Trommels

User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Trommels

Postby Hirth » 02 Feb 2011 22:17

Tussen alle werkzaamheden door ook mijn trommels nog even onderhanden genomen. Trommels gedetailled en wielbouten laten zwarten. Wat enkele uurtjes zo niet al aan verschil kunnen maken.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Trommels

Postby stef69 » 03 Feb 2011 20:35

Joris,

bij mijn trommels ziet het er naar uit dat de bouten in de trommels geperst zijn vanaf de binnenzijde

maak jij die bouten los van trommels, kan dit uberhaupt? is dit nodig?
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Trommels

Postby Hirth » 03 Feb 2011 20:53

Pet, dit zijn de gewone trommels en niet de 60mm race trommels. De 60mm trommels waren standaard op alle GT's en optioneel op de GS en pushrod. Mocht iemand nog een enkele 60mm trommel weten te liggen dan hoor ik dat graag. Ik heb een er een die zijn familielid erg mist :(

@Stefan, ja, de studs worden inderdaad vanuit de binnenkant in de trommel gedrukt. Ze zijn relatief eenvoudig te verwijderen als je een pers in huis hebt. Zo ja, zorg dan wel dat je de trommel ondersteund met b.v. een grote dop uit je steeksleutelset. Zo voorkom je dat je eventueel het oppervlakte van de trommel indrukt.

Nee, het verwijderen van de studs is niet strikt noodzakelijk echter wel als je je trommels volledig wilt restaureren.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Trommels

Postby Hirth » 03 Feb 2011 21:03

Zie dat Edwin mij te vlug af was :D

Als je trommels dan eenmaal op de auto zitten gaat er toch wat kriebelen. Dus mijn velgen en originele 5.90x15 Conti's erbij gepakt en aan de slag gegaan. Ondanks dat de banden 50+ jaar oud zijn waren ze nog makkelijk te monteren. De carrera's hadden in tegenstelling tot de pushrods metalen ventielen. gelukkig zaten deze bij de banden, zo kan ik alles dus origineel houden. Na montage bleek een van de binnenbaden toch te lekken :( eerst volgende trip zal ik deze dus moeten plakken, zo komt de ervaring van het plakken van tientallen banden tijdens mijn school tijd toch weer van pas :mrgreen:

De clips voor de wieldeksels missen nog. Ik ben nog opzoek naar enkele correcte clips (zie posts van Pet) zodra ik deze heb gevonden laat ik ze zwarten en zullen ze worden gemonteerd.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Trommels

Postby stef69 » 03 Feb 2011 21:27

bedankt
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Trommels

Postby Hirth » 03 Feb 2011 21:29

Pet, dank voor de complimenten! Ook dank voor de tip, zal dit eens proberen.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Trommels

Postby E10 » 10 Feb 2011 12:10

Lijkt wel een assemblagelijn op die 2e foto. Hoeveel staan er nog achter?

Return to “Bremsen, Räder und Reifen  -  Brakes, wheels and Tires”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests