motor

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 19 Feb 2016 15:44

Ik denk dat de voordruk door het verschil in vloeistofhoogte tussen de tank en de pomp genoeg is voor een positieve voordruk bij de pomp (NPSH) , zelfs met filtertje. :D
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby Petwin » 19 Feb 2016 17:12

Helpt inderdaad, maar het gaat hier om de dynamische NPSH.
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 19 Feb 2016 21:33

Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk. :)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 19 Feb 2016 22:06

Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het is.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: motor

Postby JDMM » 19 Feb 2016 23:47

horsepowerjunkie wrote:Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het is.


+1 !!
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: motor

Postby tbt2 » 20 Feb 2016 06:49

[quote="horsepowerjunkie"]Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het

Reden genoeg om filter die op mijn moter staat te verwijderen.
zou nachtmerrie zijn een brandende moter :cry:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: motor

Postby JDMM » 20 Feb 2016 11:15

Hij had misschien het filtertje in de persleiding van de pomp........ :shock:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 21 Feb 2016 13:23

Ja dat kan goed, of een scheurtje in zijn acceleratiemembraan van de carburateurs.
Of een backfire in een K&N luchtfilter, die willen dan ook goed branden.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 21 Feb 2016 13:27

Ik heb ook een twee liter schuimblusser in de auto liggen. Ik weet het, HALON was beter geweest, maar dat mag niet meer. Het is iig beter dan een poederblusser :D
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: motor

Postby Petwin » 21 Feb 2016 17:36

horsepowerjunkie wrote:Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk. :)


OK, misschien moeten we ons hier verder in verdiepen. Er zijn namelijk + en -'en aanzuig vs pers. Het is geen one size fits all.

Het argument mbt brandgevaar wil ik wel in meegaan. Het risico is natuurlijk erg klein.
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: motor

Postby horsepowerjunkie » 21 Feb 2016 19:49

Petwin wrote:
horsepowerjunkie wrote:Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk. :)


OK, misschien moeten we ons hier verder in verdiepen. Er zijn namelijk + en -'en aanzuig vs pers. Het is geen one size fits all.

Het argument mbt brandgevaar wil ik wel in meegaan. Het risico is natuurlijk erg klein.


Dat is een goed idee, ik ben benieuwd wat je precies bedoelt met dynamische NPSH :?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests