Page 6 of 8

Re: Project 547/1

Posted: 21 Nov 2011 19:34
by Hirth
Zonet Vernon gesproken. De timing is zo goed als af. Hij is nog bezig met de cylinder 1 en 2 inlaatkleppen. De rest is af en alle kleppen zijn geklokt binnen 0-1 graden. Het stellen van de kleptiming is een grote klus. Voor hen met een carrera guide een interessant proces om eens door te lezen. Als ik in de nabij toekomst wat tijd heb zal ik het proces eens grof proberen te beschrijven.

Deze week is een korte week vanwege Thanksgiving, het plan is om de motor volgende week op de dyno proef te laten draaien.

Re: Project 547/1

Posted: 21 Nov 2011 20:07
by JDMM
Dat ziet er weer imposant uit Hirth !
Ben benieuwd naar een beschrijving van de methode voor het stellen van de kleptiming, en nog benieuwder naar de dyno results.

Jan.

Re: Project 547/1

Posted: 24 Nov 2011 18:35
by Hirth
Het begint nu echt op een motor te lijken, het einde is in zicht

Re: Project 547/1

Posted: 24 Nov 2011 21:08
by stef69
Hirth wrote:Het begint nu echt op een motor te lijken, het einde is in zicht


optimist :D

maar het zal zeker mooi (en vooral snel) worden :wink:

Re: Project 547/1

Posted: 26 Nov 2011 10:30
by Hirth
Stef,

Het lijkt er misschien niet op maar de motor is echt zo goed als af. Het gehele long black is nu klaar. Wat rest is het opbouwen van het plaatwerk, benzineleiding etc.

Of hij snel wordt? nee, niet bijzonder. Een hete pushrod motor is al snel even snel als een standaard 1500 carrera. De echte snelle carrera blokken zijn de race 587 varianten en de late spyder blokken.

Re: Project 547/1

Posted: 01 Dec 2011 14:26
by Hirth
Thanks Pet, ik heb dat zelfde gevoel als ik naar de foto's kijk.

Re: Project 547/1

Posted: 01 Dec 2011 17:01
by Hirth
Originele bougies..... :D

Re: Project 547/1

Posted: 07 Dec 2011 10:51
by Hirth
Zo denk je bijna klaar te zijn..... Bij de opbouw van de motor bleken er twee onderdelen te missen, een spruitstuk en het beugeltje voor een van de verdelers. Samen zijn we nu al twee weken bezig om deze onderdelen te vinden. Gisteravond waarschijnlijk een set spruitstukken en het beugeltje gevonden, keep your fingers crossed :?

Re: Project 547/1

Posted: 13 Dec 2011 09:25
by Hirth
Missing parts found :D Als iemand nog drie Solex spruitstukken nodig heeft, I am your man!

Re: Project 547/1

Posted: 17 Mar 2012 15:46
by Hirth
Er is licht aan het eind van de tunnel....

Re: Project 547/1

Posted: 18 Mar 2012 12:51
by JDMM
Heel mooi, begint idd op te schieten.
Ben benieuwd naar de dyno-results.

Jan.

Re: Project 547/1

Posted: 20 Mar 2012 05:07
by E10
2 verdelers achter in je auto is nog tot daar aan toe, maar 2 motoren is wel erg overdreven..... :wink:

Erg mooi. Complimenten.

Re: Project 547/1

Posted: 16 Sep 2012 17:04
by Hirth
Afhankelijk van het type motor en jaar werden verschillende type rubberdopjes gebruikt voor de verderlerkap en bougiestekkers. Het originele type is al jaren niet meer verkrijgbaar, wat nu te doen?

Een kennis heeft een 56 Carrera coupe met slechts +/-30K kilometers op de teller. De auto is volledig origineel en in bezit van de originele dopjes. Hij is zo vriendelijk geweest mij er twee te sturen. Jammer genoeg waren beide in zeer slechte staat. Ik heb van het beste exemplaar een mal gemaakt. Vervolgens in plastic enkele stuks gegoten. Deze middels plamuren en natschuren weer in goede staat gebracht. Hiervan een nieuwe mal gemaakt en zie onder het eindresultaat.

Leuk feitje, deze dopjes zijn niet specifiek voor een Carrera, op een stoterstangmotor worden er ook zes gebruikt, in sommige gevallen echter slechts een... iemand enig idee wanneer dit het geval is?

Re: Project 547/1

Posted: 16 Sep 2012 18:31
by stef69
qua vorm lijken ze op de rubberen kap aan rempedaal, maar deze moeten natuurlijk kleiner zijn

verder geen idee waar ik ze ooit heb gezien

Re: Project 547/1

Posted: 03 Oct 2012 07:08
by Hirth
De fabriek gebruikte er slechts een als de auto fabrieksaf van een radio was voorzien. Er werden dan vaak (niet altijd) andere stekkers en bougiekabelkapjes gebruikt.