Toch nog even voorstellen....

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Toch nog even voorstellen....

Postby J356D » 04 Mar 2017 22:26

Beste forumleden,

De meeste van jullie kennen mij waarschijnlijk al maar bij deze wil ik mij nog even voorstellen.

Ik was drie jaar oud toen mij verteld werd dat papa thuis zou komen met een Porsche! (356 B t5 cabriolet). Enthousiast rende ik naar buiten om te gaan kijken. Helaas werd mij niet verteld dat deze Porsche zou arriveren op een oplegger en oud, verroest en kapot zou zijn. Waarom dat mijn vader op dat moment zo dolenthousiast was wist ik niet.
Teleurgesteld ging ik weer terug naar binnen om met mijn Lego trein te spelen, dit was immers veel interessanter.

In de jaren die volgden na de aankoop van het wrak was hij alleen maar bezig met ouwe troep op te knappen, er leek geen einde aan te komen en er werd ook niks aan de auto geschroefd. Ik snapte er niks van en ging vrolijk verder racen op mijn Carrera racebaan.

Na vele jaren zwoegen had hij het toch eindelijk voor elkaar. De bumpers en lampen waren gemonteerd en het verroeste wrak waarmee ik geconfronteerd werd al die jaren geleden begon weer op een echte auto te lijken. Had je geen nieuwe auto kunnen kopen pap?
Ik snapte er nog steeds niks van...

Eindelijk was de auto klaar en dacht ik dat hij er veel mee zou gaan rijden. Hij bleef maar zeggen dat hij vond dat de body een cola fles effect had en was hier totaal niet tevreden over, ik snapte niet wat hij bedoelde en er werd weinig gereden met de auto. Na een paar jaar werd de auto verkocht.
Ik snapte deze hobby nog steeds niet.

Kort daarna herhaalde dit hele verhaal zich met een Speedster en ergens gaande weg begon ik te begrijpen waar het allemaal om draaide.
Het welbekende Porsche virus was overgeslagen en er was geen weg meer terug. Voordat ik het wist hing er een 912 in een spit en was ik op mijn 16de maandenlang schütz aan het wegkrabben met een veel te klein beiteltje. Mijn klasgenoten en vrienden verklaarde mij voor gek maar ik had het wel naar mijn zin, een echt vader en zoon project.

De Speedster die mijn vader restaureerde heeft hij nooit verkocht, deze auto werd ook de maatstaf voor kwaliteit die hij zou hanteren voor al zijn toekomstige projecten.

Inmiddels ben ik 22 en ben ik verder gegaan waar Petwin gebleven was met zijn projecten, geen makkelijke uitdaging maar wel een die ik met alle liefde en plezier aanga. Petwin heeft veel kennis en kunnen met mij gedeeld waardoor ik gelukkig een goede basis heb waar ik verder op kan bouwen. Op dit moment ben ik vooral te vinden op het 912 forum waar ik regelmatig updates post over de vorderingen van mijn 912. Het grootste gedeelte van mijn kennis ligt bij vroege 912's en ben dit ook steeds meer gaan uitbreiden met kennis over 356's.

Jullie zullen mij regelmatig zien op dit forum met updates over 356's en misschien ook wel een paar van een 912 ;)

Groeten,

J356D
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby horsepowerjunkie » 04 Mar 2017 22:30

Hallo, welkom op het forum.

en over de 356 D mag je best wat posten hoor 8)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby Joske » 05 Mar 2017 10:32

Hoi

Bedankt om het leuke verhaal te delen.
Ik kijk alvast uit naar de vorderingen van al de projecten.

Groetjes
Hans
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby E10 » 06 Mar 2017 01:14

Mooi verhaal.

We kijken uit naar de vorderingen van je project.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby Bos » 06 Mar 2017 10:32

Bedankt voor de voorstelling en laat de updates maar komen!
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby Hans 356C » 06 Mar 2017 19:24

Van harte welkom gewenst. Laat die verhalen inderdaad maar komen!
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby stefan » 09 Mar 2017 21:24

hoi,

welcome to the gang!

stefan
hoge noorden
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby tbt2 » 09 Mar 2017 22:12

Welkom! laat maar komen die updates en foto's van da chique machine.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby Richard » 10 Mar 2017 13:23

Mooi verhaal en welkom op het forum!
Richard

'63 356B
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Toch nog even voorstellen....

Postby Vvoister » 18 Mar 2017 07:55

Welkom J! Koester het virus. You learned from the best!
Erik
Porsche 356 SC

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests