Gasstang

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Gasstang

Postby E10 » 24 Aug 2012 21:05

Zonder gasstang, geen carburateur bediening en zonder carb bediening heb je niets aan je motor en zonder motor heb je niets aan je auto. Tenminste niet als je erin wilt rijden. (even een introotje om de gasstang zijn waarde te geven.........)

De gasstang loopt door de tunnel en wordt door 2 punten geleid. Achterin de tunnel hangt een beugel die bovenin de tunnel vastzit. Ter hoogte van de versnellingspook zit een klem waar de gasstang doorheen loopt. Nu kom ik langzaam bij het hetgeen ik wil vertellen.

In de voorste klem kwam ik een aantal jaren geleden een stukje rood vinyl tegen die ervoor zorgt dat de gasstang niet langs het metaal schuurt. Degene die mij een beetje kennen weten dat ik dat stukje vervangen heb door een ander stukje rood vinyl......Origineel uiteraard, van hetzelfde stuk waar ik de biezen voor het tapijt van heb laten maken.

Bij de achterste beugel ben ik niets (meer) tegen gekomen maar ook daar heb ik een stukje vinyl in gezet. Beide stukjes goed ingevet en de gasstang kan nu lekker heen en weer bewegen en zo zijn werk doen.

Tis maar dat jullie niet gaan denken dat er hier niets meer gebeurt.......

Origineel vinyl:
P8202030.JPG


Nieuw stukje origineel vinyl:
P8232065.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Gasstang

Postby Hirth » 25 Aug 2012 09:45

Leuk! die kende ik nog niet

Return to “Motor und Kupplung  -  Engine and Clutch”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests