Olie
Posted: 05 Feb 2011 20:12
In tegenstelling tot de pushrods heeft een carrera een dry sump tank. Over de jaren zijn hier verschillende versies van gemaakt afhankelijk van het type motor etc. Vorig jaar al heb ik mijn tank + reservetank reeds voorzien van een mooi nieuw laklaagje. De tanks heb ik eerst laten vertinnen, dit deed de fabriek ook en geeft de tanks een lichte textuur. Mocht je dus ooit een tank zien die perfect glad is dan is de restaurateur doorgeschoten. Hetzelfde geldt trouwens voor de bezinetanks.
Het monteren van de tank is geen eenvoudig klusje. Het is een enorm krappe fit en je ontkomt er bijna niet aan de tank van de nodige krassen te voorzien. Om dit te voorkomen heb ik de tank zorgvoldig van tape en doeken voorzien. Het fijne hiervan is dat deze bijna onmogelijk te verwijderen zijn als de tank eenmaal op zijn plaats zit Al met al een lastige klus die een hoop tijd kost.
Volgende stap is nu om het steeenslagschild te monteren. Deze is voorzien van de laatste drie nummers van het chassis # en wordt vastgezet met drie cheesehead schroeven zoals ook gebruikt op de motor.
Het monteren van de tank is geen eenvoudig klusje. Het is een enorm krappe fit en je ontkomt er bijna niet aan de tank van de nodige krassen te voorzien. Om dit te voorkomen heb ik de tank zorgvoldig van tape en doeken voorzien. Het fijne hiervan is dat deze bijna onmogelijk te verwijderen zijn als de tank eenmaal op zijn plaats zit Al met al een lastige klus die een hoop tijd kost.
Volgende stap is nu om het steeenslagschild te monteren. Deze is voorzien van de laatste drie nummers van het chassis # en wordt vastgezet met drie cheesehead schroeven zoals ook gebruikt op de motor.