Page 1 of 1
Cabrioframe lak
Posted: 03 Feb 2010 13:28
by Bos
Iemand merk en kleurcode om de originele kleur te benaderen?
Re: Cabrioframe lak
Posted: 03 Feb 2010 13:40
by stef69
Re: Cabrioframe lak
Posted: 03 Feb 2010 19:11
by Bos
wat vul jij dan waar in?
Re: Cabrioframe lak
Posted: 03 Feb 2010 19:26
by stef69
had titel niet gelezen, oeps, foutje
ging over lak va nde wagen bij mij
Re: Cabrioframe lak
Posted: 03 Feb 2010 19:41
by Knick
Peter, even naar een spuiter met een origineel onderdeel en zoek er een juiste kleur bij.
Wat betreft Glasurit en originaliteit wil ik toch wel even heel duidelijk zijn dat het allemaal kleuren zijn die al verschillende keren omgezet zijn in andere lak en mengsystemen, en in heel veel gevallen weinig of niets meer met de originele kleur te maken hebben.
Etienne weet hier inmiddels ook alles van. De 356 kleuren van RM zijn over het algemeen veel meer natuurgetrouw.
Re: Cabrioframe lak
Posted: 04 Feb 2010 11:42
by Bos
Moet ik wel nog eerst een origineel onderdeel hebben.
Zal eens op registry forum vragen.
Re: Cabrioframe lak
Posted: 04 Feb 2010 21:19
by Bos
Daar kan ik mee verder!
Re: Cabrioframe lak
Posted: 12 Feb 2010 12:47
by Max cab 1958
Beste allemaal,
Ik dat voor de kleur van het stuurhuis en knipperlichtbehuizing dezelfde kelur werd aangehouden; bij mij is dat nog origneel, en de kleuren zijn echt niet gelijk, zitten uiteraard wel in zelfde spectrum.
Heeft iemand ervaring met het "scannen" van kleuren? Via de gewone (huis)schildersbedrijven of juist alleen bij autoschadeherstelbedrijven?
Verder probeer ik, net als Etienne, de juiste/originele kleur (meisson blau) voor mijn auto te herleiden.
Uit de stalen van Etienne is er geen één die echt gelijk is, wel komt er één in de buurt.
Probleem bij mij is wel stukje je als referentie aanhoudt! Ik heb op diverse plaatsen originele lak, namelijk:
1) op het dashboard, (dus onder de "banaan"), maar deze is nooit aan UV blootgesteld dus representatief?
2) dasboard (vlak waar de instrumenten in zitten), onder de chromen afdekplaatjes en onder de badge zit nog de originele lak
3) Op de A-stijl, achter de alu plaat (die is ecter nogal lichtblauw, dus wellicht eens overgespoten)
3) Binnenkant closing panel bij A-stijl (wel arm gespoten, en veel is met bitumen beplakt geweest en dat kleurt m.i. de lak).
4) onder de dorpelplaten
5) de binnendorpels (wel arm gespoten, en veel is met bitumen beplakt geweest en dat kleurt m.i. de lak).
Iemand nog een suggestie?
Groeten,
Max 356A cabrio 1958 in restautie
Re: Cabrioframe lak
Posted: 12 Feb 2010 22:29
by E10
Petwin wrote:Wat betreft kleur ref, ik zou voor #1 gaan. Verder heb ik inmiddels zoveel verschillende tinten Meissen gezien dat ik -op afstand- geen uitspraak meer durf te doen.
Wat me wel steeds opvalt is dat referentie materiaal veel groener is dan je zou vermoeden.
Ik geloof dat ik een aardverschuiving teweeg ga brengen binnen de Meissen Blue community. Ik denk dat ik mijn referentiestuk maar afplak tijdens het spuiten........
Re: Cabrioframe lak
Posted: 13 Feb 2010 10:04
by paul
Petwin wrote:Wat betreft kleur ref, ik zou voor #1 gaan. Verder heb ik inmiddels zoveel verschillende tinten Meissen gezien dat ik -op afstand- geen uitspraak meer durf te doen.
Wat me wel steeds opvalt is dat referentie materiaal veel groener is dan je zou vermoeden.
Maar komt dat "groener zijn" mogelijk door de vergeling van de lak in al die jaren. Waardoor het samen met het blauw groener wordt?
In dat geval moet je of kiezen voor de "oude looks" voor de 21e eeuw (zodat iedereen ziet dat je een gedateerde auto hebt) of de "nieuwe looks" zoals de kleur was "af fabriek".
Persoonlijk ga ik voor de oudere looks. (Ik vind Jan zijn Timeless HD "uit 1910" ook mooier zoals hij nu is, als af fabriek.)
P1000704.JPG
Re: Cabrioframe lak
Posted: 13 Feb 2010 16:49
by Hirth
Wat betreft de behuizingen van de richtingaanwijzer, ik heb er hier over de jaren heen talloze van gehad. Leukste actie was om 20 originele behuizingen naast elkaar te zetten, jep goed geraden, ze waren allemaal net even anders. Zelfde verhaal gaat op voor de groene relais behuizingen en zo veel andere onderdelen, er zaten vaak tussen de verschillende batches grote verschillen.
Re: Cabrioframe lak + vraag over sjabloon neus
Posted: 15 Feb 2010 15:00
by Max cab 1958
Beste Ewin, Ettiene en Paul (en andere lezers),
Bedankt voor jullie reacties en adviezen!
Vwb de vraag over stuurhuis, ik bedoel de buis waar de stuurstang doorheen gaat. Verder geloof ik direct dat oorspronkelijk de verschillende partijen buizen ook verschillend van kleur zullen zijn. Denk dat ik RAL-nrs zoek die passen mijn originele onderdelen.
Vwb de kleur Meisson Blau, ik heb ook een voorkeur voor de meer groenige versie, waarschijnlijk als op het dashboard, onder de banaan.
=> Heeft iemand ervaring met digitaal scannen van lak om vervolgens het recept te bepalen? (soort scanner, via wie, autoschadeherstel of huisschilder).
NeusNu (nog steeds) bezig met laatste loodjes aan de nieuwe bodem, volgende project is de neus met schade rechtsvoor.
Heeft iemand een sjabloon voor de neus, passend in het onderste omgeslagen randje? Dan kan ik het nu missende stuk plaatwerk onder de koplamp op juiste lengte inlassen en de vorm goed bepalen.
Ik weet dat elke aauto anders is, maar als iemand een originele neus zonder schade heeft, dan kom ik graag langs of stuur graag een stuk speciaal PCV-folie op om de vorm over te nemen.
Bvd en groeten,
Max
356A cab '58
Re: Cabrioframe lak
Posted: 16 Feb 2010 20:16
by E10
een kleine 2000 of 2000 kleine.... Ik heb er idd een aantal, ook een aantal van dezelfde plek, maar bepaald op verschillende auto's en ja hoor, ze verschillen allemaal

(Bij 2 auto's waren ze echter gelijk........je mag een gokje wagen van wie die auto's zijn.......

)
Max, scannen gaat, maar dan moet je je auto even opsturen naar een fabrikant

, of een stuk uit je banaan snijden en opsturen, minimaal 5x5cm.
Je kunt natuurlijk ook meedelen in de kosten om de formule te kopen van de kleur die ik bij een fabrikant heb laten maken (adhv scan op origineel stukje)

(ik heb de formule ook nog niet)
Re: Cabrioframe lak
Posted: 27 Feb 2010 12:22
by Bos
Uno lak zeer moeilijk te krijgen in B door milieunormen. Hierdoor ook pokkeduur, maar toch gevonden.