Loodvervanger of niet

User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Loodvervanger of niet

Postby Roger » 24 Mar 2009 19:38

ik heb al aan diverse liefhebbers gevraagd of ik loodvervanger moet toevoegen aan de loodvrije 98 benzine of niet. Wat is jullie mening?
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 24 Mar 2009 22:39

Ik tank altijd 95

Heb nog een paar busjes loodvervanger staan van vroeger, maar is inderdaad niet nodig

Etienne tankt trouwens altijd 55 heb ik begrepen. Waar de 55 dan staat voor 55 cent :shock:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 25 Mar 2009 00:05

Een "Normaaltje" loopt het beste op Euro 95.

Omdat deze uilenzeik erg schraal is en niets meer te maken met de brandstof die de Professor voor ogen had, doe ik er af en toe wat loodvervanger bij, en af en toe wat 2-tact olie.

Voor de C/SC/912 is Euro 98 met dezelfde toevoegingen goed.

De toevoegingen zijn dan niet zozeer bedoeld voor de klepzittingen, alswel voor de inlaatgeleiders.

You takes your chances and you pays your money !( H.P.)

Jan.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 27 Mar 2009 14:27

Vanmiddag eens fijn mijn blokje "ontkoold". :wink:

Jan.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: benzine

Postby Joske » 04 Oct 2016 12:12

JDMM wrote:Een "Normaaltje" loopt het beste op Euro 95.

Omdat deze uilenzeik erg schraal is en niets meer te maken met de brandstof die de Professor voor ogen had, doe ik er af en toe wat loodvervanger bij, en af en toe wat 2-tact olie.

Voor de C/SC/912 is Euro 98 met dezelfde toevoegingen goed.

De toevoegingen zijn dan niet zozeer bedoeld voor de klepzittingen, alswel voor de inlaatgeleiders.

You takes your chances and you pays your money !( H.P.)

Jan.


Er was, met de afschaffing van euro 95, net discussie op mijn werk ivm benzine voor oude karretjes. Tot nu toe tankte ik altijd 95 met mijn C'tje (heb er zelf nog maar 4 volle tanks ingedaan wegens nog niet zo lang in bezit). Maar dat moet nu dus 98 worden, zoals ik hierboven lees is dit beter. Wat ik me nu afvroeg is hoe vaak moet er zo'n additief bij en hoeveel?

Alvast bedankt
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby horsepowerjunkie » 04 Oct 2016 20:19

mijn c loopt het lekkerst op bp ultimate of shell v-power, en dan ook nog met loodvervanger.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby E10 » 06 Oct 2016 03:38

Ik tank zo veel mogelijk V-Power vanwege het ethanol gehalte in euro 95 (5%). Volgens de laatste info die ik heb zou er in V-Power (en BP Ultimate) geen of maar een fractie ethanol zitten. Loodvervanger doe ik er heel af en toe bij, maar ik geloof dat ik dat dit jaar nog niet gedaan heb......
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby Petwin » 06 Oct 2016 17:51

Als ik weet dat ik relatief veel ga rijden en de auto staat niet lang stil, dan gebruik ik 95. Voor de winter gaat er meestal 98 in. Ik gebruik geen loodvervangers.
De motored^n in mijn autootjes hebben compressieverhoudingen (ver) onder de 9.
Every Part a Piece of Art
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby E10 » 06 Oct 2016 18:16

Voor de winterstalling doe ik er ook nog stabilisator bij.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby Petwin » 06 Oct 2016 21:35

Yep, dat doe ik ook.
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby horsepowerjunkie » 06 Oct 2016 21:48

ik rij door in de winter 8)

alleen op het eigen terrein hoor, daar strooi ik niet, af en toe even aanslingeren die ouwe hap :lol:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby Joske » 06 Oct 2016 22:30

Ik was ook van plan af en toe de oprit eens op en en af te rijden tijdens de winter...
Kga er 98 ingooien en af en toe loodvervanger.
Stabilisator kende ik niet... Ga ik eens opzoeken...

Alvast bedankt voor de tips.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby JDMM » 07 Oct 2016 13:07

Het is erg slecht voor een motor om deze gedurende de winter af en toe te starten en niet goed warm te rijden. Bij de verbranding van benzine komt water vrij en deze reageert met zwavel tot zwavelig zuur en dat zit dan in de motor om diverse delen te gaan aantasten.
Dus of goed warm/heet rijden zodat het water verdampt is of hooguit op de startmotor een paar keer rond laten draaien tot je oliedruk hebt.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby Joske » 07 Oct 2016 14:27

Dat wist ik dus niet... Dan zal het 98 + stabilisator worden (weet nu ondertussen wat dat laatste doet). Kan iemand een goed merk stabilisator aanraden? En moet je daar dan eerst nog enkele kilometers mee rijden vooral je de wagen voor de winter op stal zet?

Bedankt voor de tips.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Loodvervanger of niet

Postby Bos » 07 Oct 2016 18:42

Minstens 20km rijden hebben ze me vroeger ooit verteld

Return to “Heizung und Kraftstof Anlage  -  Heating and Fuel System”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests