Een kandelaar gemaakt van een krukas en een vliegwiel, dat is duidelijk.
De vraag is: wat voor krukas en wat voor vliegwiel ?
Hij is pittig, maar goed te doen.
Jan.
Wazdadan #59
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Wazdadan #59
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Wazdadan #59
Die van mijn bt6?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Wazdadan #59
Nope !
Die was zelfs niet meer geschikt voor kandelaar. zou ook niet kunnen qua model.
Jan.
Die was zelfs niet meer geschikt voor kandelaar. zou ook niet kunnen qua model.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wazdadan #59
een krukas met kogellagers voor een pre A, Schwungscheibe weet ik niet.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Wazdadan #59
HPJ,
Met die krukas zit je op een detail fout, gok eens op dat vliegwiel, fijne vertanding....
Jan.
Met die krukas zit je op een detail fout, gok eens op dat vliegwiel, fijne vertanding....
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wazdadan #59
Krukas is met kogellagers, dat zie je aan de openingen aan de zijkant voor de spatolie, voor de smering.
krukas voor een gewone A dan, maar dat vliegwiel, ik durf het bijna niet te zeggen, maarre ....is dat een Käfer vliegwiel ?
krukas voor een gewone A dan, maar dat vliegwiel, ik durf het bijna niet te zeggen, maarre ....is dat een Käfer vliegwiel ?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Wazdadan #59
De Hirth krukassen werden bij stoterstang motoren gebruikt in de vroege "Supertjes""niet in de "Normaaltjes", jaren weet ik niet precies. Joris ??
Deze hadden rollagers in de drijfstangen , geen kogellagers.
De firma SPG leverde deze krukassen ( aftermarket) vanaf rond "74 ook, maar ze stonden niet bekend als geweldenaren, bij hoge belasting konden de wangen t.o.v. elkaar verdraaien met desastreuze gevolgen.
De rollenlager krukas van SPG, te zien aan de krukas wangen, werd ook gemaakt in een uitvoering voor de C/SC, hoofdlager #2 had dan een diameter van 55 i.p.v. 50 mm.
De krukas op de kandelaarfoto is een SPG rollenlager krukas voor een C/SC.
Het enige wat je er mee kunt is er een kandelaar of schemerlamp van maken..........
Het vliegwiel is van een 912, te zien aan de diameter en de vertanding, M2 i.p.v. M2,5.
Jan.
Deze hadden rollagers in de drijfstangen , geen kogellagers.
De firma SPG leverde deze krukassen ( aftermarket) vanaf rond "74 ook, maar ze stonden niet bekend als geweldenaren, bij hoge belasting konden de wangen t.o.v. elkaar verdraaien met desastreuze gevolgen.
De rollenlager krukas van SPG, te zien aan de krukas wangen, werd ook gemaakt in een uitvoering voor de C/SC, hoofdlager #2 had dan een diameter van 55 i.p.v. 50 mm.
De krukas op de kandelaarfoto is een SPG rollenlager krukas voor een C/SC.
Het enige wat je er mee kunt is er een kandelaar of schemerlamp van maken..........
Het vliegwiel is van een 912, te zien aan de diameter en de vertanding, M2 i.p.v. M2,5.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests