sealed beam

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

sealed beam

Postby tbt2 » 10 Feb 2015 21:34

Bij de aankoop van mijn bolide kreeg ik er 2 verschillende koplampen(sealed beam) bij, de ene met parkeerlicht en de andere niet. Nu had ik graag deze op punt gezet!
Oftewel zoek ik nog één met een parkeerlicht en hou ze als sealed beams, dit lijkt mij het simpelste.
Eigenlijk zou ik ze liefst ombouwen naar Europese, ik veronderstel dat de sealed beam reflectors kunnen vervangen worden door Europese reflectors? Heb al bij joma parts gevraagd zij stellen voor om sealed beam te vervangen door een reflector met een H4 lamp in maar dit blijft nog altijd sealed beams of nieuwe hella euro lichten kopen aan 237 euro zonder btw.

Heb ondertussen 2 symmetrische hella glazen gekocht met het idee om ze om te bouwen :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: sealed beam

Postby E10 » 25 Feb 2015 19:33

Aangezien je 356 een US model is, zou ik voor de Sealed beams gaan. De Hella code 48S op je unit staat voor week 48, 1957. De andere unit met X37 komt uit week 37 van 1962. Beide units zijn dus niet origineel voor je auto maar de sealed beam is wel de meest originele. In de sealed beam unit kun je een goedgekeurde lichtunit zetten. Hier kun je eea lezen over mijn koplamp restauratie:

viewtopic.php?f=29&t=3150

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests