Mille Miglia 2011

Laat ons genieten van jou Porsche favorieten.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Mille Miglia 2011

Postby Roma » 27 May 2011 05:14

Hallo allemaal,
Alweer een dag of vier thuis van een heerlijke vakantie in ons nep-Speedstertje. Het was weer genieten. Op een enkel spatje na 14 dagen goed weer dus alsmaar 'open' gereden. Een krappe 3000 km, grotendeels binnendoor, eerst naar Noord-Italië (Milaan en Brescia) en daarna westwaarts 'doorgestoken' naar de Ardèche in Frankrijk. Autootje deed het fantastisch met de nieuw gemonteerde 123-ignition! Al hield op de terugweg wel de 11 jaar oude bobine het ineens voor gezien (waren net de Autoroute opgedraaid en reden met een gangetje van 130 op de linkerbaan!). Dat heeft ons een extra dagje (in Valence) gekost, maar dat kon er ook nog wel bij.
De start van de Mille Miglia in Brescia was wederom een grandioos spektakel en ik kan dan ook iedereen aanraden dat eens te gaan meemaken. Het was mijn tweede keer en ik ga volgend jaar zo weer. En... er is het nodige aan fraaie 356's te bewonderen. Veel Speedsters, waaronder een rode Carrera waarmee Guy Verhofstadt meedeet, enkele zeer fraaie 'knickjes' en natuurlijk ook weer de nodige Spyders. State of Art heeft er inmiddels drie. De Zweedse kroonprins met een familielid reed in de blauwe met gele strepen, J.P. Balkende en Gijs van Lennep in de witte en de prinsen Bernard en Maurits in de laatst aangeschafte, een zilvergrijze.
Heb tijdens die dag een load aan foto's gemaakt. Heb ze op m'n Apple-servertje gezet en voeg de link(s) hierbij. Heb de Porsche-foto's er even uitgevist en in een apart album gezet, voor degenen van jullie die niet zijn geïnteresseerd in 'het andere spul'.
Het tweede album bevat alles, dus ook de Porsche foto's. Ga er even voor ztten...
Rest mij de deelnemers aan 'de kustrit' te bedanken voor de hartverwarmende kaart die bij thuiskomst op de mat lag. Ik kende jullie natuurlijk al als echte 356-fanaten, maar inmiddels nu ook als een groep lieve en bewogen mensen! Dank daarvoor!

http://gallery.me.com/martboudestein#100095
http://gallery.me.com/martboudestein#100102
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Matthijs356 » 27 May 2011 06:52

ja manneke, precies genen brol dertussen
zal moeten in orde zijn om ooit te kunnen meedoen...

Michael
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Richard » 27 May 2011 08:05

Fantastische foto's Mart! Vooral die bij avond.
Richard

'63 356B
User avatar
Dame
Posts: 225
Joined: 05 Mar 2010 08:30
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Dame » 27 May 2011 09:28

Mart, wow dat heb je weer magnifiek gedaan!
Daar ga je van watertanden... :wink:
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Vvoister » 27 May 2011 20:47

Prachtige foto's Mart!

Ik ben erg benieuwd met welke type lens je fotografeert.
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Roma » 27 May 2011 21:50

Erik, is wel grappig dat je daar naar vraagt. Ik fotografeerde met een Canon 5D MarkII en had ook het nodige aan lenzen bij me. Toen we door de straatjes van Brescia slenterden had ik gewoon de 'kitlens' erop geschroefd, een handige 24-105mm zoomlens met lichtsterkte f4.0
Bij de start was het even zoeken wat nou het beste werkte. Ik stond redelijk dicht op de passerende auto's dus een telelens werkt dan niet. Groothoek zou de auto's teveel gaan vertekenen dus heb ik gekozen voor het allersimpelste (en goedkoopste!) lensje dat ik bij me had, de 50mm met lichtsterkte f1.8
Het heeft niet eens een stablelizer, maar passerende auto's moet je toch met een redelijk snelle sluitertijd vangen dus dat was dan ook geen bezwaar. De zeer goede lichtsterkte maakte het ook goed mogelijk om dat zelfs met het 'vallende licht' te blijven doen, maar moest daarbij wel de ISO-waarden telkens een beetje 'opschroeven'.

http://www.canon.nl/for_home/product_fi ... index.aspx
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Vvoister » 29 May 2011 04:08

Mark II? That's some heavy artillery! Toevallig heb ik die lens zelf ook Mart. Op aanraden van mijn fotografieleraar. Beste koop die ik tot nu toe gedaan heb en ik gebruik hem ook behoorlijk veel. Toch herkende ik hem niet in je foto's. Je hebt zeer waarschijnlijk nog een filter over de batch gegooid. Werk je met PS........lomografie effect misschien? Ik heb het idee namelijk dat de randen wat donkerder zijn, terwijl je onderwerp er qua belichting juist heel mooi uitspringt.
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Roma » 29 May 2011 09:20

Vvoister wrote: ...Ik heb het idee namelijk dat de randen wat donkerder zijn, terwijl je onderwerp er qua belichting juist heel mooi uitspringt.


Erik, ik heb RAW bestanden geschoten en ze dus eerst 'ontwwikkeld' in de RAW-opener/ontwikkelaar van PS4 (CS4) en daarna alle foto's een ongeveer zelfde 'behandeling' gegeven. Er verder niks byzonders mee gedaan, dan hier en daar een beetje kleur gecorrigeerd en wat vignetering toegevoegd, de donkerdere randen dus die jou zijn opgevallen. Verder heb ik bij de avondfoto's (hogere ISO-waarden) de ruis er zoveel mogelijk geprobeerd uit te halen. Dat doe ik met een toegevoegde extentie in PS van Imagenomic, 'Noiseware Professional' genaamd.

Verder ben ik een groot fan van de Nik software, een werkelijk FANTASTISCHE hoeveelheid mogelijkheden (filters) om je digitale foto's mee 'aan te pakken'. Zijn ook extenties voor Photoshop. De 'Color Efex Pro 3.0 complete' voor kleur en de 'Silver Efex Pro' voor zwart-wit.
In één koop zo'n 150 euro (bij bijv. Calumet).

Hierbij een voorbeeld van een (wel) bewerkte Mille Miglia foto voor in de portfolio. Het RAW bestand, mijn instellingen in de RAW-ontwikkelaar, de gewone JPG zoals gepost in de gallery op internet en uiteindelijk mijn bewerking (met Nik).

(Zie dat de volgorde niet helemaal klopt. Begin bij 4, dan 3, dan 1 en vervolgens 2).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby Vvoister » 29 May 2011 19:48

Sodeju! wat een verschil. Het lijkt net of ze de Ferrari tussen 2 foto's opgepoetst hebben.
Leerzaam zeg.
Erik

Porsche 356 SC
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Mille Miglia 2011

Postby stef69 » 30 May 2011 15:27

heel mooi foto's

ook "Gert en Samson", oh neen, Peter staan er ook op :wink:
Stefan

Return to “Porsche plaatjes”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests