Startonderbreker

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
jaap
Posts: 4
Joined: 06 May 2021 13:57
Contact:

Startonderbreker

Postby jaap » 17 May 2021 13:18

Beste mede liefhebbers van 356,

Omdat er schijnbaar regelmatig zo'n auto verdwijnt, kreeg mijn zoon ( de eigenaar van de auto) van zijn verzekeringsmaatschappij het bericht dat er zo snel mogelijk een startonderbreker op de wagen moet worden geïnstalleerd.
Zij raden zelfs een bepaald merk aan, maar dat is zeer prijzig maar heeft wel een tracking systeem ingebouwd.
Mijn vraag is nu heeft iemand ervaring met een ander merk startonderbreker, die ook goed werkt en simpel te installeren is?
Ik hoor graag jullie advies?
Groeten
Jaap
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Startonderbreker

Postby Bos » 19 May 2021 11:25

Een draaiknop op de batterij misschien?

Ik vind de prijs meevallen : https://www.winparts.be/sensoren-elektr ... 8fEALw_wcB
User avatar
Motorenman
Posts: 4
Joined: 03 Dec 2020 00:18
Contact:

Re: Startonderbreker

Postby Motorenman » 28 May 2021 22:48

Ik weet niet of de verzekeraar het goed genoeg vind maar je kan gewoon een accuschakelaar met sleutel (uit het zicht) onder het dashboard zetten.
De kabels moeten wel minstens 16mm2 of liever 20 mm2 zijn, je kan ze bijtrekken in de buis die ergens bij de accu begint en rechts onder het dashboard uitkomt.
Bovendien is het wel een veilig gevoel dat je auto spanningsloos in de stalling staat. Wel de min kabel schakelen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests