Benzinefilter

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Benzinefilter

Postby E10 » 26 Oct 2019 16:54

Iedere 3000 mijl moet de benzinefilter in de benzinekraan gereinigd worden. Ik had dit nog niet gedaan (shame on me....). Omdat ik vandaag de benzineslangen vernieuwd heb, leek me dit het perfecte moment om dit te doen. Ik verwachtte geen verontreiniging te ontdekken, maar wat schetst mijn verbazing......: allemaal korreltjes van iets op de bodem van het potje. Te groot om door het filter heen te kunnen dus kwaad kon het niet, maar ik was toch verbaasd. Blijkbaar is de benzine die we tanken niet altijd even schoon. Ik weet zeker dat de tank schoon was toen ik hem inbouwde.

Ik sprak met iemand die zei dat als je tankt nadat de tank bij het tankstation gevuld is, er een hoop rotzooi in de benzine kan zitten.

Bij deze.

PA213087.JPG


PA213088.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Benzinefilter

Postby stefan » 26 Oct 2019 18:19

E 10,

wat bedoel je met: als je tank bij een tankstation...…………..?

groet,

stefan

hoge noorden
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Benzinefilter

Postby E10 » 26 Oct 2019 21:36

De tanks die bij een benzinestation onder de grond liggen moeten natuurlijk ook gevuld worden. Tijdens dat vullen zal bezinksel dat op de bodem ligt omhoog stuiven. Als je dan niet veel later daar gaat tanken dan zit die verontreiniging dus in de benzine die jij in je eigen tank laat lopen. Na verloop van tijd zakt dat bezinksel weer in die grote tanks en zul je schonere benzine tanken.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Benzinefilter

Postby JDMM » 06 Nov 2019 00:00

Dit kun je voorkomen door even op de benzinestation tank navul App. te kijken, daar staat precies aangegeven wanneer de benzine bij het tankstation waar je staat is nagevuld en met welke kwaliteit.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Willem92
Posts: 1
Joined: 24 Dec 2019 17:36
Contact:

Re: Benzinefilter

Postby Willem92 » 25 Dec 2019 07:07

JDMM wrote:Dit kun je voorkomen door even op de benzinestation tank navul App. te kijken, daar staat precies aangegeven wanneer de benzine bij het tankstation waar je staat is nagevuld en met welke kwaliteit.


Het wordt dan wel weer veel admin, wanneer je vervolgens naar een andere pomp moet rijden omdat de benzine niet "vers" is.

Sowieso dat we dit moeten reinigen om elke 3000 mijl is natuurlijk ook belachelijk vaak.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Benzinefilter

Postby E10 » 25 Dec 2019 16:39

Het om de 3000 mijl reinigen is natuurlijk de interval van 60 jaar geleden. Toen was de benzine misschien meer vervuild. Maar dat je af en toe de benzine filter eens moet reinigen kan geen kwaad. Dat gebeurt bij nieuwe auto's ook.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Benzinefilter

Postby horsepowerjunkie » 29 Dec 2020 22:52

Ik kan jullie wel als ervaringsdeskundige vertellen dat de benzine gefilterd de raffinaderij verlaat.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Heizung und Kraftstof Anlage  -  Heating and Fuel System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest