Hirschmann red tip

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Hirschmann red tip

Postby tbt2 » 29 May 2015 18:36

Hallo,
Kan er iemand mij raad geven waar ik een Hirschmann red tip antenne kan vinden, liefst origineel maar als het niet anders kan is repro ook goed.

bedankt,
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hirschmann red tip

Postby Petwin » 29 May 2015 20:04

Originele Hischmann red tips zijn met een lantarentje te vinden. Originele zijn heel makkelijk van repro's te onderscheiden. De kabel uitgang is haaks i.p.v. een hoek van +/- 45˚, de voet en bevestigingspunten zijn anders. De dead give away is dat een originele mast uit drie stukken en die van de repro's uit vier delen bestaan.

Joris Koning restaureert originele. Hij doet dit erg mooi. De prijzen reflecteren het werk en de zeldzaamheid. Joris is lid van dit forum dus je kunt hem een PM sturen.

De repro's zijn op verschillende adressen te krijgen:

http://www.koenigs-klassik.de/indexe.html
http://www.oldtimerradio.de/shop/produc ... WISI-.html

De antennes op de site van Oldtimer Radion LIJKEN drie delig masten te hebben...het dunste deel is niet uitgetrokken, let dus op.

Laatste alternatief... ik heb een NOS originele te koop. Kost net zoveel als je auto :)

Foto van een originele op mijn coupeetje:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hirschmann red tip

Postby JDMM » 29 May 2015 21:57

Kost net zoveel als je auto :)

Fijne opsteker voor tbt2 :mrgreen:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hirschmann red tip

Postby Petwin » 29 May 2015 22:00

150.000 :lol:
Every Part a Piece of Art
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Hirschmann red tip

Postby Bos » 29 May 2015 23:07

Is er een buy it now?
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Hirschmann red tip

Postby tbt2 » 30 May 2015 05:24

Misschien ruil ik mijn coupeetje wel tegen die antenne van petwin of nog beter we ruilen gewoon van coupeetjes! :lol:
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Hirschmann red tip

Postby tbt2 » 30 May 2015 05:31

Petwin wrote:Originele Hischmann red tips zijn met een lantarentje te vinden. Originele zijn heel makkelijk van repro's te onderscheiden. De kabel uitgang is haaks i.p.v. een hoek van +/- 45˚, de voet en bevestigingspunten zijn anders. De dead give away is dat een originele mast uit drie stukken en die van de repro's uit vier delen bestaan.

Joris Koning restaureert originele. Hij doet dit erg mooi. De prijzen reflecteren het werk en de zeldzaamheid. Joris is lid van dit forum dus je kunt hem een PM sturen.

De repro's zijn op verschillende adressen te krijgen:

http://www.koenigs-klassik.de/indexe.html
http://www.oldtimerradio.de/shop/produc ... WISI-.html

De antennes op de site van Oldtimer Radion LIJKEN drie delig masten te hebben...het dunste deel is niet uitgetrokken, let dus op.

Laatste alternatief... ik heb een NOS originele te koop. Kost net zoveel als je auto :)

Foto van een originele op mijn coupeetje:

Bedankt voor de info!
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Hirschmann red tip

Postby Petwin » 30 May 2015 20:13

Tis niks zoals jullie zeggen :)

Ik heb de mast van mijn originele 53'er Hirschmann gerestaureerd, is een uitdaging. Joris heeft me daarbij op weg geholpen. Hij heeft de mast delen laten maken. Dat is een tricky ding. Ze koeten makkelijk schuiven maar toch klemmen. Dat betekent dat je de messing pijpjes moet laten verchromen met de correcte laagdikte. Trial and error.

De meeste 356 eigenaren monteren een repro. Daar is in principe niks mis mee. Het is natuurlijk leuker originele delen te gebruiken.

Succes!
Every Part a Piece of Art

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests