Page 1 of 1

Re: Increased flow!

Posted: 30 Apr 2010 17:56
by JDMM
Heb ze ook besteld, maar dan bij K&N, € 130 incl.verz.kosten.

Jan.

Re: Increased flow!

Posted: 08 May 2010 13:19
by JDMM
K&N filters van de week binnengekregen en gemeten of de flow ook inderdaad het dubbele is.

Een meetopstelling gemaakt en de flow gemeten bij deellast en vollast.
Hierbij heb ik bij verschillende standen van de gasklep met beide filters gemeten
Jammer genoeg zijn de waarden voor de originele filter en het K&N filter precies hetzelfde. :shock:
Nu kan het zijn dat een 400 cc cilindertje harder aan dat filter zuigt dan mijn Miele stofzuiger, maar ik denk toch dat de verschillen marginaal zijn.

Blijft het voordeel dat ze wellicht nog beter filteren en langer mee gaan.

Jan.

Re: Increased flow!

Posted: 08 May 2010 22:26
by JDMM
Nee, niet gemeten zonder filter, kan ik nog doen.
Ik heb gemeten met twee nieuwe filters.
Ben er van overtuigd dat het plaatje er na b.v. 10.000 km. anders uit ziet ten faveure van het K&N filter, m.a.w. dat de flow van het dure filter over een veel langer bereik goed blijft.
Hoe dan ook, ik heb ze en ga ze er in zetten en die € 130 terugverdienen, en ik was ook niet van plan om er op af te studeren. :D

Jan.

Re: Increased flow!

Posted: 09 May 2010 10:13
by JDMM
Voor de Hoogmis nog eens serieus gemeten aan de filters.
Er is (met vol open gaskleppen) geen verschil in flow door de ene of de andere nieuwe filter.
Zonder filter wordt de flow, geheel tegen de verwachting in, wel iets slechter, hetgeen waarschijnlijk wordt veroorzaakt door slechtere geleiding, wervelingen en/of verandering van doorstroomcoëfficient.

Dat is iets anders dan wat hier beloofd wordt:

http://www.knfilters.nl

Jan.

Re: Increased flow!

Posted: 10 May 2010 12:28
by JDMM
Stel, we rijden plankgas met een Normaaltje, 160 Km/h.
Verbruik 1:10. Het verbruik is dan 16 L/uur=12,8 Kg/uur.
Bij 3% CO is het luchtverbruik van de motor dan 256 Kg/uur.
Door ieder van de twee filters gaat dan 128 Kg/uur lucht.

De Miele stofzuiger zuigt, gemeten met meerdere Uni-syns 300 Kg/uur door een filter, dat is dus meer dan het dubbele van wat er bij vollast op de weg door heen gaat ! 8)

Jan.