Hallo,
Kan iemand mij vertellen welke solex carburateurs origineel zijn voor een 356SC van 1964?
Er zijn namelijk 2 typen.
- lange, dunne pijp tbv de beluchting van de vlotterkamer.
- korte, dikkere pijp tbv de beluchting van de vlotterkamer.
Verder ben ik geinteresseerd waarom solex in die tijd deze modificatie heeft uitgevoerd? Dus welke is beter, of zijn ze allebij even goed?
Weet iemand exact wanneer deze modificatie is uitgevoerd?
solex 40pII 4 carburateurs
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
In het onderdelenboek staan de carbs met de lange dunne ontluchting afgebeeld, dat zal dus wel zo zijn.
Op een vroegere SC had ik de andere soort, orgineel.
Pellows verschaft in deze ook geen wijsheid.
De split-shaften zijn voor de latere 912-en.
Ik weet niet hoeveel keus je hebt,maar ik zou die carbs nemen met de minste gasklepas-huis speling of kiezen voor een setje Webers.
JDMM.
Op een vroegere SC had ik de andere soort, orgineel.
Pellows verschaft in deze ook geen wijsheid.
De split-shaften zijn voor de latere 912-en.
Ik weet niet hoeveel keus je hebt,maar ik zou die carbs nemen met de minste gasklepas-huis speling of kiezen voor een setje Webers.
JDMM.
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Bedankt,
Op bijna alle plaatjes staan de carbs met de lange dunne pijp.
Als je op een vroege SC al korte dikkere had dan zal ik deze zeker ook moeten hebben. 1964 SC.
Maar ik kan natuurlijk ook je raad opvolgen van de set uitkiezen met de minste speling op de assen.
Ik heb nu webers en zou graag terug willen naar originele solexen met de originele luchtfilters, niet verstandig? En dan ook waarom?
Op bijna alle plaatjes staan de carbs met de lange dunne pijp.
Als je op een vroege SC al korte dikkere had dan zal ik deze zeker ook moeten hebben. 1964 SC.
Maar ik kan natuurlijk ook je raad opvolgen van de set uitkiezen met de minste speling op de assen.
Ik heb nu webers en zou graag terug willen naar originele solexen met de originele luchtfilters, niet verstandig? En dan ook waarom?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Er schijnt qua performance niets te gaan boven goede Solexen.
Maar waar vind je die nog ?
Uit ervaring weet ik dat, als de gasklepassen een beetje speling hebben, je aan het afstellen kunt blijven.
Reparatie is duur en tijdelijk.
Webers hebben dit probleem niet omdat de gasklepassen kogellagertjes hebben.
Zeniths ook niet omdat hier de gasklepassen in gietijzer gelagerd zijn i.p.v. aluminium.
JDMM.
Maar waar vind je die nog ?
Uit ervaring weet ik dat, als de gasklepassen een beetje speling hebben, je aan het afstellen kunt blijven.
Reparatie is duur en tijdelijk.
Webers hebben dit probleem niet omdat de gasklepassen kogellagertjes hebben.
Zeniths ook niet omdat hier de gasklepassen in gietijzer gelagerd zijn i.p.v. aluminium.
JDMM.
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Een bijkomend probleem is, dat door het slijten van de gasklepas-lagering, de gaskleppen zelf een mooi half maantje in het carb.huis hebben gejutterd ter hoogte van de stat.mengsel gaatjes.
Als het weing is kan het eruit gehoond worden, er moeten dan iets grotere gaskleppen in, of verbussen.
Natuurlijk is het allemaal wel te doen.
Voor "enkele"carbs doe ik het bovenstaande wel eens als er geen alternatief is.
Vooral het maken van een overmaatse gasklep is moeilijk, omdat die ellipsvormig zijn met schuine zijkanten.
Alles bij elkaar denk ik dat het een dure aangelegenheid wordt, en ik ben benieuwd of iemand kan uitvinden wat Kempton hier voor rekent.
JDMM>
Als het weing is kan het eruit gehoond worden, er moeten dan iets grotere gaskleppen in, of verbussen.
Natuurlijk is het allemaal wel te doen.
Voor "enkele"carbs doe ik het bovenstaande wel eens als er geen alternatief is.
Vooral het maken van een overmaatse gasklep is moeilijk, omdat die ellipsvormig zijn met schuine zijkanten.
Alles bij elkaar denk ik dat het een dure aangelegenheid wordt, en ik ben benieuwd of iemand kan uitvinden wat Kempton hier voor rekent.
JDMM>
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
In de praktijk (en na ervaring met revisie van ong. 50 P40 carb's) moet je Solexen altijd uitkotteren en honen. Door axiale speling van de as slaan de gaskleppen overigens harder in de lengte richting in dan dat ze zijdelings doen, maar een groter probleem is de vervorming van de carburateur. Door het te hard aandraaien van de carb. op de spruitstukken vervormd niet alleen de flens maar ook de doorvoerbuis. Zonder dit te corrigeren krijg je nooit een carb. die stationair goed af te stellen is. Afhankelijk van de ellende kost een revisie bij mij tussen de 300 en de 400 Euro voor een setje.
Rens
Rens
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Ik ben bang dat de rebuilt carbs op Ebay nog niet het beoogde resultaat zullen geven. Want wie garandeert dat deze naar behoren zijn aangepakt?
Wat zijn de prijzen bij Kempton? Voor een gehele set, carbs en revisie. En voor alleen de revisie.
En wie heeft er al eens een set gekocht, en wat zijn de ervaringen van deze set?
Wat zijn de prijzen bij Kempton? Voor een gehele set, carbs en revisie. En voor alleen de revisie.
En wie heeft er al eens een set gekocht, en wat zijn de ervaringen van deze set?
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Via via kwam ik op het spoor van dit bedrijf in Duitsland. Redelijk dichtbij en hij claimt goede resultaten.
http://www.bobs-services.de/
http://www.bobs-services.de/
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
Return to “Motor und Kupplung - Engine and Clutch”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests