Relais
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Relais
Staat er verder niets op ?
Lijkt wel op een claxonrelais voor een B.
Kun je mooi gebruiken voor je mistlampen, of natuurlijk als "the one and only starterrelais" van J.L.
Jan.
Lijkt wel op een claxonrelais voor een B.
Kun je mooi gebruiken voor je mistlampen, of natuurlijk als "the one and only starterrelais" van J.L.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Relais
[quote="Petwin ook voor de "koplamp relais schakeling".[/quote]
Bedoel je hier die andere Joe Leoni kit mee; de Headlight Relay Kit, om in combinatie met H4 lampen beter licht te produceren?
Bedoel je hier die andere Joe Leoni kit mee; de Headlight Relay Kit, om in combinatie met H4 lampen beter licht te produceren?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Relais
Etienne,
Dat heb ik al 10 jaar, scheelt de helft in de lichtopbrengst en een verbrande lichtschakelaar.
Eens in de zoveel tijd wordt dat kennelijk weer actueel, maar niemand die het doet.
Jan.
Dat heb ik al 10 jaar, scheelt de helft in de lichtopbrengst en een verbrande lichtschakelaar.
Eens in de zoveel tijd wordt dat kennelijk weer actueel, maar niemand die het doet.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Relais
Nou, ik ben dat ook van plan. Ik heb die Kit van Leoni thuis liggen. Het ziet er niet uit, maar wellicht dat ik 'm kan verhuizen naar het relais.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Relais
stef69 wrote:mooi uitgelegd, hier kan niemand opmerkingen op maken
Geen opmerking, eerder een aanvulling. Ik heb wat foto's geplaatst van de Leoni kit; de kit zelf en de montage instructie. Ik heb nog geen tijd vrijgemaakt om het goed te bestuderen. Maar wat ik wel zo snel zie is dat het lastig wordt om dit in de koplampkommen te plaatsen. Je zult 'm of de ene, of in de andere kom moeten plaatsen. En dan krijg je vrij lange bedrading naar je schakelaars. Misschien dat iemand na het zien van de foto en tekeningen praktische tips kan geven.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Relais
Noem mij een idioot maar heb je dit echt nodig op een vers gerestaureerde (lees schone contacten etc.) auto? De auto's werkte prima toen ze nieuw waren. Voor die <1000KM per jaar overdag met mooi weer heb je dit in mijn ogen echt niet nodig. Wordt het je daily driver.... dan is het een ander verhaal.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Relais
Petwin wrote:Tuurlijk is dat mogelijk....maar de hele clou is dat je de leidingen van het "hoge stroom circuit" zo kort mogelijk houdt.
klopt, je verliest veel van het "voordeel"
Stefan
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Relais
Petwin wrote:Tuurlijk is dat mogelijk....maar de hele clou is dat je de leidingen van het "hoge stroom circuit" zo kort mogelijk houdt.
Ik zie inderdaad dat in de nieuwe schakeling de stroom door de lichtschakelaar het maakcontact van het nieuwe relais in werking doet treden en dat daardoor de hogere stroom alleen door het nieuwe relais loopt. Maar in dit schema zitten tussen het relais en de lampen nog steeds zekeringen. Wil je deze blijven gebruiken dan zul je dus vanuit het relais in je koplampkom terug moeten naar de zekeringenhouder onder het dashboard en vervolgens weer terug naar de lampen. Is dit dan niet toch gewoon een standaard-lengte-circuit? Tenzij je natuurlijk deze betreffende zekeringen ook naar je accubak verplaatst......
Daarnaast een praktisch probleem: volgens mij krijg ik geen 7 extra kabels door het pijpje van koplampkom naar accubak.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Relais
Ik heb die relais gewoon in de accubak zitten, links en rechts naast het reservewiel dus lekker dicht bij de lampen.
Ik heb voor het dimlicht voor iedere koplamp een apart relais, dus geen draden van de ene koplamp naar de andere, en meer bedrijfszekerheid.
Ik heb daar verder geen zekering tussen zitten.
Plaatsing in het lamphuis heb ik destijds overwogen, maar vond deze plaats een stuk handiger.
Jan.
Ik heb voor het dimlicht voor iedere koplamp een apart relais, dus geen draden van de ene koplamp naar de andere, en meer bedrijfszekerheid.
Ik heb daar verder geen zekering tussen zitten.
Plaatsing in het lamphuis heb ik destijds overwogen, maar vond deze plaats een stuk handiger.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Relais
Maar in de originele schakeling zitten er tussen de schakelaars/relais en de lampen zekeringen. Jij hebt dus een circuit via je schakelaars dat je relais aanstuurt die vervolgens de hoge stroom (2e circuit) rechtstreeks, zonder zekering, naar je koplampen leidt?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Relais
Yep.
Dat is bij mij maar een kort stukje hele stevige kabel.
Als je ieder stukje kabel in je auto wilt afzekeren komen er nog veel zekeringen bij !
Jan.
Dat is bij mij maar een kort stukje hele stevige kabel.
Als je ieder stukje kabel in je auto wilt afzekeren komen er nog veel zekeringen bij !
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Relais
Het is niet zozeer dat ik dat wil, maar meer dat de professor dat toen blijkbaar wilde......en gedaan heeft.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 67 guests