Page 3 of 3

Re: motor

Posted: 19 Feb 2016 15:44
by horsepowerjunkie
Ik denk dat de voordruk door het verschil in vloeistofhoogte tussen de tank en de pomp genoeg is voor een positieve voordruk bij de pomp (NPSH) , zelfs met filtertje. :D

Re: motor

Posted: 19 Feb 2016 17:12
by Petwin
Helpt inderdaad, maar het gaat hier om de dynamische NPSH.

Re: motor

Posted: 19 Feb 2016 21:33
by horsepowerjunkie
Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk. :)

Re: motor

Posted: 19 Feb 2016 22:06
by horsepowerjunkie
Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het is.

Re: motor

Posted: 19 Feb 2016 23:47
by JDMM
horsepowerjunkie wrote:Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het is.


+1 !!

Re: motor

Posted: 20 Feb 2016 06:49
by tbt2
[quote="horsepowerjunkie"]Als tweede overweging is er nog de (brand)veiligheid. Hoe minder mogelijkheden tot lekken van een benzine-pers-leiding in de buurt van de bougies en de uitlaat, hoe beter het

Reden genoeg om filter die op mijn moter staat te verwijderen.
zou nachtmerrie zijn een brandende moter :cry:

Re: motor

Posted: 20 Feb 2016 11:15
by JDMM
Hij had misschien het filtertje in de persleiding van de pomp........ :shock:

Re: motor

Posted: 21 Feb 2016 13:23
by horsepowerjunkie
Ja dat kan goed, of een scheurtje in zijn acceleratiemembraan van de carburateurs.
Of een backfire in een K&N luchtfilter, die willen dan ook goed branden.

Re: motor

Posted: 21 Feb 2016 13:27
by horsepowerjunkie
Ik heb ook een twee liter schuimblusser in de auto liggen. Ik weet het, HALON was beter geweest, maar dat mag niet meer. Het is iig beter dan een poederblusser :D

Re: motor

Posted: 21 Feb 2016 17:36
by Petwin
horsepowerjunkie wrote:Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk. :)


OK, misschien moeten we ons hier verder in verdiepen. Er zijn namelijk + en -'en aanzuig vs pers. Het is geen one size fits all.

Het argument mbt brandgevaar wil ik wel in meegaan. Het risico is natuurlijk erg klein.

Re: motor

Posted: 21 Feb 2016 19:49
by horsepowerjunkie
Petwin wrote:
horsepowerjunkie wrote:Ik zie heel wat pompen tijdens mijn werk, van klein tot heel erg groot. En er is er geeneen met het filter in de persleiding, allemaal aan de zuigkant. Nou kan het natuurlijk zijn dat de benzinepomp van de 356 de uitzondering op de regel is. Dat kan natuurlijk. :)


OK, misschien moeten we ons hier verder in verdiepen. Er zijn namelijk + en -'en aanzuig vs pers. Het is geen one size fits all.

Het argument mbt brandgevaar wil ik wel in meegaan. Het risico is natuurlijk erg klein.


Dat is een goed idee, ik ben benieuwd wat je precies bedoelt met dynamische NPSH :?