Welke banden?

User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Welke banden?

Postby Roma » 06 Jun 2007 16:50

Omdat ik even geen eerdere posts kon vinden over dit onderwerp:
Welke 'moderne' band wordt door jullie aanbevolen voor de 'correcte' looks en dito prestatie om de (Lemmerz) 4,5 x 15" velg? (Op mijn '66-er 912 heb ik Vredestein Classics zitten.)
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 10 Jun 2007 10:55

Ik heb de Michelins XZX 165 banden op de velg 4,5" x 15" waar Petwin het ook over heeft. De Dunlop racing zullen vast erg mooi en goed zijn alleen de banden die ik heb gaan nog wel even door dus zal wel nog een tijdje duren
De michelins rijden prima, stuur soepel, geen klachten.

Ik wel eens op de snelweg een lekke band (klapband) gehad omdat een :cry: vergeten was het juiste ventiel te gebruiken of het ringetje om het ventiel wat het grote gat opvult. Dat was wel even schrikken. Let hier dus op! Ik wil bovendien even een paar van die ventielveren plaatsen die ervoor zorgen dat het ventiel niet meer wordt belast onder het rijden.

http://www.elevenparts.com/pictures/172/172-1.jpg
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Postby Roma » 14 Jun 2007 15:22

Petwin wrote:
Later, gedurende de A periode, was de radiaalband in maat 165 een "sonderwunsch". Volgens mij is dat nog steeds de beste band.



Heren, een wat late reactie (was even een paar dagen weg), maar dank voor de tips. Denk dat ik inderdaad voor de 165 radiaal ga. Welk merk had de voorkeur bij de "sonderwunsch"? De Dunlop?

Return to “Bremsen, Räder und Reifen  -  Brakes, wheels and Tires”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests