dichting versnellingsbak

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

dichting versnellingsbak

Postby E10 » 27 Feb 2009 19:40

Heeft iemand het volgende wel eens gezien? Het schijnt een extra dichting te zijn om potentiele lekkage te voorkomen. Het gaat dus om de as die uit de versnellingsbak komt. Heeft dit nut?

Image
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 28 Feb 2009 17:59

Het is een zelfgemaakt deel door iemand in amerika die zich bezig houdt met versnellingsbak revisie.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 01 Mar 2009 14:46

Weet ik niet, maar als je het wilt vraag ik het even na.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 04 Mar 2009 12:33

Je zou bijna zeggen dat het geen nut heeft. Immers is de olie al buiten de bak. Al blijft de olie natuurlijk wel in dit opzetstukje totdat deze vol is. Het huis van de bak is alleen niet echt vlak dus vraag me af of dit goed afdicht en of de olie dan in het opzetstukje blijft zitten. Het zal vast niet duur zijn dus waarom niet zou ik bijna willen zeggen. Niet geschoten is altijd mis.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 04 Mar 2009 16:02

Edwin, het bedrijf dat dit gedaan heeft is German transaxle of America. Niet erg bekend in de VS 356 community. Ze versturen vw en audi versnellingsbakken wereldwijd.
Ik kan mijn nose cone meegeven aan iemand die ik in mei zie in zwitzerland en die in dezelfde plaats woont, maar ik vraag me af of het veel zin heeft.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 04 Mar 2009 20:43

Voordat je de nosecone er af haalt moet eerst de ligging van het pignon gemeten worden met spec. gereedschap P33 omdat er grote kans bestaat dat de tussenplaat los komt, deze pakking moet dan vervangen worden.
Dat betekent dat de halve bak uit elkaar moet en na montage moet de ligging van het pignon weer worden gecontroleerd.
$$$$$$$$ ! :mrgreen:
Al met al veel gedoe voor iets wat waarschijnlijk helemaal niet nodig is ?

Jan.
Last edited by JDMM on 04 Mar 2009 20:50, edited 1 time in total.

Return to “Hinterachse und Getriebe  -  Rear Axle and Transmission”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests