Weer een lid bij
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Heb zelf 2 keren ingevoerd en eigenlijk niets aan... contact met douanekantoor in Tienen liep heel vlot
- Turbo
- Posts: 163
- Joined: 19 Jul 2011 15:33
- Contact:
Re: Weer een lid bij
hoi
Nog eens een vraagske voor de kenners hier
Zoals ondertussen wel duidelijk is gaat m'n voorkeur uit naar een A-type .
-Nu zie ik bij deze modellen achteraan modellen met 4 ronde (rode) lichten en er zijn er ook met de ovale lichten (terwijl de jaartallen hetzelfde zijn)??
-Wat ook al een paar keer opgevallen is is bv dat de wagen een 58'er is en de motor een 61'er terwijl men beweerd dat het matching number is?
Waar zit hier de logica?
Mvg
Turbo
Nog eens een vraagske voor de kenners hier
Zoals ondertussen wel duidelijk is gaat m'n voorkeur uit naar een A-type .
-Nu zie ik bij deze modellen achteraan modellen met 4 ronde (rode) lichten en er zijn er ook met de ovale lichten (terwijl de jaartallen hetzelfde zijn)??
-Wat ook al een paar keer opgevallen is is bv dat de wagen een 58'er is en de motor een 61'er terwijl men beweerd dat het matching number is?
Waar zit hier de logica?
Mvg
Turbo
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Ronde lichten is T1, ovale lichten is T2. De overgang van T1 naar T2 vond plaats in Sep '57. (Rond de overgang werden wel eens onderdelen gemengd. Men spreekt soms ook wel eens van een T1,5)
Bouwjaar 1957 kan dus zowel ronde achterlichten hebben als ovalen, het ligt er maar net aan in welke maand de auto gebouwd is. Overigens werden T1's vaak door de eigenaar ge-upgrade door de ronde achterlichten te vervangen door ovale. Hierdoor was de auto in een keer weer bij de tijd.
'61 motor in een '58-er auto is dus duidelijk niet full matching. Geen uitzonderingen, geen smoesjes.
Bouwjaar 1957 kan dus zowel ronde achterlichten hebben als ovalen, het ligt er maar net aan in welke maand de auto gebouwd is. Overigens werden T1's vaak door de eigenaar ge-upgrade door de ronde achterlichten te vervangen door ovale. Hierdoor was de auto in een keer weer bij de tijd.
'61 motor in een '58-er auto is dus duidelijk niet full matching. Geen uitzonderingen, geen smoesjes.
- Turbo
- Posts: 163
- Joined: 19 Jul 2011 15:33
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Hoi Etiene
Dacht ik ook al van de motor!
Van die lichten heb ik weer wat bijgeleerd
Dacht ik ook al van de motor!
Van die lichten heb ik weer wat bijgeleerd
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Re: Weer een lid bij
T1 = ronde achterlichtjes of ook wel beehives genoemd tem maart 1957
T1,5 = druppelvormige achterlichtjes of teardrops genoemd - maart tem sept 1957
T2 = druppelvormige vanaf sept 1957
De T1,5 is dus vrij zeldzaam
Michael
T1,5 = druppelvormige achterlichtjes of teardrops genoemd - maart tem sept 1957
T2 = druppelvormige vanaf sept 1957
De T1,5 is dus vrij zeldzaam
Michael
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Weer een lid bij
vertel, wie heeft er nu weer een 356 ingevoerd uit de US? (volgens stickertje oorspronkelijk een CH auto)
Vandaag dus gespot op de A27.
Turbo? was jij dat ?
nu zonder foto op aanvraag omdat het kenteken leesbaar was ....
en de privacywetgeving in het geding was
Vandaag dus gespot op de A27.
Turbo? was jij dat ?
nu zonder foto op aanvraag omdat het kenteken leesbaar was ....
en de privacywetgeving in het geding was
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Turbo
- Posts: 163
- Joined: 19 Jul 2011 15:33
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Hoi, nee ik was het niet.
Ben nog rustig aan het rondkijken (en heb al wat binnen gekegen aan info) maar ga geen overhaaste beslissingen nemen
Ben nog rustig aan het rondkijken (en heb al wat binnen gekegen aan info) maar ga geen overhaaste beslissingen nemen
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Weer een lid bij
horsepowerjunkie wrote:
nu zonder foto op aanvraag omdat het kenteken leesbaar was ....
en de privacywetgeving in het geding was
Op de website van het ministerie van justitie kun je lezen dat kentekengegevens persoonsgegevens zijn. Op persoonsgegevens is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van toepassing.
Dus eigenlijk helemaal niet zo grappig als je doet voorkomen.
- Pascal
- Posts: 129
- Joined: 15 Apr 2010 19:31
- Location: West-Brabant
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Tenzij je in/op een openbare gelegenheid deze gegevens verkregen hebt. Stel je ziet een auto staan/rijden (niet op een oprit, maar op de openbare weg), dan is dit een publiek gegeven ... Of het altijd slim is, is iets anders natuurlijk! Toch?
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Tsja, misschien was mijn reactie wel wat overdreven. Zekere voor het onzekere zullen we maar zeggen.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Kentekenplaten vallen niet onder de WBP, ook niet op een oprit, zolang de intentie goed is.
(De foto van HPJ was dus legaal, zolang als hij niet b.v. via het kenteken een adres opzoekt en de auto steelt.)
Als de foto openbaar wordt gemaakt, kan de eigenaar wel eisen dat deze verwijderd wordt.
De politie mag echter niet "zomaar" foto's maken, i.v.m privacy en beroepsethiek reglementen.
Jan.
(De foto van HPJ was dus legaal, zolang als hij niet b.v. via het kenteken een adres opzoekt en de auto steelt.)
Als de foto openbaar wordt gemaakt, kan de eigenaar wel eisen dat deze verwijderd wordt.
De politie mag echter niet "zomaar" foto's maken, i.v.m privacy en beroepsethiek reglementen.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Weer een lid bij
JDMM wrote: Als de foto openbaar wordt gemaakt, kan de eigenaar wel eisen dat deze verwijderd wordt.
Jan.
Dat bedoel ik dus met 'zekere voor het onzekere'.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Prima geregelt, beter geen kentekens, adressen of andere gevoelige info op het forum.
Jan.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Weer een lid bij
Jongens, het ging om het kenteken van de aanhanger waar een US 356 op stond. Waar hebben we het over?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Weer een lid bij
deze foto, nu onherkenbaar
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests