Even voorstellen op het forum

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
Hmvink
Posts: 3
Joined: 03 Dec 2013 07:19
Contact:

Even voorstellen op het forum

Postby Hmvink » 03 Dec 2013 08:19

Ik ben Hans Maarten Vink. 51 jaar en heb geen echte 356 maar ben een Speedster replica aan het bouwen.

Even een ipmressie:
Image

Image

Een 'echte' is het natuurlijk niet maar het gaat mij ook voornamelijk om de lol van het bouwen met een zo mooi mogelijk resultaat. De bekende logo's komen er dan ook niet op.

Ik zoek contact met de bezitter van een echte Speedster omdat ik het kapframe wil nabouwen. Het zou super zijn als ik bij iemand de scharnierpunten en verbindingen kan opmeten.

Geen echte dus maar als deze af is... wie weet! :P
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby horsepowerjunkie » 04 Dec 2013 21:52

Welkom Hans,

Snel verkopen en een echte in de garage zetten ! :D
Je weet iig wel wat mooi is :thumbsup:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Hmvink
Posts: 3
Joined: 03 Dec 2013 07:19
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby Hmvink » 04 Dec 2013 23:23

Dank voor het compliment. Nogmaals geen logo's en geen doen alsof.

Ik heb nog steeds erg veel plezier in het bouwen en uitzoeken hoe alles in elkaar hoort te ze zitten (ik had alleen een bodemplaat). Nu nog de laatste stappen, de kap en het frame. Daarna... wie weet. Dat luchtgekoelde is net als een koortslip, je komt er nooit meer van af! :lol:

Maar inderdaad, nu nog de 'real deal', een resto coupe msschien. Maar deze gaat sowieso niet weg. Ik heb 'm samen met m'n zwager gebouwd en het is een beetje 'onze auto'...
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby Vvoister » 08 Dec 2013 16:04

Prachtige kleur! Ik zou de logo's er gewoon op zetten hoor! In ieder geval het speedster logo.
Erik
Porsche 356 SC
Hmvink
Posts: 3
Joined: 03 Dec 2013 07:19
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby Hmvink » 08 Dec 2013 19:56

Vvoister wrote:Prachtige kleur! Ik zou de logo's er gewoon op zetten hoor! In ieder geval het speedster logo.

Zo jij durft! Ik zie de bui al hangen hier. :lol: De kleur is Stone Grey (Steingrau), Color Code: POR 5710 en werd gevoerd tussen 1957 en 1959. Oftewel BASF Glasurit Color ID#: MS192675.

Ook de overige bekleding is volgens de tijdsgeest van 1957 behalve het leer, een Speedster had alleen maar skai. Soms is een replica beter als het origineel... Oops! :mrgreen:
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby Vvoister » 08 Dec 2013 21:09

Ach, zelfs de voorzitter van de Duitse 356 club had een replica speedster. Er zijn al meer mensen met een replica naar een meeting gekomen. No problemo hoor.
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby Richard » 09 Dec 2013 10:50

Hallo Hans Maarten,

Welkom op het forum. Het forum is voor iedereen die geïnteresseerd is in de Porsche 356. Daarbij staan we sympathiek tegenover replica's maar verwijzen we naar de fora die hierover gaan omdat dit forum bedoeld is voor originele Porsches, niet de replica's. Kijk b.v. op http://www.356speedsterclub.nl/
Voor vragen of informatie over de (originele) 356's ( zoals de originaliteitsvraag die je stelde) ben en blijf je van harte welkom.

Hij ziet er trouwens prachtig uit!

groet,
Richard
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby richard356 » 09 Dec 2013 14:45

Hallo Hans Maarten,

Ziet er keurig uit. Eens met de reactie van mijn naamgenoot. Volgens mij ken je de 356speedster club al :mrgreen: Ik ken iemand die op dit moment een originele speedster aan het restaureren is. Ik zal eens kijken of ik aan de gegevens kan komen.

Groet,

Richard
User avatar
moby.dick
Posts: 8
Joined: 03 Dec 2013 16:52
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby moby.dick » 17 Dec 2013 10:26

Wauw Hans Maarten,
Deze replica is inderdaad erg goed gelukt.
Hier heb je zeker veel tijd ingestoken.
Het resultaat mag er zeker wezen!
The cars we drive say a lot about us.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Even voorstellen op het forum

Postby horsepowerjunkie » 17 Dec 2013 21:00

haha samen met jou zeker :lol:
I know a troll when I see one :shock:
Maar jullie hebben het mooi gedaan hoor :thumbsup:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests