Iemand ooit gehoord van anti-roestbehandelingen met dinitrol?
http://www.sjaakvanaalst.nl/index.php
Anti-roestbehandeling
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Anti-roestbehandeling
Horses for courses...
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
Dank, ben zeer benieuwd naar Stefan's ervaringen.
Inmiddels 2 verdere dingen geleerd:
1. van een mede-328er begreep ik dat hij het al 20+ jaar erop/in heeft zitten en het lijkt te werken (maar goed, die zijn sowieso gegalvaniseerd)
2. alternatief lijkt Caprotech RX (zie: http://www.antirust.co.uk/ of http://www.caprotech.nl), RX5 voor reiniging, 7 voor intern, 10 extern
Floor's open to anyone who knows (t)his stuff...
Inmiddels 2 verdere dingen geleerd:
1. van een mede-328er begreep ik dat hij het al 20+ jaar erop/in heeft zitten en het lijkt te werken (maar goed, die zijn sowieso gegalvaniseerd)
2. alternatief lijkt Caprotech RX (zie: http://www.antirust.co.uk/ of http://www.caprotech.nl), RX5 voor reiniging, 7 voor intern, 10 extern
Floor's open to anyone who knows (t)his stuff...
Horses for courses...
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
Update: volledige behandeling met/door Caprotech kost ca. €1750 ex BTW
Van Dinitrol weet ik 't nog niet, hoor ik hopelijk binnenkort.
Van Dinitrol weet ik 't nog niet, hoor ik hopelijk binnenkort.
Horses for courses...
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
WOW . Dat vind ik best veel geld. Wat doen ze dan precies allemaal voor dat geld?
Ik dacht dat een waxbehandeling rond de 2 a 3 honderd euro kostte.
Ik dacht dat een waxbehandeling rond de 2 a 3 honderd euro kostte.
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
bij Dinitrol zeker verplicht om regelmatige check-up te doen (jaarlijks of 2-jaarlijks) en deze is ook tegen betaling
max garantietermij is dan 10 jaar
vooral heel nuttig bij holle ruimtes, binnenkant deur, kokers, ...
is een olieachtige substantie die sterk blijft kleven, elastisch blijft, ...
max garantietermij is dan 10 jaar
vooral heel nuttig bij holle ruimtes, binnenkant deur, kokers, ...
is een olieachtige substantie die sterk blijft kleven, elastisch blijft, ...
Stefan
-
- Posts: 335
- Joined: 28 May 2006 13:31
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
zeven jaar geleden heb ik bij mijn dame deze behandeling laten doen. daarvoor ben ik bij van egmond in alphen a/d rhein geweest. ik kreeg tijdens een soort intake gesprek uitleg over de methode. daarbij ook een bestandsopname van de holle ruimtes (endoskoop). de auto verkeerde in nagenoeg roestvrije staat. vooral het deskundige advies door van egmond sr. in combinatie met zijn kennis over de porsche 356 haalden me over de streep.
hoe verliep het proces verder? afspraak maken (je bent de auto een week kwijt) en de auto van binnen zoveel mogelijk strippen (deuren, vloer etc).
auto brengen - deze wordt dan schoongemaakt, krijgt een voorbehandeling, daarna wordt er een soort vloeibaar spul (dinitrol) in alle holle ruimtes (men boort wel gaten in jouw auto) en op de niet gespoten delen van de auto aangebracht. daarna enkele tijd voor leken en drogen. bij het ophalen kreeg ik een cd met foto's (ook holle ruimtes) van het resultaat. ook een flesje met spul om eventuele resten van de lak te verwijderen. na het aftikken van ca euri 1000,- toog ik met een goed gevoel naar huis. oh - ja een soort onderhoudsboekje met een uitnodiging voor een controle over twee jaar kreeg ik ook nog bij. meneer van egmond gaaf toen wel aan: dit is eigenlijk alleen maar nodig als je het hele jaar door rijdt.
zelf denk ik dat edwin zou zeggen: niet het middel geeft de uitslag - de zorgvuldigheid waarmee het werk gedaan wordt, teld in deze.
in de hoop dat ik jullie een beeld over dinitrol kon geven, groet ik u
stefan - hoge noorden
hoe verliep het proces verder? afspraak maken (je bent de auto een week kwijt) en de auto van binnen zoveel mogelijk strippen (deuren, vloer etc).
auto brengen - deze wordt dan schoongemaakt, krijgt een voorbehandeling, daarna wordt er een soort vloeibaar spul (dinitrol) in alle holle ruimtes (men boort wel gaten in jouw auto) en op de niet gespoten delen van de auto aangebracht. daarna enkele tijd voor leken en drogen. bij het ophalen kreeg ik een cd met foto's (ook holle ruimtes) van het resultaat. ook een flesje met spul om eventuele resten van de lak te verwijderen. na het aftikken van ca euri 1000,- toog ik met een goed gevoel naar huis. oh - ja een soort onderhoudsboekje met een uitnodiging voor een controle over twee jaar kreeg ik ook nog bij. meneer van egmond gaaf toen wel aan: dit is eigenlijk alleen maar nodig als je het hele jaar door rijdt.
zelf denk ik dat edwin zou zeggen: niet het middel geeft de uitslag - de zorgvuldigheid waarmee het werk gedaan wordt, teld in deze.
in de hoop dat ik jullie een beeld over dinitrol kon geven, groet ik u
stefan - hoge noorden
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
Super, Stefan, dank!
Dat klinkt goed en wat gunstiger qua prijs (hoewel: dat is prijspeil 2003 oid vs 2010). Wat ik er nu van begrijp loopt 't ongeveer hetzelfde bij Caprotech. Ik citeer:
"De auto moet goed schoongespoten worden en oude evt. tectyllagen verwijderen. Wij demonteren bumpers, lampen, interieurbekleding. Plakken auto af en dan inspuiten met eerst RX5 en daarna RX10 onderzijde en in holle ruimten RX7. Auto bent U ongeveer een week kwijt"
Op mijn vraag wat het verschil is tussen Dinitrol en Caprotech:
"Ons product is sterk penetrerend en hardt uit maar blijft toch elastisch. Met later sleutelen aan auto kom je niet onder de RX te zitten en dat heb je wel met Dinitrol producten, deze blijven plakkerig."
Hetgeen lijkt te worden bevestigd door andere Dinitrol-gebruikers, zeker bij warm weer. Heb jij daar ook last van?
Dat klinkt goed en wat gunstiger qua prijs (hoewel: dat is prijspeil 2003 oid vs 2010). Wat ik er nu van begrijp loopt 't ongeveer hetzelfde bij Caprotech. Ik citeer:
"De auto moet goed schoongespoten worden en oude evt. tectyllagen verwijderen. Wij demonteren bumpers, lampen, interieurbekleding. Plakken auto af en dan inspuiten met eerst RX5 en daarna RX10 onderzijde en in holle ruimten RX7. Auto bent U ongeveer een week kwijt"
Op mijn vraag wat het verschil is tussen Dinitrol en Caprotech:
"Ons product is sterk penetrerend en hardt uit maar blijft toch elastisch. Met later sleutelen aan auto kom je niet onder de RX te zitten en dat heb je wel met Dinitrol producten, deze blijven plakkerig."
Hetgeen lijkt te worden bevestigd door andere Dinitrol-gebruikers, zeker bij warm weer. Heb jij daar ook last van?
Horses for courses...
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
PS Sjaak van Aalst is de opvolger van Van Egmond in Alphen a/d Rijn
Horses for courses...
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
Zo te lezen is er iets te dinitrollen !
Nadere bijzonderheden ? Fotootje ?
Jan.
Nadere bijzonderheden ? Fotootje ?
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
JDMM wrote:Zo te lezen is er iets te dinitrollen !
Nadere bijzonderheden ? Fotootje ?
Jan.
Nog niet Jan, nog niet. Just doing my homework...
Elke dag weer iets nieuws om over na te denken!
Horses for courses...
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
Nadenken is alleen goed als je met de voorhandezijnde gegevens tot een oplossing kunt komen.
Nadenken over ongewisse zaken is verspilde energie.
Jan.
Nadenken over ongewisse zaken is verspilde energie.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
JDMM wrote:Nadenken is alleen goed als je met de voorhandezijnde gegevens tot een oplossing kunt komen.
Nadenken over ongewisse zaken is verspilde energie.
Jan.
Ach, wat is ongewis? Alle oude Porsches roesten, nietwaar? Dus wat ik ook koop (want bezig ben ik wél), het lijkt me een relevante kwestie.
Eens dat nadenken in isolement zonder voorhanden gegevens inefficiënt en meestens ineffectief is. Vandaar de discussie hierboven
Horses for courses...
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
Petwin wrote:Tapijt eruit??
Tja, lijkt 't op.
Stefan, klopt dat?
Horses for courses...
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
IPF wrote:JDMM wrote:Nadenken is alleen goed als je met de voorhandezijnde gegevens tot een oplossing kunt komen.
Nadenken over ongewisse zaken is verspilde energie.
Jan.
Ach, wat is ongewis? Alle oude Porsches roesten, nietwaar? Dus wat ik ook koop (want bezig ben ik wél), het lijkt me een relevante kwestie.
Eens dat nadenken in isolement zonder voorhanden gegevens inefficiënt en meestens ineffectief is. Vandaar de discussie hierboven
Ik hoop van ganser harte dat, zodra je de auto van je dromen gekocht hebt, al of niet dinitrollen je enige probleem is.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- IPF
- Posts: 101
- Joined: 10 Dec 2009 21:48
- Contact:
Re: Anti-roestbehandeling
Jan, dat hoop ik ook... maar denk ik niet. Dromen is leuk, de realiteit niet noodzakelijk in lijn echter.
't Is slechts één van de vele topics die ik ineens tegenkom... omdat er zoveel issues rond dit soort auto's blijken te zijn. Sommige dingen zijn relatief makkelijk te duiden, andere nogal obscuur.
Nóg een realiteit: voor mij is 't allemaal onbekend terrein. Vergeef me de naïviteit.
't Is slechts één van de vele topics die ik ineens tegenkom... omdat er zoveel issues rond dit soort auto's blijken te zijn. Sommige dingen zijn relatief makkelijk te duiden, andere nogal obscuur.
Nóg een realiteit: voor mij is 't allemaal onbekend terrein. Vergeef me de naïviteit.
Horses for courses...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 69 guests