Holyday trouble.

Wat wil je dat wij ook weten?
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Holyday trouble.

Postby paul » 12 Jul 2006 16:24

Ik ben net (vervroegd) terug uit de Elzas. We zijn daar met de 356 gaan rondtouren, wat zeer fantastische dagen waren. Voor mij is rijden in de bergen met mijn blonde dame(s) een genot. Het bochtenwerk gaat heerlijk met het nieuwe Nardistuur.
Tot dat.....bij iedere bocht scherp naar rechts, hoorde je een vervelend woew-woew-woew-geluid van achter uit de auto. Daarna ook bij de iets minder scherpe bochten naar rechts. En het leek er op dat het naar links gaan ook niet vlekkeloos verliep maar dat was te verwaarlozen.

Toch maar even naar één van de 356-professoren gebeld om te vragen wat dat kon zijn. Conclusie: waarschijnlijk de achterwiellagers. Doorrijden op eigen risico. Kon nog 50 km goed gaan maar misschien ook 500. Na veel bellen wist ik welke lagers ik moest hebben, welke garage deze had en bereid was deze te plaatsen. Het werd een keverdeskundige in Colmar. Maar hij had ze nog nooit geplaatst in een Porsche en voelde zich zeer vereerd. De plaatselijke bevolking die langskwam was hoogst verbaasd dat deze auto nog rondreed en niet in een museum stond. Ze dachten dat ik meegereden had met de carclassictocht in Mulhouse (georganiseerd door museum aldaar). Iemand kende iemand die er ook een had maar die stond alleen maar in de showroom van zijn garage.

Uiteindelijk zitten de twee roulements er op. Dit avontuur kostte 3 uur en € 180,00. Vond ik een meevaller. In een Porsche garage was ik minstens het dubbele kwijt geweest.
Ik ben gaan rijden en de bochtjes naar rechts verliepen prima zonder bijgeluiden. Ik zei je al dat bij de bochtjes naar links ik ook iets hoorde. En je raadt het al. Na 50 kilometer werd dit geluid steeds duidelijker en het komt van de........voorzijde!!!!

GRRRR@#$^%$%domme%$#@@#$@%^.....

Ik ging er maar van uit dat hij het nog wel vijf dagen zou houden en deed net of ik het niet hoorde. Het werd echter steeds beroerder. De garagist had ik beroofd van zijn laatste lagers van dit typenummer, dus die heb ik ook maar niet meer gebeld.
Het was leuk geweest afgelopen week en doorrijden zou alleen maar ergernis geven (bij mij). Rechtdoor met weinig bochtjes ging geruisloos dus via de snelweg teruggereden. En dan ga ik Rens deze of volgende week lastig vallen en zijn speciaal gereedschap lenen om die roulements van de voorwielen te vervangen.
Glaasje wijn erbij of eau de vietje.....Het zal wel gezellig worden.

Met de adviezen van Rens ben ik in ieder geval voor "weinig geld", twee wiellagers rijker. Rens bedankt en we maken dat volgende week wel goed.

Fijn zo 'n forum. Je hoeft nooit alleen voor een 356 probleem te staan. Zelfs niet in "La douce France".
Paul
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 13 Jul 2006 11:00

Ik ben ook maar eens op vakantie. Als jullie ook nog gaan, prettige vakantie en ik spreek jullie in augustus weer. Op naar het Franse land!

Groeten............
Erik
Porsche 356 SC

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 83 guests