Antenne- en deurcontactkabel

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Antenne- en deurcontactkabel

Postby E10 » 04 Oct 2010 18:40

Vandaag heb ik de antenne gepast. Terwijl ik dit aan het doen was vroeg ik me af waar de antennekabel en de kabel voor het deurcontact doorheen gaan. Heeft iemand daar misschien een foto van?

Bedankt.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Antenne- en deurcontactkabel

Postby JDMM » 04 Oct 2010 19:31

Het gaatje met rubber tule voor het deurcontactkabeltje moet daar al zitten L+R.
Als je geen antenne had, zoals ik, zit er ook geen gat om de antennekabel naar binnen te voeren.
Ik heb het linkergat voor het deurcontactkabeltje iets groter gemaaakt zodat ook de antennekabel er door past en daarna afgekit.
Het valt niet mee daar een nieuw gat te boren, dan zou je al een haakse boormachine moeten hebben, van de buitenkant kun je er al helemaal niet bij met de deur er in.
Waar het antennekabelgat zit van auto's die af fabriek met antenne geleverd werden weet ik niet, maar dat zal ook niet altijd op dezelfde plaats zijn geweest.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by JDMM on 04 Oct 2010 21:40, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Antenne- en deurcontactkabel

Postby E10 » 04 Oct 2010 19:40

Jan, ik zie nog niet helemaal waar ik naar zit te kijken. Zit het gat in het verlengde van het gat waar het deurcontact zit, dus achter de bovenste scharnier? Of meer naar voren toe?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Antenne- en deurcontactkabel

Postby JDMM » 04 Oct 2010 19:52

Je zit te kijken naar onder het dashboard boven de linkerluidspreker.
Je ziet twee kabels, de dunne van het deurcontact dat er aan de buitenkant een stukje boven zit.
De dikkere kabel is van de antenne.
Dat gaatje moet er bij jou zitten, of heb je het dichtgesmeerd met Bondo ? :lol:

Bijgaand een foto van de rechterkant, daar kun je nog net zien waar het deurcontactkabeltje naar binnen gaat.
Aan de linkerkant kun je dat niet zien omdat dat kabeltje achter de antennehouder zit.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by JDMM on 04 Oct 2010 20:04, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Antenne- en deurcontactkabel

Postby E10 » 04 Oct 2010 20:00

Daar zit bij mij idd een gat maar ik twijfelde omdat het 'pieletje' van de antenne naar achteren wijst en je dus eigenlijk niet verwacht dat de kabel een U-turn maakt om voor de antenne in het gat te verdwijnen.
Bedankt!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Antenne- en deurcontactkabel

Postby JDMM » 04 Oct 2010 20:11

Zie bijgeplaatste foto op mijn vorige "post".

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Antenne- en deurcontactkabel

Postby E10 » 04 Oct 2010 20:17

Super! Fantastisch dat je voor mij even je antenne gedemonteerd hebt :D Je bent een goude vent!
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Antenne- en deurcontactkabel

Postby JDMM » 04 Oct 2010 20:40

En zo zit het links, na het verwijderen van de antenne. 8)

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 83 guests