Beste forumleden

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
User avatar
Motorenman
Posts: 4
Joined: 03 Dec 2020 00:18
Contact:

Beste forumleden

Postby Motorenman » 03 Dec 2020 23:17

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Hans, net gepensioneerd en woon in Zuid-Holland.
ik heb een 356 C rood, uit 1964
Ik ben werkzaam geweest in de techniek, alle gebouwinstallaties en bouwkundige zaken gedaan.
vanaf mijn prille jeugd ben ik geinteresseerd in alles wat rijdt met een verbrandingsmotor, ik was 10 en bouwde een skelter met het NSU motorblok van de afgedankte brommer van mijn vader, heel veel crossbrommers, ik was 12 had ik mijn eerste motorfiets, daar zouden er nog veel van volgen. Jong geleerd is oud gedaan :P Op mijn 16e kwam de periode van de opgevoerde brommers, daarna de motoren en auto`s Toen brak de serieuze tijd aan, vrouw, kinderen en simpele gezinsauto`s waar ik uiteraard al het onderhoud zelf aan deed.
Dan ben je ineens ergens in de 40 en dan begint het weer te kriebelen, vooral motoren kwamen er, oude antieke ook, ik heb ze nog uit 1934, 1960 en 1970 en ook een moderne. verder nog een oldtimer gehad, een kadett uit de jaren 70 maar daar bleef ik aan lassen, weer verkocht dus. Ik heb heel veel aan van alles gesleuteld maar met Porsche geen enkele ervaring.
Hoe ben ik aan de Porsche gekomen?
Via mijn werk kwam ik regelmatig bij een klant die de 356 in de schuur had staan, ik was natuurlijk enorm geinteresseerd en steeds als ik daar kwam probeerde ik met de eigenaar indien mogelijk naast de auto een praatje te maken. Naarmate de jaren verstreken zag ik de auto er niet beter op worden, de beste man had gezondheidsproblemen en deed niets meer met de auto. natuurlijk polste ik steeds voorzichtig of hij hem niet wilde verkopen, daar wou hij nog niets van weten.
Met ieder bezoek zag ik de banden steeds platter worden en de stoflaag steeds dikker! maar ik wou zeker niet opdringerig worden omdat het heel gevoelig lag.
zo`n 2 jaar geleden was ik er weer en vroeg naar de Porsche, ik was er op het juiste moment, hij had net een week geleden samen met zijn vrouw besloten dat de Porsche toch maar verkocht ging worden! dat was zeker niet tegen dovemansoren gezgd!
Ik kreeg hem tegen een hele schappelijke prijs mee, wat zeker meespeelde is dat hij mij gegund werd., je kent het wel als je dit met kennissen deelt "dat had ik moeten weten!" of "wat ben jij een bofkont!"
Van de historie weet ik nog weinig, ooit uit Amerika gekomen naar Belgie, daarna in NL beland, hij is zo te zien mogelijk zo`n 25 jaar geleden opgeknapt, gespoten, ik heb geen verstand van hoe de staat genoemd wordt maar ik denk B-kwaliteit.
Hij heeft nu 2 jaar in de garage bij mij gestaan en ben er nu aan begonnen. Wat heb ik al gedaan? nog niet veel, de motor lopend gemaakt, (of deze goed is kan ik nog niet beoordelen) want ik heb er nog niet mee gereden, de stoelzittingen laten stofferen, nu de bodem aan de binnenkant geheel blank gemaakt, daar gaat RX5 en dan RX10 (van de antiroestshop) in gesmeerd worden, wat ik er daarna aan moet doen hoop ik hier in het forum te lezen. Verder zal de motor er uit moeten want er is een olielekkage tussen de bak en motor die ze op knullige wijze gepoogd hebben te repareren.
Je zal me nog wel een tegenkomen met het stellen van vragen.
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: Beste forumleden

Postby marc 356 » 04 Dec 2020 20:47

Welkom
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Re: Beste forumleden

Postby J356D » 05 Dec 2020 09:31

Welkom Motorenman!
Mooi verhaal over hoe dat je aan de 356 bent gekomen.
Op dit forum zul je ongetwijfeld aan de informatie komen die je nodig hebt voor je projecten.
Mocht je vragen hebben dan zijn er hier altijd wel mensen die graag met je meedenken.

Benieuwd naar de voortgang!
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Re: Beste forumleden

Postby J356D » 05 Dec 2020 09:31

Welkom Motorenman!
Mooi verhaal over hoe dat je aan de 356 bent gekomen.
Op dit forum zul je ongetwijfeld aan de informatie komen die je nodig hebt voor je projecten.
Mocht je vragen hebben dan zijn er hier altijd wel mensen die graag met je meedenken.

Benieuwd naar de voortgang!
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Beste forumleden

Postby Richard » 13 Dec 2020 11:11

Welkom Hans,

Mooi verhaal. Houd ons op de hoogte!
Heb je foto’s?
Ik heb een B uit ‘63, ook rood, ook Zuid Holland.

Door social media platformen zoals Whats app is het hier wat minder dynamisch als het eerder geweest is maar er blijft een trouwe schare mensen hier.
Richard

'63 356B
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Beste forumleden

Postby stefan » 23 Dec 2020 15:40

moi Hans,

inderdaad een mooi verhaal over het begin van jouw "relatie" met ons geliefd autootje.
weet je al uit welke periode jouw liefde is?

welkom!

stefan
hoge noorden
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste forumleden

Postby E10 » 29 Dec 2020 20:45

Welkom Hans, leuk om er weer een lid bij te hebben die aan het begin van een 356 leven staat.

Zoals al geschreven, je kunt op dit forum ontzettend veel informatie vinden. En vind je niet wat je zoekt, dan laat het gerust weten.

Alvast veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst!
User avatar
tikra
Posts: 168
Joined: 04 Sep 2012 06:01
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste forumleden

Postby tikra » 22 Jan 2021 22:07

Hans, welkom, 356 C hier ook .... en ook ZH (Hellevoetsluis) .....
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests