Kachelpotten

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Kachelpotten

Postby E10 » 05 Jun 2013 20:24

Bij het bij elkaar leggen van alle boutjes, moertjes en andere onderdelen voor de montage van de verwarmingspotten stuitte ik op het volgende:

In het A onderdelen boek staat dat er van een bepaald type bout 3 stuks nodig waren en van een ander type ook 3. Er zijn 6 aansluitingen dus dat klinkt al een beetje vreemd. Waarom niet 4-2 of 6-0?
Op de websites van de bekende verkopers staat echter wel de combinatie 4-2. Het gaat hierbij om een bout met kop en een bout zonder.
3856.jpg


Dus je kijkt eens en zoekt op foto’s naar deze boutjes. In Neil’s boek staan er een paar foto’s van zodat je van een paar boutjes weet waar ze moeten komen. Die zet je er dan ook zo in. De andere heb ik toen maar symmetrisch verdeeld. Klaar! Alleen nog even testen. Tsja, en dan blijkt dat de linker- en rechterpot niet symmetrisch zitten (ook wel logisch als je weet dat cilinders links verschoven zitten van rechts….). M.a.w. op de ene plaats is meer speling dan op de andere en de bout met kop komt dus waar de meeste speling zit. Goed, even omwisselen dus. Stangen los, boutjes omgewisseld, stangen vast. Klaar! Alleen nog even testen. Dat werkt! Maar…….dan is er nog een probleem bij de verwarmingspotten. Daar had ik de boutjes met kop in gezet en die kop zette zich vast tegen de pot……..Dus, stangen los, boutjes omgewisseld (ik had er gelukkig genoeg) en weer vastgezet. Klaar! En nu echt! Overigens gaat het wel steeds makkelijker, bij de 3e keer kon ik mijn ogen dichthouden…….

P5023920.JPG

P5043925.JPG

P5023918.JPG


En dan nog de slang, met het originele type band vast gezet:
P5043926.JPG


En een overzichtsfoto:
P5203983.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Kachelpotten

Postby Richard » 05 Jun 2013 23:14

Mooi hoor!
Laatste loodjes?
Richard

'63 356B
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Kachelpotten

Postby E10 » 06 Jun 2013 09:33

Ja, gelukkig wel.

Return to “Heizung und Kraftstof Anlage  -  Heating and Fuel System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests