Apenhaar

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 04 Jul 2010 19:54

Je hebt de weinige tijd die nog overbleef weer goed besteedt. Ziet er mooi harig uit! Heb ook nog wat referentiefoto's gevonden:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 08 Jul 2010 15:39

Dit is voorlopig het enige dat ik heb kunnen achterhalen:

" Hi Etienne,

Well, my inspection plate has a seal attached to the floor section under the hood but its not "foam rubber" but 3mm thick flat rubber cut to the shape of the opening and stuck down with adhesive. This is original 1959 and I have never replaced it. If you look at the photos you can see its slipping off in places but that will giver you a good idea on what it looks like.

In some areas the cut out small sections to miss areas one of these was so you could get an allen key onto the ZF oil filler screw. Hope it makes sense, pictures are not so clear as I wanted."
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 08 Jul 2010 19:57

Die grijze is duurder en moet nog zwart geverfd worden ook....

Tsja, dan zijn we eruit. Rubber dus.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Apenhaar

Postby Hirth » 10 Jul 2010 08:50

Nee, zwart zat op de latere A's, vraag mij niet wanneer alles veranderde.

Wat betreft het apenhaar, complimenten dat jullie een goede source hebben gevonden, ga ook wat bestellen. Let op, de banden voor de benzine tank hadden een dun laagje vilt en geen apenhaar, moet je dus even aanpassen Pet.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 10 Jul 2010 16:38

Petwin wrote:ook een T1 vs T2 ding...want ik had resten van Jutefiltz op mijn klemmen??


T1 vilt en T2 apenhaar?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 11 Jul 2010 07:57

De dunne repen op de foto's zijn duidelijk van een ander materiaal dan de dikke repen. Het lijkt meer op gewoon vilt. Dat zou dus een verschil kunnen zijn tussen vroegere en latere.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Apenhaar

Postby Hirth » 11 Jul 2010 08:30

Op alle originele A'tjes en T-5's die ik heb gezien was het altijd een dun stuk vilt net iets breder gesneden als de banden en vrij zacht, vandaar dat ik het jutefiltz niet helemaal kan plaatsen.

Dit sluit natuurlijk niets uit maar dit is mijn observatie
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 17 Jul 2010 07:44

Of apenhaar met een fijnere vezel, of vilt met een grovere vezel........ Dit is een lastige.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Apenhaar

Postby Hirth » 18 Jul 2010 09:28

Druk aan het graven in mijn foto's maar tot op heden alleen een Roadster en een 59 coupe weten te vinden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Apenhaar

Postby Hirth » 16 Aug 2010 08:02

Fraai Pet, goed te zien dat je tank glans heeft en je niet de fout hebt gemaakt (zoals zo velen) om de tank te mat te spuiten. Hebben jullie de GT tank gezien in de oranje speedster van Raod Scholars op de parade? een goed voorbeeld van hoe het absoluut niet moet.

BTW, dit weekend een drukke discussie gehad met enkele vrienden over het plastic dopje op de tank sender, zal ik delen zodra we nog meer duidelijkheid hebben
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 28 Aug 2010 19:43

Moderator, hoort dit laatste niet thuis bij het onderdeel 'Kraftstof Anlage' ? Zo komt mijn database door elkaar...... :? :wink:
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Apenhaar

Postby Hirth » 29 Aug 2010 09:39

Ik heb een enorme hekel aan die gasten van RS. Denken dat ze de nieuwe Tim Goodrich zijn maar komen niet eens op een lichtjaar van zijn kwaliteit. Hoor ook uit andere hoeken dat het geen fijne gasten zijn. Anyway, die speedster is grappig maar de lijst aan niet kloppende details is lang, erg lang. Geeft je ook een goed idee van de judging kwaliteit op de Parade....

Wat betreft de vlotter, de huidige hypothese is dat het plastic dopje alleen gebruikt werd als de vlotter het messing? moertje had zoals in de post van Jan. Alle auto's met het dopje die ik heb weten te vinden hebben dit schroefje en niet de 2 andere versie die je ook wel eens ziet. Grote vraag is nu of er een correlatie is qua jaren? Tot op heden heb ik ze op vlotters gezien uit 56/57/59/60 en 61.

Dus, 3 type moertjes die de draadjes vasthouden:
- messing met "fine serrations" = plastic dopje
- zeskant moertje = geen plastic dopje
- rond moertje met sleuf = geen plastic dopje

http://porsche356forum.eu/viewtopic.php?f=13&t=1282
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Apenhaar

Postby E10 » 06 Feb 2011 22:08

Heb nog een foto gevonden van de rubber/foam seal onder het inspectieluik van een 1958 Speedster:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Apenhaar

Postby Hirth » 17 Sep 2011 20:09

I guess so.......

Return to “Aufbau  -  Body”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests