015 11:52
by JDMM
Het vreemde is dat de scheur ook in de klepzitting zit ?
Is dit een inlaat of een uitlaat kanaal ?
Denk wel dat dit goed te lassen is.
Jan.
Re: Houston we have a problem
Posted: 31 Oct 2015 11:57
by stefan
volgens mij kun je op internet zien welke bedrijven aan de beurs in essen als deelnemer waren.
daar even kiek'n.
stefan
t'is mistig bovenin
Re: Houston we have a problem
Posted: 01 Nov 2015 00:09
by JDMM
stefan wrote:t'is mistig bovenin
Van de Beerenburger zeker ?

Re: Houston we have a problem
Posted: 01 Nov 2015 16:11
by Hirth
Pet,
Materiaal is KS1275/LM13. Koppen zijn op dit moment op voorspraak van Adrian Gang onderweg naar Urs Gretener. Urs heeft veel ervaring met het lassen van koppen en carters en gaat kijken wat hij kan doen.
Het laserlassen heb ik ook eerder van gehoord. Moet ik eens onderzoeken. Hloch in Duitsland schijnt hier goede ervaring mee te hebben.
Jan, het gaat om het uitlaatkanaal. De vroege Carrera koppen barsten hier vaak. Klepzitting is niet gebarsten, lijkt maar zo op de foto.
Re: Houston we have a problem
Posted: 02 Nov 2015 16:16
by Petwin
Dacht dat Urs alleen alu bodies deed/last?