Nieuw op forum.

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
User avatar
gerakroo
Posts: 11
Joined: 14 Jun 2013 21:35
Location: Sappemeer
Contact:

Nieuw op forum.

Postby gerakroo » 16 Jun 2013 05:53

Geachte 356 bezitters,
Bij deze wil ik me graag even voorstellen, mijn naam is Gerard Kroon, en ben als 912 bezitter (1967) al jaren actief op het 912 register forum. Een tijd geleden was een mede forum lid op zoek naar een volledig nieuwe kabelboom voor zijn 912, en als electrotechnicus zag ik daar wel een uitdaging in. Van het een kwam het ander en uiteindelijk volgden er steeds meer " verzoekjes". Vorig jaar Maart heb ik besloten om een eigen bedrijf (Kroon Wire Harnesses) op te starten en inmiddels lever ik draadbomen voor klassieke Porsche 911 en 912's over de hele wereld, in Nederland, maar ook veel Amerika, Scandinavie, Duitsland en zelfs Azie.
Steeds vaker krijg ik aanvragen voor de 356, en heb nu dus besloten om deze ook aan mijn leverings programma te gaan toevoegen. Deze draadbomen wordt exact identiek aan het origineel, zijn gelabeld,net als ik dat nu ook voor de 911 en 912 lever. Ik heb (bijna) alle soorten draad en materiaal ruim op voorraad en kan dus alles (na)maken.
Inmiddels ben ik bijna gereed met het uitpluizen en in kaart brengen van m'n eerste 356 uit 1960.
Zodra deze draadboom gereed is zal ik deze op de website toevoegen.
Een en ander staat natuurlijk met het beschikbaar hebben van voorbeelden, zonder voorbeeld is het onmogelijk om iets te repliceren.
Daarom bied ik de forum leden die hier op zoek zijn naar een draadboom een aantrekkelijke korting aan voor type's die nog niet eerder geleverd heb.Verder hoor ik natuurlijk heel graag de tips en tricks!
Ik hoop op veel reacties.
Voor de website: www.kroonwireharnesses.com
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Nieuw op forum.

Postby Richard » 16 Jun 2013 09:14

Hallo Gerard,

Welkom hier. Ik ben benieuwd naar de 356 kabelboom en hoe dicht je het origineel kunt benaderen dus kom maar op met die detailfoto's.
Richard

'63 356B
User avatar
gerakroo
Posts: 11
Joined: 14 Jun 2013 21:35
Location: Sappemeer
Contact:

Re: Nieuw op forum.

Postby gerakroo » 16 Jun 2013 11:41

Hallo Richard,

Met dank voor je reactie, ik vooral nieuwsgierig naar het huidige aanbod en wat daar eventueel nog aan te verbeteren is. Plan is om exacte replica's te maken,met spiraal vorige adercodering,juiste diameters, en dus ook de rubberslang aan de achterzijde.
De draadboom waar ik momenteel mee bezig ben is inmiddels helemaal op/uit gemeten, elke draad is gelabeld en geïnventariseerd.
Binnenkort ga ik van start met de kopie ervan, zodra gereed zal ik de foto's op de website plaatsen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Nieuw op forum.

Postby JDMM » 16 Jun 2013 20:35

Hallo Gerard,

Welkom.

Via het 912 forum heb ik al regelmatig over je kwaliteitswerk gelezen.
Fijn dat je nu ook de 356 bedrading onder handen neemt.
Waar ik bij motorfietsen en een enkele auto soms tegen aan loop is dat de draadjes van een nieuwe kabelboom net wat te krap zijn wat lengte betreft.
Dus hopelijk maak je alles een paar centimetertjes langer dan het origineel. :D
Helaas heb ik geen voorbeeld voor je, maar als je details gefotografeerd/opgemeten wilt hebben van de 100% originele bedradring van een 356B T6 hoor ik het graag.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: Nieuw op forum.

Postby marc 356 » 17 Jun 2013 17:41

Beste , ik ben opzoek naar een nieuwe kabelboom voor een 356 bt5. De oude heb ik nog liggen als voorbeeld. ( zie project van ...)
Gr. Marc
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuw op forum.

Postby E10 » 18 Jun 2013 20:22

Hallo Gerard,

we hebben een paar jaar geleden contact gehad toen ik op zoek was naar draden met gespiraliseerde 2e kleur of een complete kabelboom met deze draden. Destijds kon je die draden helaas niet leveren en heb ik ze uit de VS gehaald en met veel bloed zweet en tranen heb ik toen mijn kabelboom gerestaureerd. (Zie viewtopic.php?f=29&t=1893).

Mocht je nu wel de correcte draden leveren en de kabelbomen verder mooi authentiek afwerken dan ligt er een mooie markt voor je open. In Europa heb ik destijds geen leverancier kunnen vinden die een kabelboom kon leveren die voldeed aan mijn eisen. Jij kunt dat gat vullen.

Heel veel succes!
User avatar
gerakroo
Posts: 11
Joined: 14 Jun 2013 21:35
Location: Sappemeer
Contact:

Re: Nieuw op forum.

Postby gerakroo » 18 Jun 2013 21:17

Hallo, dat is inderdaad tijd geleden maar ik kan me het nog goed herinneren.
Ik ben inmiddels ook in de draadbomen flink wat verder gekomen, mede door heel veel voorbeelden te zien,en vreselijk veel tijd te steken in het archiveren en vastleggen van alles.
Ik heb daar m'n eigen systeem voor bedacht en ik mag wel zeggen dat de klassieke 911 en 912 op dat gebied weinig verrassingen meer opleveren. ( feit blijft dat ook Porsche door de jaren heen niet even consequent met de de kleurcoderingen is geweest) Draad is veel over te zeggen, iedereen kan draad maken, (Porsche had origineel Leoni als leverancier) De kwaliteit is een hekel punt, ik word wel 2 x per maand benaderd door vage bedrijfjes in China die alle mogelijke kleur combinaties kunnen leveren, maar dit voldoet zeker niet aan de norm (ISO 6722) Wat er dus mooi origineel uitziet kan dus na jaren wel eens heel snel gaan verouderen/hard worden. Draad kan ik nu in elke kleur leveren, zelfs de bekende zwart/wit/groene, en dat voldoet nog aan de norm ook. Voor de 911 en 912 probeer ik me te onderscheiden, niet enkel in kwaliteit/afwerking maar ook compleetheid, en op verzoek kan zoveel mogelijk vooraf afgewerkt worden.
Voor de 356 ga ik nu dus hetzelfde doen. Ik kan alles repliceren, maar alles blijft handwerk, en kost heel veel tijd. Met draadbomen kun je je simpelweg niet haasten en ik kan dus ook niet begrijpen dat sommige mensen een prijs bij me opvragen en dan vervolgens melden dat ze deze elders voor 400? euro kunnen kopen, dat kan simpelweg niet,althans niet in de kwaliteit waarin ik ze lever. Al jullie input waardeer ik enorm en daarmee kan ik ze alleen maar beter gaan maken, ik hoop dus op veel reacties.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuw op forum.

Postby E10 » 18 Jun 2013 21:44

Goedkoop is duurkoop. Dat is altijd zo geweest en geldt zeker voor kabelbomen. Voor 400 euro kun je idd geen kwalitatief goede kabelboom kopen. Wellicht dat deze personen een hobby hebben in kabelbomen in auto's te vervangen? Mijn hobby is het zeker niet.

Ynz in de VS was tot nu toe eigenlijk de enige die echt goede kabelbomen leveren; origineel uiterlijk en kwaliteitsdraden. Gemiddeld $1000,- voor een 356. Duur? Ja, maar dat is eenmalig. Een boom van 400,- euro moet je op termijn vervangen en dan kies je ook voor de duurdere en ben je dus meer kwijt.
Wocheslander of Schmidt is ook goed, maar hebben dus niet de draden met het originele uiterlijk.

Mijj kabelboom (met YNZ draden erin verwerkt) zit gelukkig al in de auto, dus helaas kan ik je niet verder helpen. Tenzij je heel specifieke vragen hebt. Dan kan ik wel eea voor je nakijken.

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests