Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
Posted: 14 Oct 2008 20:52
Jawel, het is zover.
Ik ben terug begonnen aan de restauratie van mijn 356 cabrio.
Het is een B T5 van 04/12/1959. Een van de eerste B cabrio's dus.
Gekocht in maart 2003 via mijn vaders oom uit Georgia voor een matig prijsje. Laten overkomen uit de States en begonnen met de ontmanteling van de auto en een inventaris gemaakt van de nodige stukken en nieuwe plaatwerk.
We hebben er circa 1 jaar aan gewerkt en ondertussen ook een cabrio-kap gevonden want die was er niet bij.
De auto was in hele slechte staat toen ik hem kocht. Hij was echter nooit eerder gerestaureerd en was op de cabrio-kap na 95% compleet.
De motor draaide prima, maar kon het nodige lakwerk wel gebruiken.
Inventaris van de slechte plekken was simpel:
- bodem slecht
- deuren slecht
- neus van de auto slecht
- zitjes achteraan slecht
- onderkant deuren + deursteunen slecht
Dus veel nieuw plaatwerk nodig die ik haalde bij Stoddard, Siemerink en bij Joma Parts. Ik doe graag iedereen een plezier.
Medio 2004 heb ik grond gekocht en in de volgende 2 jaar mijn huis gebouwd. Geen tijd en geld voor de Porsche dus. Daarna de 356 B Notchback gekocht en terug op orde gezet zodat ik toch al van het 356-rijplezier kon genieten en nu in 2008 nadat ik getrouwd ben op 22/08/2008 en nadat ik met jullie allemaal op rondrit geweest ben in Limburg kon ik me niet meer inhouden.
Ik had de afgelopen 2 jaar een garage gebouwd achteraan bij mij in de tuin en nu moest het maar eens gaan gebeuren. De 356 van stal gehaald en alle materiaal en nieuw plaatwerk van het zolder gehaald.
Resultaat: we zijn 2 weken bezig en er komt terug schot in de zaak.
Tot voor 2 weken was de zijkant aan passagierszijde volledig klaar.
Het voorste kofferdeksel was ook klaar en de neus van de auto ook.
De bestuurderskant was volledig ontmanteld, dus echt alles er af tot op het chassis. De achterkant is nog onbewerkt.
Nu hebben we dus de bestuurderskant grotendeels all terug opgebouwd.
In de volgende posts kun je de foto's zien.
Ik zal proberen om elke week een fotoreeks te posten en een stukje verhaal bij te schrijven.
De foto van mijn avatar laat de auto zien in 2004 toen de bodem nog geen feit was.
Wordt vervolgd...
Ik ben terug begonnen aan de restauratie van mijn 356 cabrio.
Het is een B T5 van 04/12/1959. Een van de eerste B cabrio's dus.
Gekocht in maart 2003 via mijn vaders oom uit Georgia voor een matig prijsje. Laten overkomen uit de States en begonnen met de ontmanteling van de auto en een inventaris gemaakt van de nodige stukken en nieuwe plaatwerk.
We hebben er circa 1 jaar aan gewerkt en ondertussen ook een cabrio-kap gevonden want die was er niet bij.
De auto was in hele slechte staat toen ik hem kocht. Hij was echter nooit eerder gerestaureerd en was op de cabrio-kap na 95% compleet.
De motor draaide prima, maar kon het nodige lakwerk wel gebruiken.
Inventaris van de slechte plekken was simpel:
- bodem slecht
- deuren slecht
- neus van de auto slecht
- zitjes achteraan slecht
- onderkant deuren + deursteunen slecht
Dus veel nieuw plaatwerk nodig die ik haalde bij Stoddard, Siemerink en bij Joma Parts. Ik doe graag iedereen een plezier.
Medio 2004 heb ik grond gekocht en in de volgende 2 jaar mijn huis gebouwd. Geen tijd en geld voor de Porsche dus. Daarna de 356 B Notchback gekocht en terug op orde gezet zodat ik toch al van het 356-rijplezier kon genieten en nu in 2008 nadat ik getrouwd ben op 22/08/2008 en nadat ik met jullie allemaal op rondrit geweest ben in Limburg kon ik me niet meer inhouden.
Ik had de afgelopen 2 jaar een garage gebouwd achteraan bij mij in de tuin en nu moest het maar eens gaan gebeuren. De 356 van stal gehaald en alle materiaal en nieuw plaatwerk van het zolder gehaald.
Resultaat: we zijn 2 weken bezig en er komt terug schot in de zaak.
Tot voor 2 weken was de zijkant aan passagierszijde volledig klaar.
Het voorste kofferdeksel was ook klaar en de neus van de auto ook.
De bestuurderskant was volledig ontmanteld, dus echt alles er af tot op het chassis. De achterkant is nog onbewerkt.
Nu hebben we dus de bestuurderskant grotendeels all terug opgebouwd.
In de volgende posts kun je de foto's zien.
Ik zal proberen om elke week een fotoreeks te posten en een stukje verhaal bij te schrijven.
De foto van mijn avatar laat de auto zien in 2004 toen de bodem nog geen feit was.
Wordt vervolgd...