Page 1 of 2

Re: Stuur

Posted: 15 Nov 2010 12:56
by JDMM
Het ziet er weer prachtig uit !

Met een gewone "micrometer" ( het meetgereedschap) kun je geen micrometer ( de lengte eenheid ) aflezen, wel 10 micrometer. :shock:
Met een "micrometer" met een nonius zoals op de foto kun je tot op 2 micrometer nauwkeurig aflezen.
De benaming van het meetinstrument is dus eigenlijk fout.
Je kunt natuurlijk wel 3,5 honderdste= 35 micrometer aflezen op een gewone micrometer.

Jan.

Re: Stuur

Posted: 15 Nov 2010 18:31
by E10
Het ziet er inderdaad prachtig uit. Goed idee om de ring op te spannen en in de draaibank te zetten.
Zitten in het stuur zelf veel barsten die je moet vullen?

Re: Stuur

Posted: 16 Nov 2010 10:03
by E10
Vul je ze met epoxyhars?

Op deze site verkopen ze 2k Kleber fuer Risse:
http://www.fgs-lederfarben.de/bakelitlenkrad.html

Het schijnt dat je tandarts ook een goedje heeft dat voor scheurtjes goed te gebruiken is.

Re: Stuur

Posted: 16 Nov 2010 19:47
by E10
Geweldig! Ik blijf me verbazen over je achtertuin.

Composietcement lijkt me wel een mooi goedje.

Is die 2e oplossing niet te vast (niet vloeibaar genoeg) om scheurtjes mee te vullen? Ik neem aan dat je ze sowieso iets verder uitslijpt met een dremel, maar dan nog....

Re: Stuur

Posted: 17 Nov 2010 12:47
by Dame
Mooi gedaan zeg, blinkt nu al.

Re: Stuur

Posted: 12 Jun 2011 18:20
by Hirth
Prachtig, mijn complimenten. Heb je de kleur speciaal gematched?

Re: Stuur

Posted: 13 Jun 2011 08:07
by Bos
Heb ik ook eens gehad, was ergens een pinnetje weg

Claxon werkte zelfs als ik over een drempel reed door bewegen ring, zo val je wel op

Re: Stuur

Posted: 13 Jun 2011 17:06
by Hirth
Petwin wrote:Afijn meneer Fluke

BVD


Een mijnheer Fluke is natuurlijk helemaal het summum. Had op mijn auto ook wat kleine vergelijkbare problemen en moet zeggen dat een ouderwetse "testlight" ook ideaal werkt.

Werkt het wel als je de "carbon brush" handmatig ground?

Re: Stuur

Posted: 15 Jun 2011 02:58
by Roma
Een feest om te zien!

Re: Stuur

Posted: 16 Jun 2011 13:33
by E10
Je hebt inmiddels mijn foto's kunnen bekijken van de seals. En zoals je kon zien zijn er 3 seals; 1 foam en 2 rubber.

Ik zit te denken aan de button zelf. Je hebt de ring laten verchromen dus eea is uit elkaar geweest. Origineel zit 1 van de omgebogen tabs gesoldeerd op de achterkant van de button. Dit soldeer zorgt voor de geleiding die nodig is om de massa via de stuurstang en de binnenkant van de hornring en de chromen ring naar je button te krijgen. Heb je na montage de soldeer weer aangebracht? Zo niet, dan heb je daar je massa probleem.

Re: Stuur

Posted: 16 Jun 2011 18:37
by E10
Heb je alle delen goed van elkaar geisoleerd? Zoals gezegd zijn er 3 seals. Als je button massa heeft dan kan het eigenlijk alleen nog maar aan de isolatie liggen. Ik 'gooi' mijn deel met de 3 seals bij je naar binnen zaterdag om te checken.

Re: Stuur

Posted: 18 Jun 2011 16:22
by E10
Gefeliciteerd! Geen slapeloze nachten meer. (de bezorgdheid was wel aan je af te zien... :wink:

Re: Stuur

Posted: 18 Jun 2011 16:43
by Dame
Gelukkig opgelost, verwacht ook niet anders. Je gaat net zo lang door... :wink:
Super mooi gedaan!

Re: Stuur

Posted: 19 Jun 2011 21:09
by Roma
Petwin, is dit nou 'het kleine 40cm VDM Speedster stuur'?

Re: Stuur

Posted: 01 Oct 2011 18:45
by Hirth
:D