Echt mooi werk zeg!!
Wat is er gebeurd met je voorklep en je motordeksel. Hoe komen ze zo gaaf en aan die kleur? Zijn er inmiddels al cijfercodes zichtbaar op beide delen? (laatste 3 getallen van je chassisnummer)
Renovatie Porsche 356 C Coupe 1965
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
-
- Posts: 33
- Joined: 18 Jul 2006 17:21
- Location: middenland
- Contact:
-
- Posts: 33
- Joined: 18 Jul 2006 17:21
- Location: middenland
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
De voortgang.... Tja,......
Bij iedere renovatie kom je dingen tegen die je niet had verwacht of niet tegen had willen tegenkomen. Dat is bij een klassiek huis zo maar, zoals ik zelf al ooit heb gemerkt, ook bij een klassieke auto. Je kunt beter praten over een kla-zieke auto.
Ik raad iedereen aan, die niet weet wat er onder de lak zit (en de lak zit er nog goed op), blijf er met de verfbrander en het plamuurmes uit de buurt. Je wilt het namelijk niet weten waarschijnlijk. Ik moest wel een keer gaan beginnen omdat op sommige plekken de blazen wel duidelijk naar buiten kwamen. Maar voor de lol of voor een overspuitertje, pas op!
Maar de voortgang dus. Deze is, behalve wat je tegenkomt, afhankelijk van de "Bob de bouwers" die er aan meewerken. Ikzelf kan alleen in de avonduren en zaterdag en kan me alleen bezighouden met verfafbranden, slopen en dingen vasthouden terwijl "Rens de bouwer" er met een hamer op ramt (sorry, hamert). Rens heeft het ook nog druk met zijn huis en opstal (extra renovatieklussen voor hem). Ik heb met hem afgesproken dat de auto april 2007 klaar moet zijn en in dit tempo zal dit waarschijnlijk wel lukken.
Het wordt wel mooi (denk ik, zegt Rens, hopen we). Voor mij is het nog steeds een auto, waar ik nu geen honderd Euro voor zou geven. (Nee, daar kunnen jullie hem niet voor kopen!) Maar het moet wel mooi worden. Toch? Rens?
Dit weekend komen er nieuwe fotootjes bij. Ik schrijf daar onder wel wat beschrijvingen en jullie kunnen daar eventueel op reageren.
Groeten,
Paul
Bij iedere renovatie kom je dingen tegen die je niet had verwacht of niet tegen had willen tegenkomen. Dat is bij een klassiek huis zo maar, zoals ik zelf al ooit heb gemerkt, ook bij een klassieke auto. Je kunt beter praten over een kla-zieke auto.
Ik raad iedereen aan, die niet weet wat er onder de lak zit (en de lak zit er nog goed op), blijf er met de verfbrander en het plamuurmes uit de buurt. Je wilt het namelijk niet weten waarschijnlijk. Ik moest wel een keer gaan beginnen omdat op sommige plekken de blazen wel duidelijk naar buiten kwamen. Maar voor de lol of voor een overspuitertje, pas op!
Maar de voortgang dus. Deze is, behalve wat je tegenkomt, afhankelijk van de "Bob de bouwers" die er aan meewerken. Ikzelf kan alleen in de avonduren en zaterdag en kan me alleen bezighouden met verfafbranden, slopen en dingen vasthouden terwijl "Rens de bouwer" er met een hamer op ramt (sorry, hamert). Rens heeft het ook nog druk met zijn huis en opstal (extra renovatieklussen voor hem). Ik heb met hem afgesproken dat de auto april 2007 klaar moet zijn en in dit tempo zal dit waarschijnlijk wel lukken.
Het wordt wel mooi (denk ik, zegt Rens, hopen we). Voor mij is het nog steeds een auto, waar ik nu geen honderd Euro voor zou geven. (Nee, daar kunnen jullie hem niet voor kopen!) Maar het moet wel mooi worden. Toch? Rens?
Dit weekend komen er nieuwe fotootjes bij. Ik schrijf daar onder wel wat beschrijvingen en jullie kunnen daar eventueel op reageren.
Groeten,
Paul
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Het gezegde dat iets net zo lang als breed is gaat hier niet op.
De plaat is nog breed genoeg, alleen onvoldoende hoog.
De meeste van dit soort meetfouten komen door ongeconcentreerd werken, veroorzaakt door werkdruk, stress, ge-ouwehoer aan je kop of door "de bink"uit te willen hangen.
Ik spreek uit ervaring, ik stop dan iedere activiteit en ga daags erna verder.
Succes verder,
Janneman.
Jawel, een nieuwe koosnaam, verzonnen door.....???? Mia.
De plaat is nog breed genoeg, alleen onvoldoende hoog.
De meeste van dit soort meetfouten komen door ongeconcentreerd werken, veroorzaakt door werkdruk, stress, ge-ouwehoer aan je kop of door "de bink"uit te willen hangen.
Ik spreek uit ervaring, ik stop dan iedere activiteit en ga daags erna verder.
Succes verder,
Janneman.
Jawel, een nieuwe koosnaam, verzonnen door.....???? Mia.
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Ja, hallo, je knipt of slijpt een stuk plaat 80 mm te klein af na er een hoop werk aan gedaan te hebben en het was geen meetfout !
Zo lust ik er nog wel een paar!!
Het was 's-avonds laat en jullie waren zo suf als een stel makrelen van de Chateau Migraine !
Ik maak ook(weinig) fouten, maar daar kan ik dan niet om lachen.
Janneman.
P.S.: Waarom wil niemand weten wie Mia is ??
Zo lust ik er nog wel een paar!!
Het was 's-avonds laat en jullie waren zo suf als een stel makrelen van de Chateau Migraine !
Ik maak ook(weinig) fouten, maar daar kan ik dan niet om lachen.
Janneman.
P.S.: Waarom wil niemand weten wie Mia is ??
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Mia moet je grootmoeder zijn. Wie anders noemt iemand, die al niet meer zo heel jong meer is, "Janneman". Een verkleinwoordje of (voor jou liever) een verjongwoordje voor Jan.
Heb ik de prijsvraag nu gewonnen?
Nee?
Dan zal het de schaars geklede dame wel zijn die haar driepunts-jarretelgordels in jou auto geshowd heeft. En dan duidt ze waarschijnlijk op jou "Janneman"?
Heb ik de prijsvraag nu gewonnen?
Nee?
Dan zal het de schaars geklede dame wel zijn die haar driepunts-jarretelgordels in jou auto geshowd heeft. En dan duidt ze waarschijnlijk op jou "Janneman"?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Het is om te beginnen een weidverbreid misverstand dat iedereen die al wat ouder is jonger zou willen zijn.
Iedere leeftijd heeft zijn charme en ik zou niet alles over willen doen.
Als ik het over moest doen, deed ik veel dingen wel anders.
Op een gegeven moment heb je alles wel gezien denk je.
Maar dan kom je "haar" tegen en dan verandert alles....., maar, niet op een voor de hand liggende manier.
Janneman.
Iedere leeftijd heeft zijn charme en ik zou niet alles over willen doen.
Als ik het over moest doen, deed ik veel dingen wel anders.
Op een gegeven moment heb je alles wel gezien denk je.
Maar dan kom je "haar" tegen en dan verandert alles....., maar, niet op een voor de hand liggende manier.
Janneman.
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Oh ja, waar staat ie ook al weer zo lang?
De auto staat bij de spuiter vanaf december. Ze beginnen (al een maand) volgende week waarschijnlijk. Door andere schadegevallen schuift mijn auto iedere keer op en is er nog niets gebeurd.
Ik ga morgen weer eens fysiek naar de spuiter om een en ander wat definitiever af te spreken.
Maar Rens zegt nog steeds, dat hij/zij in maart (2007) staat te blinken in zijn nieuwe kleurtje. Opgetuigd en al.
Ik houd vertrouwen.
Dank je voor de interesse, ook van Marcel trouwens.
Groeten ,
Paul
Ik ga morgen weer eens fysiek naar de spuiter om een en ander wat definitiever af te spreken.
Maar Rens zegt nog steeds, dat hij/zij in maart (2007) staat te blinken in zijn nieuwe kleurtje. Opgetuigd en al.
Ik houd vertrouwen.
Dank je voor de interesse, ook van Marcel trouwens.
Groeten ,
Paul
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Depressies in Eindhoven.
Nou bij de spuiter schiet het niet op. Ik heb nog steeds alle vertrouwen dat de specialisten daar aanwezig zijn maar voorlopig hebben die alleen nog maar om de auto heen gelopen.
Daarom ben ik (met Rens) op lokatie zelf maar aan de slag gegaan om hem helemaal blank te schuren (vooral die fosforaanslag). Ze beloven dat als hij helemaal blank is, de epoxy er op komt.
Wat ze niet beloven, is dat de auto klaar is in maart . Mirjam en ik zijn daar helemaal niet blij mee, sterker nog ... ...
Dus jullie begrijpen: Ik zit in een diepe depressie.
Ik hoop dat alles toch nog goed komt dit jaar. Ik kom toch wel naar onze meeting en hoop dat ik dan met iemand mee mag rijden (Edwin bv.??).
Morgen ga ik weer foto 's maken.
Daarom ben ik (met Rens) op lokatie zelf maar aan de slag gegaan om hem helemaal blank te schuren (vooral die fosforaanslag). Ze beloven dat als hij helemaal blank is, de epoxy er op komt.
Wat ze niet beloven, is dat de auto klaar is in maart . Mirjam en ik zijn daar helemaal niet blij mee, sterker nog ... ...
Dus jullie begrijpen: Ik zit in een diepe depressie.
Ik hoop dat alles toch nog goed komt dit jaar. Ik kom toch wel naar onze meeting en hoop dat ik dan met iemand mee mag rijden (Edwin bv.??).
Morgen ga ik weer foto 's maken.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest