cilinder - the ugly - the good ?

Wat wil je dat wij ook weten?
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby stef69 » 16 Oct 2009 09:36

Knick wrote:verkopen ze Bosch 009 ontstekingen?



dat begreep ik toch op hun site
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby Knick » 16 Oct 2009 14:46

Iemand die 009 ontstekingen verkoopt en bij zijn volle verstand is, daar heb ik niet veel vertrouwen in.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby stefan » 17 Oct 2009 19:45

hahahahahaha
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby stefan » 18 Oct 2009 17:34

ups,

kan ik me toch beter met de weissburgunder en de escoffier uit 1957 bezig houden.

stefan, die uit het hoge noorden
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby stef69 » 18 Aug 2011 20:59

Pet,

groeven : had ik ook gemerkt als ik vergeleek met andere foto's na het hoonen, en toch geen grote "afname" van materiaal, diameter is niet gewijzigd

-0,25 en -0,25 zoals op foto weergegeven, of bedoel je iets anders?


grote pomp zo is het, en deze is vastgelopen ... zelf zo dat deksel helemaal in uitgedraaid, op zoek naar nieuw deksel

kan je vertellen hoe ik die as best kan vervangen, herstellen?
nieuwe as is niet verkrijgbaar, enkel met "tandwiel" erbij en dan ook 2e nodig omdat beide "op elkaar inlopen" dus één oude en één nieuwe niet aan te raden?

op site van "onderdelenleverancier" zie ik ook dat as en tandwiel verbonden zijn door spie-eind, deze zitten er bij mij niet op, as en tandwiel waren gewoon op elkaar geperst, heb ik deze middag met pers losgemaakt, ging vlot ...

nokkenas wordt vervangen omdat er één nok nogal aangetast was
nieuwe ligt al klaar

carter nog niet gemeten (je hebt het toch over het "in lijn" liggen van de verschillende "boringen"
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby Hirth » 19 Aug 2011 10:21

Stef,

Walt @ Competition Engineering http://www.competitioneng.com/ kan je helpen met je oliepomp problemen. Hij kan deze van een nieuwe shaft voorzien als de tandwielen nog goed zijn.

Hij is niet snel maar zijn werk is second to none
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby stef69 » 19 Aug 2011 17:57

mannen, bedankt voor alle tips, ondersteuning,

probleem met as van oliepomp kan je goed zien op deze foto : http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CGVKKR4R.jpg

de sparing links is niet meer recht, maar eerder kelkvormig, er is dus een deel alu weggedraaid
niet zo in het derde carter deel, dat is gaaf (oef)

op volgende foto zie je het ontbrekende stuk alu rond de as van oliepomp zitten, dit is wel opgeschoven tot de andere kant van de as bij het uit elkaar persen van as en tandwiel

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZLQFLQNZ.jpg

dergelijke foto kon ik zelfs niet terugvinden in boeken van HP (waar ook veel gruwelijke dingen in staan)
Stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby stef69 » 20 Aug 2011 15:28

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XISCMEPX.jpg

Maar ik weet niet of dit voldoende duidelijk is.


bericht gekregen dat carter ook is opgemeten, alles binnen spec's

de krukas liet ik slijpen op "-0,25" omdat deze niet meer binnen spec's was, is gedaan door een vakman, ben ik redelijk gerust in

foto cilinder : blijkbaar genomen VOOR het honen, volgende week probeer ik foto's na het honen te posten


PS : nog steeds op zoek naar "oil pump cover" !!! blijkbaar niet evident
tenzij je 200 € op tafel legt ??? voor 2e handse waar je enkel foto kan beoordelen
Stefan
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby JDMM » 20 Aug 2011 20:14

stef69 wrote:http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XISCMEPX.jpg


PS : nog steeds op zoek naar "oil pump cover" !!! blijkbaar niet evident
tenzij je 200 € op tafel legt ??? voor 2e handse waar je enkel foto kan beoordelen


Dat zal de prijs zijn, ze zijn vrij zeldzaam.
Ik heb zo'n een complete pomp ( deksel + tandwielen) over, i.g.s. , geen los deksel.
Ook complete pompen met vlak deksel voor el. tachometer.
Die kun je van te voren zien, dat voordeel heb je dan wel. :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby JDMM » 20 Aug 2011 20:50

stef69 wrote:[url]

foto cilinder : blijkbaar genomen VOOR het honen, volgende week probeer ik foto's na het honen te posten.


Als de cilinders geboord en gehoond worden, heb je dan ook overmaats zuigers ?
Je schreef ergens dat de maat hetzelfde bleef, maar met boren en honen worden de cilinders wel groter.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: cilinder - the ugly - the good ?

Postby Hirth » 20 Aug 2011 21:08

Heeft de slijper van de krukas ook de radius geslepen in de hoeken van het lageroppervlakte?

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 80 guests