Wasdadan # 61

Laat je niet kennen en gok of daag je maten uit met je foto 's.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Wasdadan # 61

Postby JDMM » 09 Sep 2014 12:07

Stukje benzineslang van 75 mm. lang bij T6 modellen, dus echt op het terrein van HPJ.

Waar oh waar ?

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby Bos » 09 Sep 2014 17:19

Tunnel?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby JDMM » 09 Sep 2014 20:32

Bos wrote:Tunnel?


Warm.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby horsepowerjunkie » 09 Sep 2014 20:49

Oh daar gaan we weer. Heb ik geen rust meer tot ik het antwoord weet :shock:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby horsepowerjunkie » 09 Sep 2014 21:09

Ik dacht het stukje tussen de tubing van de carburaturs van links naar rechts (achter de fan), maar dat bleek bij mij 150 mm te zijn. Eigenlijk zijn alle stukjes 150 mm bij een C volgens mij.

Het enige stukje 75 mm dat ik heb kunnen vinden is bij de uitvoering met ELECTRISCHE (oh horror) benzinepomp, en dan het stukje na de splitsing naar links of rechts.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby JDMM » 10 Sep 2014 11:03

Het stukje vóór de koeltunnel is i.d.d. langer, dus dat is het niet.

Het stukje van 75 mm. zit in alle T6 modellen. ook met mechanische pomp.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby horsepowerjunkie » 10 Sep 2014 20:32

Ik begin te vermoeden dat dit stukje BENZINEslang helemaal niets met het brandstofsysteem te maken heeft, right?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby JDMM » 10 Sep 2014 22:38

Nee, dat is niet "right", het stukje slang staat gewoon in het onderdelen boek, als je het echter in je auto wilt zoeken vind je het nooit.
Dus even serieus doorspitten en niet gelijk paniekeren. ☺
Valt me trouwens tegen van Bos dat ie niet even verder kijkt dan zijn neus lang is......, hij was op het goede pad.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby Bos » 10 Sep 2014 23:00

De BT6 volledig demonteren op zoek naar dat stuk slang duurt wel even
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby JDMM » 11 Sep 2014 13:06

@ Bos : Je hoeft alleen maar de benzine leiding te volgen vanaf de tank naar de carbs, dan kom je het vanzelf tegen. De bumpers kunnen blijven zitten.

@ HPJ: Er stroomt wel degelijk benzine door het slangetje als de kraan open staat en de motor loopt.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby horsepowerjunkie » 11 Sep 2014 21:38

Heb 'm !!!!!
het stukje slang tussen de kraan en de tubing !!!

:thumbsup:

edit
om precies te zijn : kraan, stukje slang 110 mm, tubing, stukje slang 75mm !!!! dat is 'm, dan de tubing naar achter.

nou,nou,nou
Last edited by horsepowerjunkie on 11 Sep 2014 21:43, edited 1 time in total.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby JDMM » 11 Sep 2014 21:43

Nope, dat stukje is 110 mm. :(

Maar ook warm.

Jan
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby horsepowerjunkie » 11 Sep 2014 21:57

dit stukje dus
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby horsepowerjunkie » 11 Sep 2014 22:04

padadada !!!! goed ?????
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wasdadan # 61

Postby JDMM » 11 Sep 2014 22:44

Wij hebben een winnaar, proficiat !

Begin deze week werd mijn auto afgekeurd bij hunnie van de APK.
Het stonk naar benzine en het was ook nat onder de rechtse vloerplank.
Het bleek na enig zoeken te liggen aan dit stukje slang van 51 jaar oud. Na verwijderen van de linker vloerplank is het te zien tegen het schutbord, dat wil nog niet zeggen dat je er handig bij kunt........

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Wazdadan?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests