Voorstellen

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Voorstellen

Postby Ashwanden » 23 Sep 2013 18:59

Hallo,

Graag stel ik mij voor als nieuw forumlid.
Ik ben 51 en hou van auto's die nog met plezier en passie op een tekentafel zijn ontstaan.
Op 356-gebied ooit begonnen met een B, jaren later een outlaw C-Cabrio en nu dan een Bee Hive van vroeg 57 die ik weer volledig op ga bouwen startend vanaf kale gerestaureerde body.
Verder vertrouwd met het merk , maar ook met zijn Italiaanse tegenhanger.
De restauratie van de body is op zich uitstekend verricht maar op een aantal vlakken voldoet hij niet aan mijn norm van afwerking. Ik zie symetrische verschillen in de voorzijde (die notabene uit 1 deel is vervaardigd) die mij storen en heeft doen besluiten om de voorzijde opnieuw onder handen te nemen. Ik hoop van deskundige forumleden te horen wat hun ervaring met dit fenomeen is.

Ashwanden is een automotive gelauwerde illustrator die ik al decennia bewonder om zijn unieke stijl. (step by step manual for the complete idiot) wie hem niet kent nodig ik uit om eens te verkennen.



met vriendelijke groet
Marcel
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Voorstellen

Postby horsepowerjunkie » 23 Sep 2013 20:26

Welkom op dit forum, er zijn hier genoeg mensen die op de mm weten hoe een 356 eruit hoort te zien (ben ik er niet een van), maar wat ik me nu afvraag is wat toch in vredesnaam de italiaanse tegenhanger van de 356 kan zijn?

Groeten,
John
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Voorstellen

Postby Richard » 23 Sep 2013 21:52

Hallo Marcel,

Ik weet dat forumlid E10 ook problemen met de neus van zijn inmiddels schitterende A heeft gehad. Wellicht vergelijkbaar. Staat waarschijnlijk hier ergens beschreven http://www.porsche356forum.eu/viewtopic.php?f=32&t=1611

Hou ons op de hoogte!
En die tegenhanger is Ferrari?. Een Alfa mag je toch zeker niet vergelijken met een Porsche!
Richard

'63 356B
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Voorstellen

Postby E10 » 24 Sep 2013 13:47

Hallo Marcel,

allereerst welkom!

Als je van symmetrie houdt en deze nastreeft dan heb je de verkeerde auto gekocht..... :wink:

Zonder gekheid, een 356 is gewoon niet symmetrisch. Het werd wel steeds beter met de B en C maar een A kan links en rechts mm's van elkaar verschillen. Ik moet de eerste 356A nog tegenkomen die bijv de bumpers exact symmetrisch gemonteerd heeft. En geloof me, ik was ook gefrustreerd ( viewtopic.php?f=32&t=1611&start=60 en viewtopic.php?f=32&t=1611&start=165 die 4mm heb ik uiteindelijk toch tot 1-2mm terug weten te krijgen)

Verder is het niet ongewoon dat de uitsparing voor de claxongrills links en rechts verschillend is. Ik heb bij de nosejob van mijn auto wel de maten aangehouden die in het werkplaatshandboek staan.

Misschien kun je iets meer vertellen over de asymmetrie waar je niet tevreden over bent?
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Voorstellen

Postby Ashwanden » 24 Sep 2013 20:31

horsepowerjunkie wrote:Welkom op dit forum, er zijn hier genoeg mensen die op de mm weten hoe een 356 eruit hoort te zien (ben ik er niet een van), maar wat ik me nu afvraag is wat toch in vredesnaam de italiaanse tegenhanger van de 356 kan zijn?

Groeten,
John


.
Hallo John,
dat is voor mij een geruststellende gedachte en die tegenhanger is voor mij het Zuidelijke merk met het steigerende paard.

Groeten,
Marcel
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Voorstellen

Postby Ashwanden » 24 Sep 2013 20:38

Richard wrote:Hallo Marcel,

Ik weet dat een forumlid E10 ook problemen met de neus van zijn inmiddels schitterende A heeft gehad. Wellicht vergelijkbaar. Staat waarschijnlijk hier ergens beschreven http://www.porsche356forum.eu/viewtopic.php?f=32&t=1611

Hou ons op de hoogte!
En die tegenhanger is Ferrari?. Een Alfa mag je toch zeker niet vergelijken met een Porsche!


Dankjewel voor de handreiking Richard,
Ja, zoals ik al reageerde, bevestig ik je veronderstelling. Beide merken hebben de passie voor autorijden centraal. Wat mij aantrekt is, dat beide merken er in geslaagd zijn om vanuit een unieke marketing hun identiteit te handhaven door de jaren heen. Zowel totaal verschillend als complementair trekt mij aan in deze merken. het delen van die passie is wat autoliefhebbers op de mooiste manier bindt.

Groeten,
Marcel
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Voorstellen

Postby Ashwanden » 24 Sep 2013 20:48

E10 wrote:Hallo Marcel,

allereerst welkom!

Als je van symmetrie houdt en deze nastreeft dan heb je de verkeerde auto gekocht..... :wink:

Zonder gekheid, een 356 is gewoon niet symmetrisch. Het werd wel steeds beter met de B en C maar een A kan links en rechts mm's van elkaar verschillen. Ik moet de eerste 356A nog tegenkomen die bijv de bumpers exact symmetrisch gemonteerd heeft. En geloof me, ik was ook gefrustreerd ( viewtopic.php?f=32&t=1611&start=60 en viewtopic.php?f=32&t=1611&start=165 die 4mm heb ik uiteindelijk toch tot 1-2mm terug weten te krijgen)

Verder is het niet ongewoon dat de uitsparing voor de claxongrills links en rechts verschillend is. Ik heb bij de nosejob van mijn auto wel de maten aangehouden die in het werkplaatshandboek staan.

Misschien kun je iets meer vertellen over de asymmetrie waar je niet tevreden over bent?



Hallo Etienne (of heb ik dat niet goed gelezen in dat mooie verslag?) Fijn zulke reacties gelijk al,
dank daarvoor. Ja, ik zie een vervangen nieuw neusdeel met de rechtse koplampkuip die iets te ver naar rechts kijkt (scheel?) en de uitsparing voor de grille (rechtsonder) die iets scheef gestanst is.
Ook zie ik dat de bolling tussen de r.koplamp en de voorklep groter is aan die zijde.
Ik kom tot de gedachte dat, wanneer ik een halve cirkel op een aantal cm van kuip weg zaag, wellicht de kuip kan "terugdraaien" naar binnen, de bolling minder wordt.
De uitsparing uitzagen en iets verdraaien.
Dat is tot nu toe mijn beeld van de oplossing voor de situatie. Ik ben me er van bewust dat destijds auto's verre van symetrisch waren omdat tegenwoordig auto's maar voor een helft ontworpen worden en daarna gespiegeld maar ik vraag me af wat de onderwaarde is.

Groeten,
Marcel
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Voorstellen

Postby Ashwanden » 24 Sep 2013 20:58

Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van de ontwikkelingen op een andere pagina daarvoor zodat ik dit vrij houdt voor het voorstellen.

Groeten,
Marcel
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Voorstellen

Postby E10 » 25 Sep 2013 09:40

Bedankt voor de toelichting. Scheel kijkende 356's werden inderdaad niet standaard afgeleverd. Optioneel trouwens ook niet. Dus ik begrijp je bezorgdheid. Oplossing zou kunnen werken.

Succes!
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Voorstellen

Postby Ashwanden » 25 Sep 2013 18:38

E10 wrote:Bedankt voor de toelichting. Scheel kijkende 356's werden inderdaad niet standaard afgeleverd. Optioneel trouwens ook niet. Dus ik begrijp je bezorgdheid. Oplossing zou kunnen werken.

Succes!

Hallo Etienne,
(mijn sleutelvriend Leo zag het verband met E10, ..... :lol: )

Dat gevoel hadden wij ook. We zullen jullie op de hoogte houden van onze progressie
we zijn nu in de garage en maken een plan.
groeten,
marcel

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests