rotisserie

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

rotisserie

Postby Asunroof » 30 May 2009 11:40

iemand een werkplan hoe je zo een ding maakt voor een 356 !!
laat maar komen ...
:roll:
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 30 May 2009 12:05

Oh, een draaispit. (vertaling)

Voorbeeldje:
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ight=Flank
Last edited by paul on 30 May 2009 12:10, edited 1 time in total.
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 30 May 2009 12:06

kan je ook kippen aanhangen
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Postby Asunroof » 30 May 2009 12:11

tok tok toking to my ?
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 30 May 2009 20:22

paul wrote:Oh, een draaispit. (vertaling)

Voorbeeldje:
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ight=Flank


vind ik niet zo een goede
volgens mij veel beter ene waar draaipunt veel hoger zit en dan met een versterkte driehoek naar beneden

op flat4free.com staat er zo ene met een bus op

hier staat hij : http://www.flat4free.be/forum/viewtopic ... c&start=20

wat ik bij 356 ook nooit zou doen is afsteunen op bumpers alleen

op 356registry staat er een heel goed spit met wagen extra afgesteund op plaats waar motorsteun normaal zit (achterzijde)

http://www.willhoitautorestoration.com/ ... upe_gt.php

en vooraan ook vastgemaakt ter hoogte van voorwielen (link toont dat voorzijde afsteunt op ronde buizen waar veren normaal inzitten)

dit alles om vervorming te vermijden

op foto zie je ook heel duidelijk dat er heel wat versterkingsstaven zijn ingelast, zal zeker een reden hebben

eventueel eens topic van Mathijs er eens bijhalen waar hij schrijft dat bak en motor in kas blijven hangen om spelling van porteir af te werken

details daar gaat het om


alvast veel succes
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 31 May 2009 11:36

Al jaren zie ik de meest bizarre constructies de revu passeren, zwaar genoeg voor een Leopard tank, meer dwarsversterkingen dan de Eiffeltoren, bakken en motoren in kale carrosserieën, etc. Complete kooien, zo veilig dat de malloten gelukkig niet meer bij hun eigen auto konden komen.

Dit is gewoon genoeg!
Hier hebben de afgelopen 25 jaar Speedsters, Cabrio's, Coupe's, Targa's RS'en, en noem het maar, in gehangen, met behoud van 2.7 tot 3.5 mm naden, afhankelijk van het type.

Image
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 31 May 2009 14:25

In de eenvoud herkent men de meester.
Richard

'63 356B
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Postby Matthijs356 » 31 May 2009 17:21

Very nice
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 31 May 2009 21:01

Wat is je werkplaats mooi opgeruimd Rens. Ik zal snel weer eens langs komen.
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Postby Asunroof » 31 May 2009 22:42

idd mooi en simpel
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

spit

Postby stefan » 03 Jun 2009 08:59

hoi edwin,

heb je een foto van deze constructie?
is die van jou verrijdbaar?

groet uit het hooge noorden

stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 23 Jun 2009 20:12

wie gebruikt er nu nog een spit ??? hobby-toestanden, kijk dan hier eens : http://www.youtube.com/watch?v=nd5WGLWNllA

:shock:
Stefan

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests