De keuze in 356's is groot als je aanschaf in het buitenland niet schuwt. Veel van de 356's gingen nieuw naar de USA en worden al jarenlang weer terug verscheept naar de oude wereld. Mede dankzij de dollarkoers.
Dit roept bij mij een vraag op. Van andere automerken weet ik dat ze voor de US met een US-spec versie werken, dan wel dat in de US ingevoerde auto's de laatste decennia worden "gefederalised". Dit behelst allerlei idiote aanpassingen aan bijv. de bumpers, het monteren van katalysatoren, 'knijpen' van de motor (minder vermogen) en aanpassen van de overbrenging en meer opbeurends. Laat ik het zo uitdrukken: van mijn huidige sportauto zou ik géén US-versie willen bezitten.
Heeft iemand enig idee c.q. ervaring hoe dat met 356s uit de US zit? Is daar typisch veel aan verspijkerd? Of waren ze daarvoor te vroeg daar (jaren '50/'60)?Hangt 't af van de waar in de US ze vandaan komen (California, bijv.)? Enig idee over het soort van kosten om iets dergelijks weer ongedaan te krijgen? (m.a.w. hoeveel moet men op een typische US-356 leggen naast transport, verzekering, invoer, etc. om een "Europese" auto te krijgen?