Originele kleur Lemmerz velgen

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
Heezeg
Posts: 109
Joined: 23 Sep 2013 13:54
Contact:

Originele kleur Lemmerz velgen

Postby Heezeg » 10 Jan 2017 15:16

De originele velgen van mijn 356 liggen nu bij de straler. Op de verschillende 356 forums kom ik steeds de kleur Wurth Silver tegen als kleur het dichtst bij het origineel. De autolak bedrijven kennen deze kleur helaas niet. Iemand hier ervaring mee? En dan ook het spuiten van de velg met dit soort spuitbussen:
http://www.autopia-carcare.com/wus-8921 ... HTps7bhCb8

Dank voor het meedenken alvast!
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Originele kleur Lemmerz velgen

Postby Richard » 29 Jan 2017 09:47

Richard

'63 356B
Heezeg
Posts: 109
Joined: 23 Sep 2013 13:54
Contact:

Re: Originele kleur Lemmerz velgen

Postby Heezeg » 08 Feb 2017 15:22

Ik kom inmiddels, na het zoeken op verschillende forums en internet, uit op Wurth Silver. Dit in de UK kunnen bestellen. Binnenkort hoop ik het resultaat te zien.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Originele kleur Lemmerz velgen

Postby tbt2 » 08 Feb 2017 15:55

Die wurth velgenzilver heb ik al geprobeerd en was niet blij van het resultaat.
Er zit een blinkende glinster in de verf en blinkt veel te veel. Wat ik ook had was dat de verf niet mooi uit vloeide en korrelig was.

Heb de velgen dan maar naar een carrossier gedaan en laten lakken zoals petwin in zijn resto-strip vermelde porsche zilver met de helft mattering erbij.

Resultaat was heel iets anders dan die spuitbus.

Ze hebben allemaal verschillende datums en ging ze eigenlijk gebruiken op mijn auto maar vond vorige maand matching set 4 velgen van 7/58 en ga deze nu restaureren en waarschijnlijk die ander verkopen.
Heezeg
Posts: 109
Joined: 23 Sep 2013 13:54
Contact:

Re: Originele kleur Lemmerz velgen

Postby Heezeg » 08 Feb 2017 16:18

tbt2 wrote:Die wurth velgenzilver heb ik al geprobeerd en was niet blij van het resultaat.
Er zit een blinkende glinster in de verf en blinkt veel te veel. Wat ik ook had was dat de verf niet mooi uit vloeide en korrelig was.

Heb de velgen dan maar naar een carrossier gedaan en laten lakken zoals petwin in zijn resto-strip vermelde porsche zilver met de helft mattering erbij.

Resultaat was heel iets anders dan die spuitbus.

Ze hebben allemaal verschillende datums en ging ze eigenlijk gebruiken op mijn auto maar vond vorige maand matching set 4 velgen van 7/58 en ga deze nu restaureren en waarschijnlijk die ander verkopen.


Hm, dat klinkt inderdaad niet hoopvol. Ik wacht het toch even af.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests