Kleppendeksels

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Kleppendeksels

Postby dk » 18 Feb 2007 13:04

Wie kan mij vertellen welke kleppendeksels origineel op de 1964 356 SC zaten? En wie kan mij vertellen wat de beste deksels voor de 356 SC zijn?

De oudjes hadden de kleppendeksels met be- ontluchting (zonder kogel).
De super 90 hadden kleppendeksels met de be- en ontluchting voorzien van een afsluitende kogel voor de bochten.
De 912 hadden geheel gesloten kleppendeksels, omdat hier de beluchting via de cilinderkoppen ging naar de carbs.

Als ik het onderdelenboek erop na sla dan lijkt het of de 356 C en SC ook geheel gesloten kleppendeksels hadden. Maar is dit wel zo?
En was het ook nog verschillend in de US en Europa?

Mij benieuwen wat jullie mij kunnen melden.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 18 Feb 2007 23:25

Beste DK,

Je hebt helemaal gelijk !

De USA deksels voor C-SC waren dicht en de Europesche met beluchting, met kogel.

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 19 Feb 2007 12:48

Jan,


De met beluchting voorzien van kogel zijn dus in principe beter. Alleen werden de USA versies waarschijnlijk uitgevoerd met dichte omdat daar strengere milieueisen werden gesteld.

Ik wil er nu eigenlijk dichte op zetten. De kogelbeluchting lekken toch altijd wel een beetje. De kogel is toch alleen maar voor het zware bochtenwerk?
Wat zou jij bijvoorbeeld nu op een C of SC zetten? En ja hoor daar komt ie weer. Waarom zou je hiervoor kiezen?


Groet Dennis
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 26 Feb 2007 00:32

Ik zou het orgineel houden, en bovendien zou ik al blij zijn als ik een stel fatsoenlijke klepdeksels had.

Als ik zou gaan racen ( heaven's forbid ) zou ik de beluchte deksels misschien gebruiken omdat het doel daarvan volgens de boeken is de olie na een snelle lange bocht handiger uit de ruimte boven de kop te laten terugstromen naar het carter.
Zelf betwijfel ik of dat dan werkt, omdat er altijd een geringe overdruk op het carter is en omdat er natuurlijk altijd ruimte in de klepstoterhulzen is om de druk te vereffenen, maar ik ben werkman en geen Professor.

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 26 Feb 2007 12:19

Ik weet iemand in Duitsland die nog fatsoenlijke (ik weet natuurlijk niet wat hun onder fatsoenlijk verstaan) gebruikte deksels verkopen.
Keuze uit 6 uitvoeringen.

Met of zonder beluchting (volgens mij geen kogel).
En keuze uit afwerking, goud verzinkt, zilver verzinkt en zwart.
Kosten voor 2 ca. 140 euro incl. verzenden.

Groet Dennis

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests