Motor reviseren

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
Porsche Kid
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2011 17:32
Contact:

Motor reviseren

Postby Porsche Kid » 24 Aug 2012 18:50

Hallo beste forumvrienden,

Kunnen jullie mij een goed en betrouwbaar adres geven van iemand die mijn motor lekdicht kan maken. Motor is gereviseerd en draait goed maar is niet lekvrij. Alle tips zijn welkom België of Nederland maakt niet uit. Via Forum of PM.

Dank bij voorbaat.

Porsche Kid.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Motor reviseren

Postby JDMM » 25 Aug 2012 09:32

"Lekvrij maken" is een erg ruim begrip, afhankelijk van waar de lekkage zit kan het variëren van een kleinigheidje tot aan dat het hele blok uit elkaar moet.
Is de plaats van de lekkage bekend ?
Een goeie manier om lekkages op te sporen is het proefdraaien van de kale motor op een proefstand. Over CPR in Almere hoor ik goede berichten, of Dirk's Dyno.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Porsche Kid
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2011 17:32
Contact:

Re: Motor reviseren

Postby Porsche Kid » 28 Aug 2012 19:46

Beste Jan,

De motor heeft op een proefstand proef gedraaid maar er is toch een verschil blijkbaar tussen enkele uren op de proefstand als enkele honderden kilometers zwaarder belast. De lek zit net onder de as langs de kant van het vliegwiel. Het zou de pastille zelf zijn die lekt en daarvoor moet de motor terug open. Ze hebben dit al eens proberen oplappen maar daar wil ik niet meer van weten. Geen half werk meer. Ook bedankt voor de adressen.
Andere adressen en ervaringen zijn nog altijd welkom.

Met vriendelijke Groeten,

Porsche Kid.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Motor reviseren

Postby richard356 » 28 Aug 2012 20:14

Ik had ook een probleem met mijn motor die iets lekte. Bleek de afdichting te zijn achter het vliegwiel. Een rubber van € 3,00 waarvoor de hele motor er natuurlijk uit moest. In de ochtend weggebracht en aan het einde van de dag weer opgehaald. Is nu helemaal droog. Adres, Classic Jaap in Dalfsen. Ik weet niet waar je vandaan komt maar kan een beetje te ver zijn. Wel erg goede ervaring mee en heb daar mijn 356 in onderhoud als het mij niet lukt :mrgreen: Ze hebben veel kennis van de 356 ook doen ze motorrevisie in eigen huis.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Motor reviseren

Postby Vvoister » 29 Aug 2012 09:30

Classic Jaap?

Is dat niet de zaak waar Bob Hahn is gaan werken nadat hij met zijn eigen bedrijf is gestopt? :idea:
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Motor reviseren

Postby JDMM » 29 Aug 2012 11:14

Daar is hij rond 2009 wel gaan werken, maar of dat nog zo is weet ik niet.

Hier nog een prachtig verhaal over Bob in de States :

http://www.atico.nl/camelot/porsche64nl.html

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Motor reviseren

Postby JDMM » 29 Aug 2012 12:20

Porsche Kid wrote:Beste Jan,

De motor heeft op een proefstand proef gedraaid maar er is toch een verschil blijkbaar tussen enkele uren op de proefstand als enkele honderden kilometers zwaarder belast. De lek zit net onder de as langs de kant van het vliegwiel. Het zou de pastille zelf zijn die lekt en daarvoor moet de motor terug open. Ze hebben dit al eens proberen oplappen maar daar wil ik niet meer van weten. Geen half werk meer. Ook bedankt voor de adressen.
Andere adressen en ervaringen zijn nog altijd welkom.

Met vriendelijke Groeten,

Porsche Kid.


Het is natuurlijk heel vervelend als een motor weer uit elkaar moet omdat er een lekkage is, ook voor de monteur, maar het is idd het beste dit grondig aan te pakken.
De kwaliteit van de tegenwoordige pakkingsets is ook al niet geweldig vergeleken bij vroeger.
Behalve de lekkage op het spoor te komen d.m.v. proefdraaien, kun je in hardnekkige gevallen ook b.v. 0,2 Bar luchtdruk op het carter zetten via de carterontluchting. Het vliegwiel er af, maar de verdeler laten zitten, dan afsoppen. Zo kun je precies zien waar de lekkage is.
Als afdichtingsmiddel gebruik ik altijd Dirko, dan heb je weinig kans op lekkages.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Porsche Kid
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2011 17:32
Contact:

Re: Motor reviseren

Postby Porsche Kid » 29 Aug 2012 13:03

Beste Richard,

Ik woon in de beurt van Antwerpen en zie dat Dalfsen 250km rijden is. Voor mij geen probleem als mijn motor kan gedicht worden heb ik er dat zeker voor over. Alvast bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groeten,

Porsche Kid.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests