Page 2 of 4

Re: Weer een lid bij

Posted: 18 Jan 2012 21:21
by E10
JDMM wrote:Turbo,

Afhankelijk van wat je zelf kunt en de uiteindelijke staat die je wilt bereiken : € 40-80 K. ( Driver-staat). Dat is een schatting, anderen kunnen andere bedragen noemen.
Waarde zoals hij daar staat: € 16-18K.
Voor concoursauto is dit werkhuis te ver weg volgens mij, echter, alles is mogelijk.
Ik zou de beste rijdende auto kopen die ik me kon permiteren. :wink:

Jan.


16k.....een paar jaar geleden nog wel. Nu zal het meer 18-20k zijn. Totale kosten 40-80k is wel een goeie schatting voor een driver tussen alles/veel zelf doen en veel/alles uitbesteden.

Re: Weer een lid bij

Posted: 20 Jan 2012 11:24
by JDMM
Al een fotootje van de nieuwe aanwinst ? 8)

Jan.

Re: Weer een lid bij

Posted: 20 Jan 2012 13:54
by Turbo
Nee nog geen foto'tje :lol:

Jullie zeggen hier dat ik beter een rijdend exemplaar koop.
Heb nog eens in Amerika gekeken wat daar aangeboden staat.

D'er staat ééntje van ±42000Euro compleet gerestaureerd:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche- ... 5ae482c229

En eentje voor 29K$
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1249853

En nog ééntje in Engeland (wist niet dat dit bestond -coupe) in replica!! ook voor 42000€
De speedsters replica kent iedereen maar vond deze ook wel knap gedaan:
http://www.ebay.co.uk/itm/1958-Porsche- ... 6570443078

Grtz
Turbo

Re: Weer een lid bij

Posted: 20 Jan 2012 14:02
by JDMM
Die Super 90 is wel heel mooi, maar, reserve not met.

Jan.

Re: Weer een lid bij

Posted: 20 Jan 2012 14:31
by Turbo
Tja bieden is nog niet gedaan... 8)

Ik vind die amerikaan van 29K ook wel interessant..... maarja invoeren vanuit Amerika.... heb ik nog nooit gedaan.... en je neemt toch altijd een serieus risico vind ik.

Heb de adverteerder wel al gecontacteerd voor wat meer informatie

Re: Weer een lid bij

Posted: 20 Jan 2012 22:47
by richard356
Invoeren is geen probleem, het geld over maken naar een onbekende is altijd spannend. Als je iets gaat kopen zorg dat je gedekt bent voor het over te maken bedrag. Ik heb heel goede ervaring met Marlog carhandling. Zij regelen alles, transport in Amerika over zee naar Rotterdam en ze handelen de invoerdocumenten af.

Re: Weer een lid bij

Posted: 20 Jan 2012 22:54
by JDMM
Dat is een 616/2 motor (1600 super van '58.)
Omdat ie lang stil heeft gedaan zal er wel wat aan motor en remmen (min.) gedaan moeten worden.
Luchtfilters zijn er af...

Het is altijd aan te raden een inspectie ( PPI) te laten doen door een deskundig lid van de Registry, zodat je precies weet wat je koopt.

De verkoper zal wel weten hoe die 'm in Nederland krijgt, en anders zijn er ook wel forumleden die met dit bijltje gehakt hebben. (M.M. ?)

Anders maar eens op mobile.de kijken.

Jan.

Re: Weer een lid bij

Posted: 21 Jan 2012 16:56
by Turbo
Man man...

Snelle reacties hier op het forum :D

Aan welke dingen zou ik moeten denken (rekening houden) als ik over zou gaan tot aankoop in Amerika.
-...
-...
-...
Welke documenten zou de wagen allemaal moeten hebben (Wagen zou naar Belgie geimporteerd moeten worden dan)
-...
-...


@JDMM
"Dat is een 616/2 motor (1600 super van '58.)", is dit niet goed dan?
De motor zou volgens de verkoper een matching nummer zijn, maar idd filters en deksels ontbreken op de motor(carburator). Motor zou met de hand te draaien zijn, maar start niet.
Bodem is ook rot en zou vervangen moeten worden
Voor de rest zou de wagen vrij compleet zijn en dient ie compleet gerestaureerd te worden

Mvg
Turbo

Re: Weer een lid bij

Posted: 21 Jan 2012 18:23
by JDMM
Nee, die motor is prima, alleen, als de luchtfilters er af zijn kan er iets in de carbs gevallen zijn, in ieder geval stof en vuil.
Een Super zoals deze is juist leuker en heeft 75 pk i.p.v. 60.

Re: Weer een lid bij

Posted: 21 Jan 2012 19:01
by Bos
Turbo wrote:Man man...

Snelle reacties hier op het forum :D

Aan welke dingen zou ik moeten denken (rekening houden) als ik over zou gaan tot aankoop in Amerika.
-...
-...
-...
Welke documenten zou de wagen allemaal moeten hebben (Wagen zou naar Belgie geimporteerd moeten worden dan)
-...
-...




- koersverschil + omrekeningsverschil. Reken om met een online module en tel 3% bij ongeveer
- foto's zeggen niet alles
- voor België 10% invoerrechten + 21% BTW op aankoop + transport. Nederland 19% BTW
- clear title nodig
- best verzekeren voor transport, als het schip zinkt krijg je anders een bedrag per kilo

Re: Weer een lid bij

Posted: 21 Jan 2012 22:11
by JDMM
Is de BTW in Frankrijk nog 5 of 6 % voor oldtimers ?
Als dat zo is, en je hebt daar een vriendje of familie....

( FWIW: Henny heeft een goed gevoel bij deze auto, ze heeft er geen verstand van, maar haar intuïtie is legendarisch. :D)

Jan.

Re: Weer een lid bij

Posted: 22 Jan 2012 01:49
by Bos
Heb met m'n beste Frans een tijd geleden een email gestuurd naar Le Havre. Leken me dezelfde condities als Belgique

Re: Weer een lid bij

Posted: 22 Jan 2012 10:55
by Matthijs356
Marlog kan de auto inklaren in Frankrijk. Kost 7% van de werkelijke waarde.
Je betaalt wel een extra eenmalige kost van +/- 700.
Nog steeds goedkoper dan de 19% of 10 + 21%.

De grijze A lijkt me wel heel krokant...

Michael

Re: Weer een lid bij

Posted: 22 Jan 2012 11:18
by JDMM
Krokant, dat is wel zo, maar zijn ze dat niet allemaal , ook die van 69 K. op mobile.de ?
Op een gegeven moment moet je toch de knoop doorhakken en van daar uit verder gaan, anders blijf je aan de gang.

Jan.

Re: Weer een lid bij

Posted: 22 Jan 2012 19:34
by Turbo
Zie net dat de 356 met de pre A achterlichten (post met de foto's) nu ook aangeboden wordt op kapaza.be

-Heeft de pré A achterlichten
-Complete wagen.
-Motornr 62###
-Heeft enkele maanden terug gedraaid.
-Laswerk aan chassis, balken dorpels, wielbak etc.
Het blijft een van de mooiste modellen deze bovenstaande

Tja krokant..... het zijn nu eenmaal wagens van de jaren '50 wat wil je... van verzinken hadden ze toen nog niet gehoord :wink:


Heb me nog wat zitten verdiepen voor het invoeren van zulke auto's uit het buitenland..... en je leest toch ook wel horrorverhalen.... denk toch maar te passen voor dit...
Iets in me zegt als je er niet in thuis bent niet doen... kan je beter eentje nemen die mooi ingevoerd is