Page 1 of 2

Wazdadan #69

Posted: 06 Jun 2018 19:35
by Hirth
wie o wie

Re: Wazdadan #69

Posted: 06 Jun 2018 21:54
by JDMM
Een 8 cilinder in lijn krukas van een Isotta Fraschini van 1922.

Re: Wazdadan #69

Posted: 07 Jun 2018 13:38
by tikra
(Kurbelwelle) krukas van een Stutz Blackhawk 1929

Re: Wazdadan #69

Posted: 07 Jun 2018 14:43
by Hirth
nee en nee

Re: Wazdadan #69

Posted: 07 Jun 2018 20:20
by Bos
Een gazonbenevelaar

Re: Wazdadan #69

Posted: 07 Jun 2018 20:54
by JDMM
Een 912 Kurbelwelle dan ? 8)

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 08:20
by Joske
Alfa Romeo 8C 2300 uit 1933?

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 13:42
by horsepowerjunkie
8 cilinder boxer is duidelijk, ik denk van een 908/8

https://www.youtube.com/watch?v=QT1Aj5bu9t8

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 13:57
by horsepowerjunkie
Nee sorrrie, met twee gaatjes per big-end zitten er ook 2 krukstangen op, dus 16 cilinder, dus ik denk de krukas van een 917 16 cilinder

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 15:45
by Joske
Was dat niet een 12 cilinder? Heb daar ook aan gedacht en foto’s van bekeken. Opbouw is zelfde met centrale drive gear maar voorbeelden die ik tegenkwam waren 12 cilinders.

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 16:07
by Hirth
Jan en HPJ hebben het bij het rechte eind. Krukas uit een 16 cylinder 917 motor. Nooit gedacht daar nog eens tegenaan te lopen.

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 19:09
by Joske
Te gek, wist niet dat er ooit een flat-16 variant was.
Mooie vondst.

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 21:06
by JDMM
Een V 16, geen boxer.

Re: Wazdadan #69

Posted: 08 Jun 2018 21:37
by horsepowerjunkie
180 Graden V dan denk ik 8)

917motor.jpg

Re: Wazdadan #69

Posted: 11 Jun 2018 06:53
by E10
Hirth wrote:Nooit gedacht daar nog eens tegenaan te lopen.


Deed het pijn? ;)