Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
Raylo
Posts: 12
Joined: 19 Apr 2012 02:06
Contact:

Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Raylo » 19 Apr 2012 05:48

Beste allemaal,

Graag wil ik me introduceren als nieuw lid op dit forum.

Ik ben op dit moment niet-actief op zoek naar een porsche 356, gezien gezinsuitbreiding en financiële consequenties, hetgeen ik me nu niet kan permitteren. Echter ik vond deze porsche 356 pre-A, bouwjaar 1954 (model 1953) voor een goed bedrag :D

Aangezien de prijzen blijven stijgen, lijkt dit een reeële "belegging."

Het zou om een complete wagen gaan met matching numbers. Zoals op de foto te zien is, missen hier en daar toch nog onderdelen (ik wacht nog op het antwoord of deze in een doos bij elkaar liggen :wink: ).

Kent iemand deze auto?

Hebben jullie tips waarop ik nog moet letten?

Nadeel is dat deze auto in de VS staat. Heeft iemand ervaring met importeren en zeetransport?

Graag zou ik van jullie de valkuilen vernemen.
Alle tips en trics zijn welkom!

Alvast bedankt,

Raymond
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Richard » 19 Apr 2012 07:24

Hallo Raymond,

Welkom hier!
Je moet zelf heel veel kunnen en willen doen om de kosten binnen de perken te houden en dan nog gaat zo'n restauratie bergen geld kosten als je de koninklijke weg wilt bewandelen; zo origineel mogelijk. De kosten van ontbrekende onderdelen kunnen enorm oplopen. Maar ook die van het restaureren van de onderdelen die er wel zijn. Het is dus idd zaak om te weten hoe compleet de auto is. Ik zou er niet raar van staan te kijken als je aan het einde van de rit een totaalbedrag hebt geïnvesteerd wat hoger ligt dan de waarde van de auto na restauratie. En je hebt al die tijd niet kunnen rijden...

Maar als je een aantal jaren kan en wil restaureren, dus veel geduld hebt, is zo'n soort project natuurlijk prachtig. Om een uitspraak te kunnen doen over deze auto zou iemand met verstand van zaken hem van dichtbij moeten bekijken. Ik heb geen kennissen in de USA maar er zijn forumleden die dat wel hebben. Via het Amerikaanse Registry zou je ook iets kunnen regelen wellicht. Heel veel gedetailleerde foto's helpen natuurlijk ook.

Als je nog niet veel weet over de 356 is dit een goed begin: http://www.amazon.com/Buying-Driving-Enjoying-Porsche-Ownership/dp/096317262X
Richard

'63 356B
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby richard356 » 19 Apr 2012 12:04

Welkom Raymond een zeer gewild type.
Helemaal eens met Richard. De kosten kunnen heeeel hoog oplopen. Om zo'n A'tje te gaan restaureren zul je om het geinvesteerde bedrag weer terug te krijgen erg veel met originele onderdelen moeten gaan werken. Imitatie heeft erg veel invloed op de waarde. Tevens worden nieuwe onderdelen moeilijker te krijgen. Gebruikt zal zeker een probleem worden. Op dit moment zijn er erg lange levertijden voor bepaalde nieuwe onderdelen. Ik wacht zelf al meer dan 5 maand op bestelde onderdelen. Een lange adem is zeker nodig voor restauratie. Op de foto ziet het er niet verkeerd uit, maar ik weet uit ervaring dat een foto erg weinig zegt. Ik blijf het grappig vinden dat men het altijd over een pre-A heeft. Porsche heeft nooit een pre wat dan ook gemaakt bij mijn weten.

Groet,

Richard
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby E10 » 19 Apr 2012 17:13

Kan het zijn dat ik deze auto een tijdje terug op Ebay gezien heb? Hij komt me bekend voor.

Ik sluit me aan bij de vorige posts. Het is belangrijk dat de auto compleet is en zeker bij zo'n vroege 356 (het is strikt genomen idd geen pre-A maar gewoon 356), dat de onderdelen ook matchen. Ik ben nu ruim 3 jaar bezig en ben heeeeel blij dat ik alle originele onderdelen inmiddels heb. De prijzen gaan per week omhoog. Het is waanzin maar alleen voor een Workshop manual wordt al 250-300 dollar gevraagd. Setje pickleforks ruitenwissers 1000-1500 dollar, koelhuis 250-300 dollar, alu steun voor stuurbuis 200 dollar. Een velg 200 dollar. Dat zijn zomaar wat prijzen die ik recentelijk vaker ben tegengekomen. En dan let ik alleen op A onderdelen, laat staan de onderdelen uit het 53-54 tijdperk. O ja, denk niet dat je voor dit geld een gerestaureerd onderdeel krijgt... :mrgreen:
Plaatwerk zijn de kosten niet. Spuitwerk dan weer wel. Strak maken, spuiten, wetsanden en polijsten kan in de papieren gaan lopen. En bij deze auto kun je geen concessies doen. Dus lange adem en toch wat geld achter de hand is noodzakelijk. Het scheelt wel als je veel zelf kunt doen of mensen kent die niet het gangbare tarief rekenen. Ik wil je niet ontmoedigen, in tegendeel want ik zie graag zo'n auto in NL. Maar denk er goed over na.

Heb je veel plaats? Dan is het misschien een optie om 'm te kopen en 'm beetje bij beetje te restaureren. Zo hou je je droom levend en je bankrekening gezond. Of het goed is voor je eventuele relatie laat ik me liever niet over uit :wink:
Raylo
Posts: 12
Joined: 19 Apr 2012 02:06
Contact:

Re: update cabiolet 1954

Postby Raylo » 20 Apr 2012 17:46

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Jullie hebben helemaal gelijk wat betreft pre-A :oops: is natuurlijk een beginnersfout!

Ik zelf ben opgegroeid met restuarreren van luchtgekoelde volkswagens. Altijd wel de droom gehad voor een porsche 356, waarbij de periode voor 1955 mijn voorkeur heeft, maar $$$$$$$. Gelukkig zit er in de familie een en ander kennis van zaken wat betreft restauratie, echter onvoldoende m.b.t. de kleine details van porsche 356.
Ik heb momenteel niet de intentie om deze auto ben 2 jaar gerestaureerd op de weg te hebben. Zoals aangegeven heb ik momenteel andere prioriteiten, echter wanneer er iets intressants zich voordoet ben ik misschien wel geïntreseerd. Dan kan ik op termijn, mee en mee restauren (dat houdt inderdaad de spaarrekening, maar ook de relatie gezond :wink: )

Toevallig kwam ik deze 356 tegen op het internet. Hierbij een update.

Het betreft een 356 met:

VIN # 60423
Engine Number 50021

Volgens de verkopers er een oorkonde van Porsche aanwezig. Ik heb dan ook om een foto gevraagd, alsmede een foto van het typeplaatje van de 356.

Er blijken inderdaad toch een aantal onderdelen te missen:
- portierraam bestuurderskant (mechanisme?)
- deurpaneel bestuurderskkant
- porsche embleem voorklep
- chroomlijst sierklep
- rozetten voorbumper
- achterbumper
- achterlichten
- 1x ruitenwisser
- buitenspiegel
- sigarettenaansteker
- carborateurs
- ontsteking
- luchtfilters
- 2-tal cylinders
- plaatwerk motor

En dan nog mogelijk allerlei kleine onderdelen.

Van de andere kant is de prijs wel weer intressant, 14.000 euro inclusief verschepen (exclusief BTW en invoerkosten).

Ik heb nog wat aanvullende foto's geuploaded.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Raylo
Posts: 12
Joined: 19 Apr 2012 02:06
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Raylo » 20 Apr 2012 17:48

Hierbij nog enkele foto's
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Raylo
Posts: 12
Joined: 19 Apr 2012 02:06
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Raylo » 20 Apr 2012 17:51

en nog een paar
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Raylo
Posts: 12
Joined: 19 Apr 2012 02:06
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Raylo » 20 Apr 2012 17:53

en nog meer
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Raylo
Posts: 12
Joined: 19 Apr 2012 02:06
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Raylo » 20 Apr 2012 17:54

En de laatste
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby JDMM » 20 Apr 2012 18:03

Ik vind deze auto wel potentie hebben.
Als belegging dan, je moet dan aan dat werkhuis niet beginnen te restaureren want dan word je straatarm, maar gewoon 10 jaar weg zetten.
Met de spullen die je hebt zoveel mogelijk compleet maken, misschien kom je voor redelijk geld een missend onderdeel tegen....
Het zal mij niet verbazen als zoiets over 10 jaar het 4-voudige opbrengt.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby richard356 » 20 Apr 2012 18:15

Als je heel ruim de tijd neemt waarom niet doen. Wat Jan ook zegt, anders 10 jaar laten staan in een goede opslagplaats en hij wordt vanzelf meer waard. Als je geen belang hebt weet ik nog wel iemand :mrgreen:
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Bos » 20 Apr 2012 18:59

Volgens mij fake, niet te goedkoop?
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby richard356 » 20 Apr 2012 19:14

Ik zit net te kijken naar de foto's maar volgens mij zit er nu een kevermotor in. Kijk maar eens naar foto 13. Ook het chassisnummer op een briefje. Kan uit ervaring spreken dat als het chassis nummer niet meer te lezen is dat het RDW erg moeilijk doet met vervolgens een PAD onderzoek. Komt dat niet goed heb een 356 zonder chassisnummer en kun je er niets meer mee. Ik zou in ieder geval een te vertrouwen persoon naar de auto laten kijken in Amerika en dus ook naar de bijgaande title. Ik ben het er mee eens, de prijs? Toch geen gekopieerde foto's, zo ben ik ooit eens een auto van mij op internet tegengekomen als zijnde te koop. Die stond ineens op eBay.com te koop. Dus pas op kijk alles goed na, check verkoper en auto.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby E10 » 20 Apr 2012 19:35

Ik zie dat ik niet de enige ben met wantrouwen. 14000 voor die auto kan eigenlijk niet. Ik zou heeeel voorzichtig zijn. Vraag om meer foto's bijv van onder het dashboard, van de datumstempels op alle 4 de velgen en nog wat van die dingen. Alleen om te checken of de auto echt bij hem staat. Vraag ook of een vriend van je mag komen kijken om 'm te beoordelen. Nogmaals, ik heb die auto eerder gezien en ik denk op Ebay. Het komt idd vaker voor dat de foto's van internet gejat worden en de auto ergens anders weer te koop aangeboden wordt.

Ter vergelijking; deze '54-er kost $65000 en is een Coupe..........:
http://porsche356registry.org/classifie ... pre-a.html
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Nieuwe lid met belangstelling voor '54 cabriolett

Postby Matthijs356 » 21 Apr 2012 06:13

Ik sluit me aan bij E10 en Bossie

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests