22

Laat je niet kennen en gok of daag je maten uit met je foto 's.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

22

Postby Hirth » 11 Jul 2010 09:48

Wie o wie
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: 22

Postby paul » 11 Jul 2010 18:53

Badhandoek van merk Hema. Olijfgroen. Wel een oude gebruikte en meermaals gewassen.

(Was wel moeilijk door dat metalen voorwerp (waar iemand allemaal gaten in heeft geboord) dat er op ligt.)
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Re: 22

Postby Asunroof » 12 Jul 2010 18:00

Joris Koning wrote:Wie o wie

knalpot open gescheven ? :?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 22

Postby JDMM » 12 Jul 2010 20:11

Is dat ding van rubber/kunststof ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: 22

Postby Hirth » 12 Jul 2010 21:28

Petwin wrote:Carrera Spul? Motor?


ja en ja

Staal/magnesium
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 22

Postby JDMM » 15 Jul 2010 14:51

O.K., heb even gewacht om een ander ook eens een kans te geven. :D

Het is de tussenplaat van een Carrera oliepomp.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 22

Postby JDMM » 15 Jul 2010 21:05

Nou, die plaat staat niet in mijn A onderdelenboek, alleen een complete oliepomp.

En wat dan nog, als ik het daar in gevonden zou hebben ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: 22

Postby Bos » 15 Jul 2010 21:46

JDMM wrote:
En wat dan nog, als ik het daar in gevonden zou hebben ?


Dat je een boekenwurm bent en niet opgeeft, meer niet denk ik. Met mogelijk tijd teveel
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 22

Postby JDMM » 15 Jul 2010 22:59

Bossie wrote:
JDMM wrote:
En wat dan nog, als ik het daar in gevonden zou hebben ?


Dat je een boekenwurm bent en niet opgeeft, meer niet denk ik. Met mogelijk tijd teveel


Niet opgeven, daar herken ik mezelf wel in, tot in het extreme.
Van dat "tijd te veel" krijg ik wel een sik onderdehand !
In het p.m. beslaat het carrerablok 22 bladzijden, dat heb ik in minder dan een minuut wel gezien.
Als je 1200 km rondrijdt met een gare cabriokap, dan heb je pas tijd te veel. :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: 22

Postby Bos » 16 Jul 2010 07:46

JDMM wrote:
Bossie wrote:
JDMM wrote:
En wat dan nog, als ik het daar in gevonden zou hebben ?


Dat je een boekenwurm bent en niet opgeeft, meer niet denk ik. Met mogelijk tijd teveel


Niet opgeven, daar herken ik mezelf wel in, tot in het extreme.
Van dat "tijd te veel" krijg ik wel een sik onderdehand !
In het p.m. beslaat het carrerablok 22 bladzijden, dat heb ik in minder dan een minuut wel gezien.
Als je 1200 km rondrijdt met een gare cabriokap, dan heb je pas tijd te veel. :D

Jan.


Haha, dat moet wel
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: 22

Postby Hirth » 16 Jul 2010 10:10

Een we hebben een winnaar............... jan heeft helemaal gelijk. Zal vanavond even een totaal foto plaatsen
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: 22

Postby paul » 16 Jul 2010 17:59

Hey, en die handdoek dan?
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: 22

Postby Hirth » 16 Jul 2010 18:14

Helaas Paul, in de VS hebben ze geen hema handdoeken dus kan het strikt genomen niet goed rekenen :mrgreen:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 22

Postby JDMM » 17 Jul 2010 18:38

Als die twee links-onderste tandwieltjes van de toevoerpomp ( tank ri. te smeren delen ) zijn en die langere daarboven van de retourpomp ( carter ri. tank ), vind ik de verdeling wel heel merkwaardig.

De vuistregel voor een dry-sump motor retourpomp is dat hij 25 % groter is als de toevoerpomp om al te veel lucht/damp pompen te voorkomen en toch het carter leeg te houden.

Hier is die retourpomp wel 5x zo groot.

De toevoer pomp had hier groter gemogen en de retourpomp kleiner.

Wat zijn de maten van de tandwielen ? Buiten diameter, grondcirkel en hoogte ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: 22

Postby Hirth » 18 Jul 2010 09:32

Jan,

De pomp is bij mijn auto in de VS. kan dus helaas niet even het een en ander opmeten. De eerstkomende keer dat ik bij mijn auto ben zal ik alles even opmeten.

Groet,

Joris

Return to “Wazdadan?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 77 guests