Pickle Forks

User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Pickle Forks

Postby Hirth » 03 Apr 2011 13:31

Je moet goed kijken naar de druk van je boek. Ik heb ook een mei 57 boek maar wel met een drukdatum van 1969.

Het B onderdelenboek geeft het volgende nummer 644.628.301.10 dit is ook het nummer wat in de latere druk van het A onderdelenboek wordt gegeven. Dit sterkt mij in mijn hypothese. SWF literatuur van 1963 geeft aan dat de pickle fork armen en bladen niet meer te bestellen zijn. Latere replacement parts konden dus geen pickle forks zijn. Heeft iemand een fabrieks of period foto van een late A met non pickle fork armen en bladen?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Pickle Forks

Postby Hirth » 03 Apr 2011 19:59

Pet,

We komen steeds dichterbij. Ben het met je uitspraak eens op een aantal nuances na. Ik zou willen zeggen:

"Vroegere A's hadden over het algemeen de "schroefjes" en latere de "Pickles". De overgang is duidelijk gedocumenteerd in de SWF literatuur en is merkwaardig genoeg verschillende tussen speedsters en coupe's. De bladen met schroefjes waren een carry over van de late pre-A's en zijn significant anders dan de schroefbladen die later in de jaren 60 en 70 door SWF zijn gemaakt. Het is mogelijk dat late (de allerlaatste) T-2 coupe's waren uitgerust met Bosch armen en bladen echter tot op heden is hier geen sluitend bewijs voor te vinden."

Zo, met nog wat extra oefening kunnen we samen in het Haagsche aan de slag :mrgreen:

Denk dat het goed is op te merken dat de bladen met schroef ook van SWF afkomstig waren en niet van Bosch. Nu ik er aan denk, ik heb nog noot Bosch bladen met schroef gezien.

Wat betreft de decals, ik heb nog geen sluitend bewijs voor Bosch bladen en armen gezien, zodra ik deze zie doneer ik met liefde een set :D
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pickle Forks

Postby E10 » 04 Apr 2011 04:48

Om wer even terug te keren waar het om begon; Proficiat Pet, erg knap staaltje werk! Je bent nu haast aan jezelf verplicht 1x in de regen te gaan rijden :mrgreen:

Zoals met zoveel van je restauratieprojecten krijg ik ook nu weer een dubbel gevoel. Enerzijds opgetogen omdat ik weer een perfect voorbeeld heb. Anderzijds een gevoel van moedeloosheid omdat ik weet wat me nog te wachten staat. Ik ben er nog niet uit of je moet bedanken of moet ...... :wink:
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Pickle Forks

Postby Hirth » 07 Apr 2011 13:11

Heb hem zelf weten te vinden:

Change in Windshield Wiper Assembly for Late 356-A's!

"Beginning April 7, 1959, Porsche switched from the SWF windshield wiper assembly to the Bosch windshield wiper assembly for Coupes, Cabriolets and Hardtops. Convertible D's were excluded from this change and continued to receive the SWF assembly"
(Service Bulletin #15/59, dated June 4, 1959).

Coupe From Serial # 107 333
Cabriolet/Hardtop From Serial # 151 937
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Pickle Forks

Postby Hirth » 12 Apr 2011 07:34

Pet,

Ik doneer graag een setje maar tenzij ik iets over het hoofd zie is door niemand behalve mijzelf aan de voorwaarden voldaan. Voorwaarde is
De persoon die met fabrieksdocumentatie (dus niet een later onderdelenboek) kan komen dat de Bosch armen en bladen fabrieks af op een 356A werden gemonteerd krijgt van mij een setje.

Het door jou aangehaalde onderdelenboek is van maart 1958. Mijn hypothese is dat je een maart 58 boek heb van een latere druk (ik heb er hier ook enkele van) Dit moet haast wel daar het bulletin het heeft over een introductie in april. Je zou verwachten dat de bulletins vooruitlopen op het onderdelenboek en niet andersom.

Omdat ik niet de lulligste wil zijn doneer ik nog steeds graag een setje als je kan aantonen dat het door jou aangehaalde boek een originele eerste uitgave is uit maart 1958.
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Pickle Forks

Postby Matthijs356 » 20 Sep 2011 07:52

had ze ook gezien, ben gauw gestopt met kijken...

:roll:

Return to “Aufbau  -  Body”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests