GT tank

User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

GT tank

Postby Hirth » 14 Apr 2011 20:13

Een van de grotere projecten die nog open staat is mijn 80 liter tank. Hoewel in zeer goede staat had deze hier en daar wat kleine deukjes. Helaas ben ik zelf niet zo bedreven in de kunsten van het metal shapen zoals rustbuster.

Om tot een perfect eindresultaat te komen heb ik mijn tank recent aan Steve Hogue gegeven (zie post van edwin over de literature show) Hij zag het klusje wel zitten is is vandaag begonnen. Hieronder de eerste foto's Met een beetje geluk zit hij komende week weer helemaal in elkaar maar dit keer zonder deukjes. :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 02 May 2011 21:16

Inmiddels is er de nodige voortgang. Met een beetje mazzel is hij vandaag of morgen af.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 04 May 2011 20:19

Petwin wrote:met je portemonnee ook wel... :)


Gelukkig helpt de wisselkoers momenteel een beetje :mrgreen:
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 14 May 2011 17:50

Ja, het rentebesluit en onze griekse vrienden helpen weer van harte :evil:

Anyway, tank is inmiddels af en zal, zodra ik weer in de U S of A ben van een nieuw dunlaagje lak worden voorzien met veel sinaasappelhuid zodat het er zo origineel mogelijk uitziet.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 14 May 2011 18:03

Joris Koning wrote:Ja, het rentebesluit en onze griekse vrienden helpen weer van harte :evil:

Anyway, tank is inmiddels af en zal, zodra ik weer in de U S of A ben van een nieuw dun laagje lak worden voorzien met veel sinaasappelhuid zodat het er zo origineel mogelijk uitziet.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 29 May 2011 13:00

En toen was hij af, op een nieuw laagje lak na dan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 29 May 2011 21:34

Petwin wrote:Heeft Steve dus zelf gedaan nu zijn personeel er niet meer is?


Jep, hij heeft alles zelf gedaan. Wel sneu voor hem dat alle mannen de benen hebben genomen.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 20 Aug 2011 11:40

Tank is inmiddels gestript en voorzien van een dunne laag primer. Ondanks het werk van Steve zijn er nog wat kleine onregelmatigheden die ik wil wegwerken. Omdat de GT tanks zo groot zijn lopen ze makkelijker kleine deukjes etc. op in vergelijking tot de gewone tanks.

Omdat ik de originele banden miste heb ik nieuwe gemaakt. Onderstaand zijn fotos te zien van het passend maken van de banden.

2-3 dagen werk moet nu volstaan om alles af te ronden.

IMG_0414_M.jpg

IMG_0431_M.jpg

IMG_0432_M.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: GT tank

Postby Hirth » 23 Dec 2012 11:22

Een aparte future van de GT tanks is dat ze een iets andere fuel petcock hebben dan de reguliere tanks (zie B onderdelenboek) Wat doe je nu als je nu net die mist..... Gelukkig is een goede vriend in het bezit van een origineel. Na een studie van een gewone petcock vs. de GT petcock zijn we tot de conclusie gekomen dat het enige verschil is de toevoeging van een messing cup.

Na het draaien van een exacte replica van het cupje deze eenvoudig op de juiste hoogte op mijn reeds gerestaureerde petcock gesoldeerd.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Heizung und Kraftstof Anlage  -  Heating and Fuel System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests